Anonym (kvinna50+) skrev 2023-09-01 15:57:28 följande:
Tyvärr kan jag inte ge dig rätt på det där med barndomstrauma. Eftersom terapi är obligatoriskt i mitt arbete så det råder ingen brist på terapi i mitt fall.
Bra
Inställningen att man som vuxen ska göra allt man kan för sina barn är väl ganska utbredd i samhället.
Du tar upp riskerna med att stanna kvar i ett trasigt förhållande. Ja självklart är det ingen bra strategi att gömma huvudet i sanden, man måste ju göra något åt trasslet. Det trasslar ju inte upp sig självt.
Jag hoppas att du inser skillnaden mellan att vilja reparera ett förhållande för barnens skull, och att gömma huvudet i sanden.
Nja, alla 'r nog överens om at man ska göra allt man kan för sina barn, men det är ju inte säkert att vara kvar i en trasig relation med en falsk och respektlös person alltid är det bästa för barnen, det kan ju lika väl vara väldigt skadligt för dem att växa upp i destruktiva relationer. Och det märkliga här är din extremt ensidiga syn på det.
Du tar upp riskerna med att stanna kvar i ett trasigt förhållande. Ja självklart är det ingen bra strategi att gömma huvudet i sanden, man måste ju göra något åt trasslet. Det trasslar ju inte upp sig självt.
Eller släppa trasslet helt och börja om på nytt fräscht och otrasslat garn?
Varför är inte det oxå ett alternativ?
Jag hoppas att du inser skillnaden mellan att vilja reparera ett förhållande för barnens skull, och att gömma huvudet i sanden.
Jag hoppas att du inser att försöka reparera ett trasigt förhållande inte är det enda alternativet och inte alltid är det bästa heller. På tal om att gömma huvudet i sanden och så....