Anonym (Vågen) skrev 2023-11-11 06:45:56 följande:
Du skrev att män inte tar åt sig lika mycket, hur vet du det? Du skrev också att kvinnor har större press på sig att se bra ut, hur vet du det?
Jag hävdar att kvinnor visst bryr sig om mäns vikt, och har problem med mäns kroppar. Det är min erfarenhet.
Jag vet inte om dagens unga har hittat på något nytt och ALLT är plötsligt annorlunda. Kvinnor har i alla tider haft större press på sig när det gäller utseende. OM vi skulle ha nått hel jämnställdhet DÅ kanske det skulle vara likadant. Men jag tror inte vi har kommit dit än.
Också livserfarenhet - vet inte om det finns undersökningar men : Det jag har sett i alla år är att män reagerar på visuella stimulanser. Kvinnor gör det i mindre omfattning. Män blir tända på det de SER, kvinnor på helheten, många olika faktorer (rösten, personligheten, intelligens, humor, m.m.). Det är klart det varierar, men förenklat sagt så är det så. TItta på lesbiska kvinnor - de bryr sig inte om hur de ser ut. Titta på homosexuella män - tvärtom, de är noga med sitt utseende. Kvinnor fixar bara till sig för män. Om det är en kvinna de vill attrahera så behövs det inte. Normalvårdad - visst, men inte sminkad och långt hår, osv.