• HeiHei

Ni som har erat/ era barn omplacerade..

Anonym (K) skrev 2023-11-16 19:33:05 följande:
    Och som de flesta andra tolkade det så hade inte ts gjort nånting för att ändra på matvanor, eller barnets inställning till mat eller liknande utan skyllde bara på att han inte kan trolla bort övervikten på en månad, vilket nog ingen förväntar sig heller, det man kan förvänta sig är att en förälder tar ansvar och försöker förändra situationen. Ts verkar dessutom förringa föräldrautbildningar istället för att ta till sig av råd och tips som finns att få.

Enligt Ts ansåg ju soc att han la ansvaret på barnet för att barnet inte sysslade med nån sport.

Detta var ju bara de 2 punkterna som ts valt att ta med här. Gemensamt för båda är ju att ts inte tar något ansvar för nån av dem. I det ena fallet läggs enligt soc ansvaret på barnet och i det andra så ligger det helt utanför ts ansvar enligt hans egen kommentar om att inte kunna trolla.
    I det stora hela har de bedrivits någon form av häxjakt på TS.
    Jag anser att i det stora hela finns de inte bara TS utan de finns 2 parter till vi inte vet något om, Socialens fulla syn på det hela och TS exfru är den 3:e parten vi inte har någon information från, förutom de TS säger om sitt ex.
  • HeiHei
    Anonym (K) skrev 2023-11-16 20:04:05 följande:
    Var får du häxjakt ifrån?

Ja socialens syn på fallet kommer vi inte få och inte exfruns heller, utan det blir ju bara ts ord vi kan utgå ifrån, vad han säger och hur han uttrycker sig om soc och om de som svarar här.

Vet inte om TS svar till vissa här kan leda till avstängning och att det är anledningen till att han inte fortsatt svara?
    Visst kan man bli avstängd ett tag, syrrans ex blev de då han valde mindre fina ord mot någon och någon anmälde.
    Nu kräver jag ju inte att den som anmälde ska erkänna. utan man får väl helt enkelt avvakta och se om TS behagar dyka upp efter avstängningens slut eller om TS bara ignorerar sin tråd istället. 
  • HeiHei
    Anonym (W) skrev 2023-11-16 20:20:36 följande:

Det kanske är du HeiHei som är TS?

Nope, jag är gift och vi har 3 barn tillsammans. vi har ett barn var från tidigare förhållanden och den 3:e fick vi i våras gemensamt. så jag är inte TS.
  • HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-16 21:16:47 följande:
    Det vet vi tekniskt sätt inte. Eller hur? 
    Ska du ha bildbevis nu också?
  • HeiHei
    Agda90 skrev 2023-11-17 08:37:41 följande:
    Nu har du ju en åsikt!
    Och den baserar du på lika bristfällig information som du anser att vi andra har gjort!

Ja, det tar tid att gå ner i vikt. Men det tar ungefär en vecka att lägga om matsedeln och matinköpen och DET visar att man vill. TS har inte gjort något sken alls av att ha lyft ett finger för att det ska hända. 

Jag kan lägga EN åsikt iaf om att FL kan ta denna tråd och eliminera den då dom flesta verkar inte vilja hålla vänlig ton och trycker ner TS lite onödigt.
    Vid vänligare kommentarer tror jag säkert att TS hade öppnat sig mer om situationen.
    Om du nu jobbat tidigare inom soc som du skrivit tidigare kanske du inte skulle ha varit så otrevlig och kalla en hobby för ett larvigt spel och be TS växa upp.
    Jag spelar samma kortspel som TS, håller dessutom på att lära upp min äldsta son i spelreglerna och hur man spelar, då är jag också larvig.

Sluta vara så "tantig" Ingen har väl kallat dina hobbyer för larviga eller?
  • HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-17 11:00:34 följande:
    De flesta inte verkar vilja hålla vänlig ton? 

Har du ens läst tråden? Den som inte håller vänlig ton i tråden är ts. Ts är också den som kommer med personangrepp, kallar mig för prostituerad på ett fanasy-språk. Svarar inte på frågor och vill inte ha någon hjälp. Har fått massa tips av vad han kan göra, men väljer att ignorera de tipsen. 

Och jo, när man prioriterar ett spel framför sitt barn så blir det en löjligt hobby och man bör absolut växa upp. 
    När sa TS att MTG var viktigare än sitt barn när han knappt enligt TS själv spelat mer passivt?
    Jag har spelat MTG sen starten 1993 aktivt och aldrig tagit avbrott, Vet inte när TS beslöt sig att starta. Så då har jag alltså en löjlig hobby enligt dig?
  • HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-17 11:24:10 följande:

HeiHei: Om du prioriterar din hobby/spelade över ditt barn så blir det löjligt. Och tragiskt. 

Men sån generellt så tycker jag personligen att spel-hobby är löjligt oavsett vad för spel. 

Tack för kritiken,, har du någon hobby jag kan kritisera dig om?
    Alla får absolut ha sin åsikt, men jag skulle gärna vilja utmana dig att  skriva ett inlägg om att MTG är löjligt i ett MTG forum.
  • HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-17 11:26:43 följande:

HeiHei: Dessutom borde ts växa upp, få ordning på sitt liv, få ett jobb och prioritera sitt barn. Så att han kan visa soc att han är en bra pappa som kan ta hand om sitt barn och så småningom få tillbaka sitt barn. 

Har du koll på arbetslivet i Sverige idag, har du sett vågen av arbetslösa?
    TS kan ju inte vara den enda sökande på jobben han söker, finns säkert någon annan sökande som har mer erfarenhet och bättre utbildning än vad TS har.

Få ett jobb tycker jag att du får de att låta skulle vara skit enkelt.
    Jag fick vara arbetslös i 2.5 år innan jag fick mitt nuvarande, så enkelt är de inte.
    Nu hade jag ju tur som har en fru som jobbade, TS var väl singel? 
    Vi måste ju inräkna där vad får TS i A-kassa, vad kostar TS boendet, vad äter TS, använder TS bilen eller har han ställt av den, har TS skulder?
  • HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-17 11:37:38 följande:
    Varför skulle jag görs det? Eftersom jag inte håller med spel, oavsett om det är strategispel, sällskapsspel, tv/data-spel etc så hänger jag heller inte i dessa forum, och heller inte i MTG-forum. Vilket du borde förstå. 

Min hobby är träning och att vara ute i naturen. Du får gärna kritisera det och tycka att det är larvigt och löjligt. 

Däremot höll jag i min ungodm på med CS. Men jag växte upp och insåg att det för mig fanns andra mer intressanta saker att ha som hobby. 
    Du hänger på gym alltså?
  • HeiHei
    Agda90 skrev 2023-11-17 12:04:48 följande:
    Vad är det för fel med gym?
    Vars ska jag börja? 
    Vad i ett gym ger dig samma " workout" som att köra fast med en snöskoter och att du ska slita upp denna och gräva med en spade i varma kläder?, Sist jag var på gym så har jag inte sett någon träna i full skotermundering.
Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..