Inlägg från: Anonym (Falskt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Falskt)

Varför vill ni veta om er partner varit otrogen

Otrohet förstör relationer. Otrohet och lögner tynger ned folks själar, äter upp en inifrån. Tycker inte ärlighet förstör lycka, är man inte ärlig är lyckan falsk och fake tycker jag.

Men tycker man tvärtom så visst. Mår man bra av det så visst. Då är det väl upp till var och en. En del tycker man mår bäst av att inget veta och låtsas som det regnar. Är man ok med det så visst. Där har du svaret. Vi är olika.

• Anonym (Falskt)
    Anonym (Majsan) skrev 2023-09-17 12:33:24 följande:
    Vad man själv känner kan ju aldrig vara fake, tänker jag.  Dessutom  hur skulle vårt äktenskap se ut om vi gick och undrade om vi var otrogna eller ej.  Min man är på resa mer än 60% av tiden.
    Nä jag skrev att så tycker jag. Betonade att det inte är så för alla. Alltså om man litar på sin partner och inte misstänker något så finns ingen anledning att undra eller dra upp? Jag hade aldrig klarat av att misstänka men inte fråga. Däremot misstänker jag inte min man alls så då oroar jag mig inte.

Eftersom att du skapade denna tråd så får man känslan av att du någonstans tror att han kan vara otrogen? Eller? Och att du i så fall inte vill veta? Kanske missuppfattat. Varför annars skapa tråden?
  • Anonym (Falskt)

Fattar inte riktigt denna tråden🤔 om man har en misstanke, magkänsla att ens partner är otrogen då börjar man att fundera. Då känner man heller ingen tillit till sin partner, då är något fel. Då kanske man skapar en tråd här på FL där man berättar om sin situation och frågar andra om de tror att partnern möjligtvis kan vara otrogen.

Är man trygg i sin relation och litar på varandra då brukar de tankarna inte fara runt i ens huvud och man misstänker inget. Och skapar då ingen tråd  i frågan.

Jag fattar det som att ts är trygg i sin relation, hon och mannen litar på varandra. Men, sen kommer men. OM han skulle vara otrogen så vill ts inget veta? Och hon är säker på att han skyddar sig mot sjukdomar, barn mm. Då tror alltså ts att möjligheten finns att han är otrogen men vill då inget veta? Snurrigt. Fattar inte. Då tänker jag att man inte litar fullt ut om man resonerar så? Hur som helst så verkar de flesta vilja veta ifall ens partner är otrogen men självklart finns fler som ts. Blev snurrig text men går inte riktigt att greppa poängen i ts🤔

• Anonym (Falskt)
    Anonym (Majsan) skrev 2023-09-17 16:01:10 följande:
    Det är inget som behöver göras upp åtminstone inte om man är gift. Vi har ju lovat trohet redan, Vad som räknas som otrohet är nog jag och min man överens om. Det finns inga grader av otrohet.  Men att min man pussar svägerska på munnen när hon fyller år är inte otrohet. Det är inte otrohet att små flörta men vänner och bekanta vid en middag. Det är inte otrohet att onanera till eller utan porr.  Allt vad jag räknade upp är högst normala beteenden i en vuxen relation.

När jag talar om ärlighet så är det den absoluta ärligheten jag syftar på. Man behöver inte kläcka ur sig allt man tänker och tycker om man vet eller anar att partnern blir sårad.

Alla har vi hemligheter vi behåller för oss själva, sådant vår partner inte behöver veta. 
    Nu blir i alla fall jag ännu mer förvirrad. Du tycker man ej behöver göra upp något för att man lovat varandra trohet under vigseln? Absolut. Vilken absoluta ärlighet är det du syftar på? Att undanhålla otrohet för sin partner är väl absolut oärligt? Nej man behöver inte kläcka ur sig allt som partnern kan bli sårad av men otrohet är väl ganska grovt? Nja alla har vi kanske saker vi vill hålla för oss själva men alla har inte en hemlis i sitt förhållande som handlar om svek och otrohet mot sin partner?

Förstår inte riktigt, du syftar på den absoluta ärligheten, tycker inte man behöver kläcka ur sig vad som helst okej, men otrohet tillhör väl den absoluta ärligheten? Du gör mig förvirrad med vart du vill komma.
  • Anonym (Falskt)
    Anonym (Majsan) skrev 2023-09-17 21:22:11 följande:

Klargörande

Varför vill ni veta att er partner varit otrogen?

Begränsning; Tillfällig otrohet

Vill veta ifall min partner varit otrogen för annars lever jag i en lögn. Jag vill inte leva med någon som är otrogen emot mig. Bland det mest förnedrande man kan göra mot en partner. Gå runt som en blåst dumbom medan mannen ligger runt? Men, jag går inte runt och tänker på det eftersom jag litar på min partner, finns ingen anledning. Skulle jag misstänka och se tecken, ha dålig magkänsla, ja då hade jag velat veta. Och då KANSKE  jag hade skapat en tråd här för att höra hur andra tänker och tror.

Har man ett öppet förhållande och är överens så är det helt ärligt och inget fel på det. Annars = otrohet

/tycker jag
Svar på tråden Varför vill ni veta om er partner varit otrogen