• Sara tycker till

Är "Husköp i blindo" bara för underhållning?

Jag undrar om ni har sett på programmet "Husköp i blindo" på TV3? Jag läste just en artikel om ett par som deltog i programmet och tyvärr blev väldigt besvikna på det hus de fick. Nu, ett år senare, har de valt att sälja huset. Det får mig att fundera på om programmet egentligen är mer för underhållning än för att hjälpa deltagarna att hitta ett verkligt drömhem. Har någon annan liknande tankar?

• Svar på tråden Är "Husköp i blindo" bara för underhållning?
  • Mantrasina

Självklart är det i första hand för underhållning, varför satsar annars vinstdrivande företag på produktionen?

• Anonym (r)

Ungefär som att nyheter24 klämmer ut sig även en ny tråd om exakt detta ämne, vad säger du Sara? Är det inte lite uttjatat?

Vi vet alla hur TV fungerar.

• Anonym (AB)

Vad skulle det annars vara? Det är ju knappast nyheter eller samhällsinformation.

• Anonym (Naiv)

Har du nyss börjat titta på TV....? Självklart handlar det 100 % om underhållning! De skiter fullständigt i om personerna blir nöjda egentligen men det är klart att det blir fler tittare om det blir den där Askungesagan av det hela.

• Anonym (Granbarr)

Enligt artiklar som finns i flera tidningar ska huset säljas pga att det kommit fram saker med huset med tiden som inte kunnat upptäckas då. Bland annat mögel ..

Sen är det så att alla deltagare oavsett program har godkänt programmets regler och det finns alltid folk som är Karens oavsett vad det handlar om och bara ska gnälla. 

Jag har tittat i flera år på olika husbyggarprogram som tex Grand Designs och vårt svenska Husdrömmar och flertalet familjer har i slutändan sålt huset lagom när det blev klart för att dom kom på att det inte blev som dom tänkte sig, de är besvikna på än det ena och andra etc...trots att i dessa program betalar dom allt själva och bestämmer allt själv .... ändå säljs husen...

Sen rent allmänt får jag rabies på folk som uppenbart inte förstår vad saker kostar och att det inte finns pengar till vad dom vill ha. Man köper det hus man har råd med. Hur kan det bli produktionsbolagets fel? 

• Anonym (Elin)

Dessutom får deltagarna förmodligen skriva under ett kontrakt att inte uttrycka missnöje på t ex 1 år för vad skulle hända med underhållningsvärdet om paret skulle börja storgråta, gapa och skrika när de ser sitt "drömhus"?

Svar på tråden Är "Husköp i blindo" bara för underhållning?