Inlägg från: Anonym (I) |Visa alla inlägg
  • Anonym (I)

Praktik 4 månader är det normalt?

Pluggar på distans på hermods. Har haft praktik på förskola när jag gick i 8an och även på gymnasiet. Pluggar just nu till barnskötare, och då krävs det 4 månader praktik 8 h per dag. vet inte hur jag ska orka? fick inte reda på detta från början heller att det var såhär mycket praktik. Dom flesta som har praktik har ju några veckor. Har ju erfarenhet kring dagis och även 3 egna små barn, så tycker dethär känns väldigt jobbigt. Dels att jag är gratis arbetskraft men även att jag inte kan jobba på mitt jobb på 4 månader. Så blir utan inkomst och lever på sparade pengar. Nån som vet om man kan fixa nåt intyg på att man har erfarenheten och kan korta ner praktiken något?

• Svar på tråden Praktik 4 månader är det normalt?
  • Anonym (I)

Ja ska stå förskola och inte dagis. blev lite fel 

• Anonym (I)

Blir en annan grej sen när jag börjar jobba som det. Då slipper jag plugga samtidigt. Jobbiga är att ha inlämningsuppgifter varje vecka samt skriva slutprov och dessutom ha praktik på heltid. När jag väl börjar jobba så kommer jag inte jobba heltid och bara fokusera på jobbet och inga studier. 

tycker allting känns så mycket. Hade täckt jobba extra men får ingen tid över till det? 

• Anonym (I)

Utbildningen är bara på 1 år så därför jag tycker 4 månaders praktik 40  veckan känns mycket. När jah dessutom har prov och inlämningar. När ska jag hinna med dom när jag har så mycket praktik? Önska det framgick från början hur mycket praktik det faktiskt var. Andra komvux utbildningar har varit på 4-5 veckor praktik , så kunde inte drömma om att det skulle vara 4 månader just på hermods. har vänner som utbildat sig till barnskötare på komvux och där var det endast 5 veckor Praktik.. att det kan skilja så mycket, trots att det också var heltid 

Svar på tråden Praktik 4 månader är det normalt?