• HeiHei

Ni som har erat/ era barn omplacerade..

Agda90 skrev 2023-11-17 12:04:48 följande:
    Vad är det för fel med gym?
    Sen i en artikel av Andrew Merle: You don?t need to lift heavy weights or grind through high intensity interval workouts to live a long and healthy life.

Sen vet man inte heller vilka personer som går på gym när dom fortfarande under sjukdom eller efter sjukdom men fortfarande smittsam..

Jag har jobbat med en kille vid ett tidigare jobb, han jobbade även vid magsjuka, skulle inte förvåna mig om han jobbat om han fått covid heller.

• HeiHei
    Agda90 skrev 2023-11-17 12:22:28 följande:
    Är det den nivån du sjunker till?

Där jag bor har vi knappt snö på vintern så vad sjutton ska jag med snöskoter till?
    Och om du inbillar dig att gräva fram en snöskoter är det enda sättet att få en helkroppsträning på så är du ute och cyklar
    You don?t need to lift heavy weights or grind through high intensity interval workouts to live a long and healthy life.

Vad missade du där???
  • HeiHei
    Agda90 skrev 2023-11-17 12:26:14 följande:
    Sen bara för att man tränar på gym betyder det inte att man lyfter tungt. 

Och eftersom du refererar till gym som en smittohärd och sedan till din kollega... Antingen jobbar du på gym eller så har du precis själv skrivit att det finns andra ställen att bli smittad. 
    Jag behöver inte gym för att använda en fånig maskin för att röra på mig, vill jag gå så går jag på promenader, behöver inte heller nån fånig cykelmaskin i en lokal då jag har en cykel jag använder både asfalt och offroad.

Så i min åsikt där är at jag åtminstone tycker att gym är löjligt.
    Varför ska jag lägga pengar på gymkort när jag är ute med cykel eller till fots, GRATIS?? 
  • HeiHei
    Agda90 skrev 2023-11-17 12:38:46 följande:
    Jag går på gym för att träna boxning. För att lära sig tekniken krävs att man tärnar med och för någon . Det lär man sig inte själv.

Jag förstår din poäng då vi är flera stycken som anser att tv spel är larvigt och att du inte håller med oss. Men du förstår inte poängen med varför vi anser att det är larvigt och det kommer du nog aldrig att göra.
    Människan är inte skapt för att sitta still så länge framför en skärm. Våra hjärnor mår inte bra av det. 
    Vad ska du med boxning till?, Du vet väl att en kvinna som lagt ut samma tid i MMA som du lagt ut i boxning skulle totalt smula dig.
  • HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-17 12:40:03 följande:
    Man brukar vanligen inte träna i full skotermundering på gym... själv har jaf enbart på mig skotermundering när jag åker skoter på vintern. Gymmet tränar jag på året om i träningskläder. Och ja, man för en väldigt bra workout för hela kroppen på ett gym. Tillskollnad från när man kör med skoter. 

Och förövrigt då får jag gymkortet betalt av jobbet. 
    Total workout fick man i början av 1900 på ett jordbruk UTAN gym, varför jobbar du inte med gammaldags jordbruk då istället?
  • HeiHei
    Agda90 skrev 2023-11-17 13:04:01 följande:

Och livslängden på den tiden var ungefär 60 år. Idag är den över 80. Varför gå tillbaka till en tid när man inte levde så länge?

Har inte du överskridit den rekommenderade skärmtiden idag ännu?
    den du är så orolig över..
  • HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-17 13:01:18 följande:
    För att jag är utbildad sjuksköterska och jobbar och trivs med det. Och för att det idag inte lönar sig att jobba med jordbruk eller gammeldags jordbruk. 

Och också för att jag får min totala workout dels på gymmet och dels på andra sätt vilket också innebär att jag inte har något behov av att driva gammedags jordbruk. 

Men om du vill göra det så gör det då. 
    Om resultatet skulle bli att min fru kommer att inleda en skilsmässa?
    Nej tack
  • HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-17 13:09:07 följande:
    Om du vill gå tillbaka till stenåldern så gör det då. Du vet dem hade ingen skoter eller strategispel på stenåldern heller.... sådan du gillar. 
    Åja, mattesnillet 1900 var inte sten åldern, stenåldern slutade ju 2000 f.kr.
  • HeiHei
    Agda90 skrev 2023-11-17 13:25:02 följande:
    Nope. Sitter och jobbar med säkerhetsrutiner i några timmar till. Men är jobb dagen är över så blir det ingen mer skärmtid alls. 
    Inte ens tv?
  • HeiHei
    Agda90 skrev 2023-11-17 13:25:02 följande:
    Nope. Sitter och jobbar med säkerhetsrutiner i några timmar till. Men är jobb dagen är över så blir det ingen mer skärmtid alls. 
    Fokusera på säkerhetsrutinerna då, sitt inte och häng här...
  • HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-17 12:43:20 följande:

HeiHei: Du får gärna tycks gym är löjligt. Alla tycker inte om att gå på gym och det är helt ok eftersom vi alla är olika. 

Själv går jag på gym, promenader i skogen, cyklar i terräng, åker skoter, snowboard och på skidor utefter vad som passar för mig just den dagen. Vad säger att man inte kan göra allt? 

Vad säger att man inte kan göra allt?- Du kommer inte klara av att göra ALLT under en livstid.

Du har barn själv?
  • HeiHei
    EpicF skrev 2023-11-17 15:25:21 följande:
    Jag gör ju allt det jag vill och jag gjort det i mer än 20 år nu och har planer att fortsatta i minst 20 år till. 

Ja, jag har barn. 
    Och förlöjligar t om sällskapsspel, du måste vara tråkig.
Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..