• zelgon

Studie om Maskulinitet och psykisk hälsa

EnAnonumius skrev 2023-11-17 15:55:04 följande:

Hur skall folk kunna veta att din studie är seriös när du inte har med kontaktuppgifter på enkäten? Missade din mentor att meddela dig detta om kontaktuppgifter?

Du vet vem som helst kan sitta och göra en enkät och hävda att de studerar på något universitet/högskola.

Är väl skit samma. Ge fan i att svara på den om du inte gillar den.

Du är väl kvinna dessutom?
  • zelgon
    Anonym (N) skrev 2023-11-17 16:43:42 följande:
    Och hur vet ts att du är man? Hur vet ts att du har svarat ärligt och inte bara för att jävlas. 

Faktum kvarstår. Ts kommer få svårt att använda datan då h*n inte kan verifiera uppgifterna. 
    Snacka om "inte ditt problem".

Du vet ju inte hur deras uppgift ser ut? Hur fan kan du då säga att det är fel?
  • zelgon
    Anonym (N) skrev 2023-11-17 17:02:01 följande:
    Jag har skrivit tillräckligt många uppsatser på avancerad nivå för att veta. 

Men suck... Om du ser talet 42 men inte frågan, så har du ingen aning om det är rätt eller fel. Är det så krångligt?

Du vet ju inte ens om det är avancerad nivå. Eller om det undersöker användarna på familjeliv. Eller om det finns någon motsvarande frågeformulär som en annan grupp får svara på.Eller vad tusan som helst.

Har du ingen aning om frågeställningen så kan du inte säga att du "vet".

• zelgon
    EnAnonumius skrev 2023-11-17 17:34:11 följande:
    Hur fan är det ställt med din läskunnighet?
    Det handlar inte om "hur uppgifterna ser ut".

Hur skall TS kunna verifiera att det är män som har svarat på en anonym enkät över internet? 

Skall h*n vara anonym och blåögd och bara ha blind tilltro på att det är män som svarar?
    Jag kan läsa. Det är en studentuppsats... Jag har suttit utanför skolan och räknat bilar av samma anledning. Slapp viktigpettrar som skulle komma med pekpinnar. Mycket skönt.

Den kanske inte ska ligga till grund för Sveriges psykosociala arbete för manlig hälsa. Det kanske främst är för att studenten ska lära sig något.
Svar på tråden Studie om Maskulinitet och psykisk hälsa