• Anonym (Lumlumi)

Ni som har erat/ era barn omplacerade..

Jag har nyligt fått mitt barn omplacerat (tyvärr). men då jag inte är här för att gnälla på socialen och kalla dom för mindre fina ord.

SÅÅ- Hur ser de ut med umgänge och vad gäller.
    Jag fick informationen om 1 gg/ 3:e vecka, 1 gg/ 6:e vecka, 1 gg/ kvartal.
    Hur har ni?

Del 2: Jag bor i en mindre stad och familjehemmet bor i samma men i en annan del.
    De finns en plats man kan mötas och spela spel i, fika, osv..
    Hur ser de ut om jag redan haft mitt umgänge samma vecka dom kommer till 
    spelbutiken eller om jag kommer dit ??
    eller måste jag meddela Socialen eller familjehemmet att jag ska dit?

• Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..
  • Anonym (Cricket)
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-14 13:53:26 följande:
    Lyssnar inte på AT....
    Läser och Lyssnar på f.d FBI agenten Myron Gaines.
    Ah, förklarar en del.

och btw: HSI, inte FBI. 
  • Anonym (Lumlumi)
    Agda90 skrev 2023-11-14 14:19:08 följande:
    Men du lyssnar på någon som av New York Post beskrivs som "den nya Andrew Tate"
    Herregud vilken obildning, inte ens Myron håller med Andrew till 100%
  • EpicF
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-14 14:26:16 följande:
    Herregud vilken obildning, inte ens Myron håller med Andrew till 100%
    Då får du se över ditt cv och personliga brev. Och om du får ingernuv bör du tänka på hur du pratar och beteer dig. 

Och du kanske borde fundera på varför du har bytt jobb/blivit uppsagt och varför tidigare jobb inte har fungerat för dig. 

Så som du beteer dig i tråden är det förmodligen väldigt få som skulle vilja ha dig som kollega. Troligen inte ens män. 
  • Anonym (Lumlumi)
    EpicF skrev 2023-11-14 14:30:10 följande:
    Då får du se över ditt cv och personliga brev. Och om du får ingernuv bör du tänka på hur du pratar och beteer dig. 

Och du kanske borde fundera på varför du har bytt jobb/blivit uppsagt och varför tidigare jobb inte har fungerat för dig. 

Så som du beteer dig i tråden är det förmodligen väldigt få som skulle vilja ha dig som kollega. Troligen inte ens män. 
    Bara för din upplysning så förlorade jag mitt jobb pga Putins intrång i Ukraina..
    Vad har man för alternativ om Ryssland stod för 75% av all inkomst till företaget?? 
  • Anonym (Kim)

Varken du eller ditt barn ska vara i spelbutiken. 

Ta upp dina frågor om umgänge med din handläggare istället. Antar att du har fått en del att jobba med mellan umgängena. Plan framåt. Hur du ska kunna bli en fungerande förälder. När barnet väl är placerat (tack och lov) är du rätt rökt. Du måste steppa upp och göra det som krävs. Motprestation du vet. Det är det bästa för barnet. Annan vuxen som tar sitt vuxen- och föräldraansvar. 

• EpicF

Med attityden du uppvisar i tråden så förstår jag art.du har problem med socialtjänsten och inte kan ta hand om ett barn. Jag kan också förstå om du inte något jobb. 

• Anonym (Kl)

Men va, vad ska soc med ditt Nintendo till?? Drömmer

Hur gammalt är barnet?

• EpicF
    Anonym (Kl) skrev 2023-11-14 17:29:43 följande:

Men va, vad ska soc med ditt Nintendo till?? Drömmer

Hur gammalt är barnet?

Soc ska ge nintendot till ts barn som är placerat i familjehem för att ts inte klarar av sitt föräldraskap. 
  • Anonym (Mkk)

Skrämmande läsning. Hoppas ditt barn får det bra där barnet är nu. Min 13-åring skulle vara mer mogen än du om han var pappa. Och så ovanpå på det en kvinnohatare. 

• Anonym (Lumlumi)
    EpicF skrev 2023-11-14 16:09:29 följande:

Med attityden du uppvisar i tråden så förstår jag art.du har problem med socialtjänsten och inte kan ta hand om ett barn. Jag kan också förstå om du inte något jobb. 

Artarded felcher
Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..