• Anonym (Kvinnor vill moralisera)

Varför ska "happy ending" vara förbjudet?

Varför ska det vara olagligt att köpa "happy ending", allstå penismassage? 
    Det borde motsvara med andra situationer som det är lagligt, exempelvis att en läkare känner på en penis. 
    Det borde vara äckligare exempelvis när en läkare undersöker en patients analhål. 

Det är en stor skillnad mellan om någon person betalar för penetration/och eller oralsex. 

Det är förståeligt att det ska vara olagligt att köpa såna tjänster av om det är en minderårig person och om den personen är utsatt för människohandel. 
    Det känns som just vid "happy ending", handlar det mer om moral varför det ska vara olagligt att köpa det. 

Det verkar vara lagligt med slidmassage. Då rör ju också någon slidan för att de som köper det ska tycka det är skönt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-11-19 20:42
    Förtydliga, menar att det verkar vara lagligt att köpa slidmassage
  • Svar på tråden Varför ska "happy ending" vara förbjudet?
  • Anonym (Lingam)
    EpicF skrev 2023-11-23 15:25:22 följande:

Anonym (Lingam):  Märkligt att du fortfarande inte förstår vad jag frågade. 

Jaja, finna tydligen dem som inte förstår trots att de får det in med tesked. Känner empati och sorg för de personer. 

Du frågade vad som är äckligt med det, och det har jag svarat på flera gånger nu. Men även om jag inte hade svarat, så spelar det ingen roll, poängen var att en empatisk människa med normala sociala färdigheter förstår vad som är äckligt med den medicinska undersökningen, och behöver inte ställa frågan.
  • EpicF
    Anonym (Lingam) skrev 2023-11-23 22:49:59 följande:
    Du frågade vad som är äckligt med det, och det har jag svarat på flera gånger nu. Men även om jag inte hade svarat, så spelar det ingen roll, poängen var att en empatisk människa med normala sociala färdigheter förstår vad som är äckligt med den medicinska undersökningen, och behöver inte ställa frågan.
    Du har aldrig klarat att svara. 
  • Anonym (Lingam)
    EpicF skrev 2023-11-24 00:59:52 följande:
    Du har aldrig klarat att svara. 
    Det spelar som sagt ingen roll, poängen var att normala människor förstår det ändå och behöver inte ställe frågan. Har man normal empati så begriper man det ändå.
  • Anonym (V)
    Anonym (Lingam) skrev 2023-11-24 10:54:50 följande:
    Det spelar som sagt ingen roll, poängen var att normala människor förstår det ändå och behöver inte ställe frågan. Har man normal empati så begriper man det ändå.
    Förstår inte riktigt vad ni tjafsar om. Oavsett om det anses äckligt eller inte är det en del av läkarens yrkesutövning och något denne själv valt för att utöva sitt yrke. Om man absolut inte vill göra just det i sitt yrke kan man möjligen välja en annan inriktning som läkare eller ett annat yrke. Det kvittar väl om läkaren anser det äckligt eller inte, denne kan sägas ha tillräckliga valmöjligheter för att kunna välja bort det om det är något otänkbart att utföra. I annat fall har läkaren accepterat sin arbetsuppgift, äcklig eller inte.
  • EpicF

Anonym (Lingam): Och normala människor förstår frågan och svarar på frågan utan att prata om annat. 

Och fortfarande har du inte svarat på frågan och jag misstänker att det aldrig kommer något svar. 

Så vem som egentligen är "empatilös" kan diskuteras. 

Jag har full förståelse för att folk tycker bajs är äckligt, men det var inte det jag frågade om. 

• Anonym (Lingam)
    Anonym (V) skrev 2023-11-24 11:17:53 följande:
    Förstår inte riktigt vad ni tjafsar om. Oavsett om det anses äckligt eller inte är det en del av läkarens yrkesutövning och något denne själv valt för att utöva sitt yrke. Om man absolut inte vill göra just det i sitt yrke kan man möjligen välja en annan inriktning som läkare eller ett annat yrke. Det kvittar väl om läkaren anser det äckligt eller inte, denne kan sägas ha tillräckliga valmöjligheter för att kunna välja bort det om det är något otänkbart att utföra. I annat fall har läkaren accepterat sin arbetsuppgift, äcklig eller inte.
    Ja det är väl en självklarhet, har inte sagt annat. Men nu var det så att en person i tråden ändå ställde frågan, och det visar på bristande empati för andras upplevelse. Och de läkarna du pratar om förstår säkert att andra än de finner uppgiften motbjudande, annars är de inte normala rent socialt.
  • Anonym (Lingam)
    EpicF skrev 2023-11-24 11:38:27 följande:

Anonym (Lingam): Och normala människor förstår frågan och svarar på frågan utan att prata om annat. 

Och fortfarande har du inte svarat på frågan och jag misstänker att det aldrig kommer något svar. 

Så vem som egentligen är "empatilös" kan diskuteras. 

Jag har full förståelse för att folk tycker bajs är äckligt, men det var inte det jag frågade om. 

Du frågade vad som är äckligt med en medicinsk undersökning, i en diskussion i tråden där någon drog upp analundersökningar. Och den delen av kroppen förknippas av människor med bajs och äckliga saker, det är en av anledningarna till att folk tycker det ör äckligt. Även andras kroppar överhuvudtaget, kan vissa finna motbjudande att hålla på med, i synnerhet vissa delar av kroppen, så detta gäller potentiellt för alla sorters medicinska undersökningar, man behöver normalt inte räkna upp anledningar och utveckla vad som är äckligt, för att andra ska kunna förstå det, har man normal empati och sociala färdigheter så begriper man det ändå.
  • EpicF
    Anonym (Lingam) skrev 2023-11-24 12:04:44 följande:
    Du frågade vad som är äckligt med en medicinsk undersökning, i en diskussion i tråden där någon drog upp analundersökningar. Och den delen av kroppen förknippas av människor med bajs och äckliga saker, det är en av anledningarna till att folk tycker det ör äckligt. Även andras kroppar överhuvudtaget, kan vissa finna motbjudande att hålla på med, i synnerhet vissa delar av kroppen, så detta gäller potentiellt för alla sorters medicinska undersökningar, man behöver normalt inte räkna upp anledningar och utveckla vad som är äckligt, för att andra ska kunna förstå det, har man normal empati och sociala färdigheter så begriper man det ändå.
    Och du klarar fortfarande inte av art svara. Utan fortsätter och prata om saker som inte rör frågan. 

Brukar du alltid ha svårt att svara på frågor utan att blanda in annat?
  • Anonym (Lingam)
    EpicF skrev 2023-11-24 12:15:14 följande:
    Och du klarar fortfarande inte av art svara. Utan fortsätter och prata om saker som inte rör frågan. 

Brukar du alltid ha svårt att svara på frågor utan att blanda in annat?
    Jag behöver inte svara på det, huvudsaken är att normala människor förstår ändå, det är vad empati handlar om, man behöver inte uttrycka det i ord utan man förstår den andras känsla ändå.
  • EpicF
    Anonym (Lingam) skrev 2023-11-24 13:40:10 följande:
    Jag behöver inte svara på det, huvudsaken är att normala människor förstår ändå, det är vad empati handlar om, man behöver inte uttrycka det i ord utan man förstår den andras känsla ändå.
    Ok, du brukr alltid svårt att svara på frågor utan att blanda in annat. Bra du vet jag det. 
Svar på tråden Varför ska "happy ending" vara förbjudet?