Anonym (Majsan) skrev 2023-09-17 16:01:10 följande:
Det är inget som behöver göras upp åtminstone inte om man är gift. Vi har ju lovat trohet redan, Vad som räknas som otrohet är nog jag och min man överens om. Det finns inga grader av otrohet. Men att min man pussar svägerska på munnen när hon fyller år är inte otrohet. Det är inte otrohet att små flörta men vänner och bekanta vid en middag. Det är inte otrohet att onanera till eller utan porr. Allt vad jag räknade upp är högst normala beteenden i en vuxen relation.
När jag talar om ärlighet så är det den absoluta ärligheten jag syftar på. Man behöver inte kläcka ur sig allt man tänker och tycker om man vet eller anar att partnern blir sårad.
Alla har vi hemligheter vi behåller för oss själva, sådant vår partner inte behöver veta.
Nu blir i alla fall jag ännu mer förvirrad. Du tycker man ej behöver göra upp något för att man lovat varandra trohet under vigseln? Absolut. Vilken absoluta ärlighet är det du syftar på? Att undanhålla otrohet för sin partner är väl absolut oärligt? Nej man behöver inte kläcka ur sig allt som partnern kan bli sårad av men otrohet är väl ganska grovt? Nja alla har vi kanske saker vi vill hålla för oss själva men alla har inte en hemlis i sitt förhållande som handlar om svek och otrohet mot sin partner?
Förstår inte riktigt, du syftar på den absoluta ärligheten, tycker inte man behöver kläcka ur sig vad som helst okej, men otrohet tillhör väl den absoluta ärligheten? Du gör mig förvirrad med vart du vill komma.