Inlägg från: Jhannis |Visa alla inlägg
  • Jhannis

Robinson 2023 Höst

Nandez skrev 2023-11-20 19:53:10 följande:
    Nej, menade att Tove påstod att Karolina slog vilket hon inte gjorde
    Tove gick mot Karro och karro vände på sig det var då Tove började gnälla om att Karro slog henne vilket hon INTE gjorde.....
  • Jhannis
    Nandez skrev 2023-11-20 20:00:37 följande:
    Blanda in hennes barn, så onödigt
    Det var verkligen hemskt att blanda in någon deltagares barn....Usch för denna människa
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-11-20 20:04:47 följande:

Skönt att Oliver vann tävlingen. Blir spännande att se vad som finns i lådan. Hoppas det är en immunitet. 

Oliver!!!??? Heter han inte Emilio Skrattande
  • Jhannis
    molly50 skrev 2023-11-20 20:25:58 följande:
    Men jösses! Varför får jag för mig att han heter Oliver?
    *S*
    Emilio,menar jag naturligtvis. Glad
    Glad
  • Jhannis
    Nandez skrev 2023-11-20 23:29:12 följande:
    Det borde Tove verkligen göra
    Oj vad hon klagar i all media att hon blivit slagen av Karro (vilket aldrig hände) och att hon efteråt mobbats av det andra deltagarna. Båda hade kunnats diskas och skickas hem så hade alla som fortfarande är på Gränslandet kunna komma in och tävla . Tror att all bråk skulle sluta om Tove och Karro skulle få åka hem. I alla fall Tove hem då hon söker bråk hela tiden.
  • Jhannis
    Motherinlaw skrev 2023-11-21 01:49:25 följande:

Det som är otäckast med hela grejen är att så många man läser och hör om stöttar Tove som är ett riktigt psykfall. Pelles beskrivning av henne stämmer ju rakt av. 

Jag håller med dig att det är många som håller med Tove. Hon söker bara kändisskap genom att gnälla överallt i media.
  • Jhannis
    Bis mis skrev 2023-11-21 11:16:35 följande:
    Fast det är omöjligt för oss att veta som ser programmet. Pelle har erkänt efteråt att han ljög på örådet och skrattat bort det. Jag vet inte...det är ju ett tv-program men jag tycker ändå att man får ha mer gränser än så. Som jag ser det är Pelle en shit stirrer av rang som skapat situationen orten-Karro och Tove som inte ger sig. I senaste avsnitten kan man se en dämpad Pelle som säger att han tagit sin retorik för långt. Spel för gallerierna eller äkta, omöjligt att veta. Men att pressa folk så långt...obehagligt att se imo.

Jag brukar se Robinson med lite motstånd, mobbing-tv ibland vilket är obehagligt. Om alla bara tävlade och var ok mot varandra hade det varit betydligt bättre för mig och andra nära jag diskuterar programmet med.
    Det är nog så att det flesta som söker sig till programmet vill visa att just han/hon är bäst på allt, människorna är egocentriska. Jag , jag ,jag. Helt klart vore om dem kunde vara sociala och vänskapliga så det skulle vara roligare att titta. Ofta i sociala program så har den personen som varit sig själv och trevlig kommit längst eller vunnit.
  • Jhannis
    monstretmonster skrev 2023-11-21 15:06:43 följande:

Håller helt med. 

Tycker ärligt talat Karro är obehaglig. Att bli fysisk på det där sättet säger mycket om henne. Om jag var henne i den stunden när Tove lade handen på henne hade jag backat ett steg bakåt och hållt uppe händerna och sagt ?rör mig inte?. Istället valde hon att slå till Tove. Tycker det var onödigt av Tove att lägga sin hand på Karro men hon förtjänade inte att bli slagen, till och med Petra röt ju i där.

Vi ser nog olika på vad personerna gör i programmet. Jag såg det som att Tove som var väldigt frustrerad skulle smälla till Karro och helt klart förstår jag att Karro i sin tur ville skydda sig. Jag har inte sett att Karro skulle slagit Tove....Men som sagt vi ser på olika sätt.
  • Jhannis
    monstretmonster skrev 2023-11-21 16:41:07 följande:
    Ja, tur att vi alla är olika :) ingens åsikt är ju fel här i tråden, tycker det är intressant att läsa allas synvinklar. Blir nyfiken på hur du kunde se det som att Tove skulle slå till karro dock? Hon lade ju handen på hennes arm och även om jag tycker det var sjukt onödigt och barnsligt av henne så var det ju inte aggressivt. Petra var bra som sa till båda två. 
    Enligt mig så var Tove redan då så hetsig så tyckte jag att hon skulle ge en smäll, men nä hon slog inte och det gjorde inte heller Karro. Ja det var onödigt, men när jag tänker efter så har Tove varit arrogant redan från start, hon kommer in i en aftonklänning och det enda hon hade i tankarna var att ta immunitets halsbandet istället för att hjälpa sina lagkamrater...Hon tänker bara på sig själv.
  • Jhannis
    monstretmonster skrev 2023-11-21 16:43:40 följande:

Vad tycker ni om Els-Marie? Glad

Jag har inga problem med henne förutom att hon pratar massor, men jag är likadan själv Skrattande
Svar på tråden Robinson 2023 Höst