Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Varför vill ni veta om er partner varit otrogen

Anonym (Majsan) skrev 2023-09-17 12:26:57 följande:
    Men om du inte får veta behöver du ju inte förlåta?
    Då måste du ju först ha frågat honom

Jag kommer aldrig att fråga min man om detta. speciellt om jag inte har någon konkret anledning.  Det skulle ju verkligen ställa till det för i vår relation litar vi på varandra
    Det gör ni ju inte! Du tror ju att han är otrogen, men väljer att blunda för det. Är det att lita på varandra? 

Och jo, om man tror att partnern antagligen är otrogen, så har man något att förlåta - det som man utgår ifrån att han gör. 
  • AndreaBD
    Anonym (Majsan) skrev 2023-09-17 14:13:30 följande:
    Det är vad jag säger. Jag är trygg och ser ingen anledning att misstänka min man. Han har inte heller någon anledning att misstänka mig, 

Jag talar inte om de som bevisligen har problem med otrohet i sin relation men som ändå söker efter det. Ser trådar " Min man ...........Är han otrogen?" Eller "Vad finns det för tecken på att hen..är otrogen"  osv

Varför torterar man sig själva med detta? 
    Men det gör inte alla som utgår ifrån att mannen ÄR trogen. Jag är övertygad om att min man är trogen, och jag skulle inte heller vara otrogen. Dock lägger jag egentligen inte så stor vikt på sexuell trohet. Jag hade också kunnat tänka mig öppna upp relationen. Men han vill inte det, och jag tänker också att det kanske kan komplicera saker, så det känns onödigt att chansa. Men orolig för otrohet är jag inte. 
  • AndreaBD
    Anonym (Majsan) skrev 2023-09-17 16:01:10 följande:
    Det är inget som behöver göras upp åtminstone inte om man är gift. Vi har ju lovat trohet redan, Vad som räknas som otrohet är nog jag och min man överens om. Det finns inga grader av otrohet.  Men att min man pussar svägerska på munnen när hon fyller år är inte otrohet. Det är inte otrohet att små flörta men vänner och bekanta vid en middag. Det är inte otrohet att onanera till eller utan porr.  Allt vad jag räknade upp är högst normala beteenden i en vuxen relation.

När jag talar om ärlighet så är det den absoluta ärligheten jag syftar på. Man behöver inte kläcka ur sig allt man tänker och tycker om man vet eller anar att partnern blir sårad.

Alla har vi hemligheter vi behåller för oss själva, sådant vår partner inte behöver veta. 
    Allt är ju egentligen okej om man är överens. Det är nog det som är huvudsaken.
Svar på tråden Varför vill ni veta om er partner varit otrogen