• Moa22

Osäker på vem som är pappan

Jag har råkat sätta mig i en sits som jag inte är stolt över. Jag vågar verkligen inte berätta att jag har vart otrogen för är rädd att min sambo kastar ut mig med huvudet före samt att det är med min väns kille som jag har klevet några ggr med. Nu är Jag gravid och det försent för abort, problemet är att jag inte vet vem pappan är. Denna sitsen är äcklig men jag kan inte ens berätta för min väns kille att jag är gravid för är rädd att han berättar. 

det är väl så att bebisen oftast liknar pappan i början? Om det är så så hoppas jag att det är min sambo som är pappan, jag älskar honom och han ser verkligen fram emot att bli pappa. Jag är så nervös så jag vet inte vad jag ska ta vägen. Jag kanske aldrig behöva berätta att har vart otrogen?

• Svar på tråden Osäker på vem som är pappan
  • Moa22
    Anonym (Gbg) skrev 2023-11-21 16:59:14 följande:

Nej faktiskt inte. Fult gjort absolut. Men du har kanske någon förklaring (även om det inte är ok) till det. Alla kan råka göra misstag. Men det viktigaste är hur man hanterar det efteråt.

Om man kan vara ärlig om det och berätta allt, vet varför, aldrig vill göra om det och har en ordentligt bra förklaring etc, en sådan person kan jag se upp till. man visar att man kan bättre. Man vill vara bättre än så.

Saken är den att jag vet ärligt inte varför jag har gjort som jag har gjort. Men jag är en värdelös person
  • Moa22
    Anonym (Gbg) skrev 2023-11-21 17:00:37 följande:
    Ja, absolut. Men mer om man häller det gömt.
    Men varför avslöja och såra? Det handlar inte om att ljuga utan man undanhåller bara
  • Djurvän03
    Moa22 skrev 2023-11-21 17:18:05 följande:
    Saken är den att jag vet ärligt inte varför jag har gjort som jag har gjort. Men jag är en värdelös person
    Nej, du är inte en värdelös person. Men din handling är fruktansvärd mot alla inblandade. Lär dig av ditt misstag och gör inte om det.
  • Anonym (J2)
    Moa22 skrev 2023-11-21 17:18:05 följande:
    Du behöver inte vara en värdelös person för det. Men du har gjort något huvudlöst och hjärtlöst, till en person du påstår dig älska. Den man älskar vill man aldrig göra något ont, så det är därför jag ifrågasätter att du älskar honom.

Du bör stå för vad du gjort och sen ta konsekvenserna för det.
  • Anonym (Carinata)
    Moa22 skrev 2023-11-21 11:36:13 följande:
    Eh, jag skäms inombords. Men att tänka på skydd innan vi hade sex känns ju riktigt svinigt  och känns mer planerat. Detta som hände var inte planerat och klart att jag är nervös nu
    Extra jävla dumt att inte tänka på skydd. Men ni låg ju flera gånger. Var det också bara helt apropå?? 
  • Moa22
    Anonym skrev 2023-11-21 17:02:00 följande:
    Det var ett par frågor, inte ett psykolog-tips.
    var väl ingen fråga? Du påstår att alla tycker att jag är ett äckel? Ren elakhet
  • Moa22
    Anonym (Suck) skrev 2023-11-21 17:08:14 följande:
    Jo. Du sätter dina behov före andras.
    Nej
  • Moa22
    Anonym (Suck) skrev 2023-11-21 17:10:49 följande:
    Förutom kärleken av sin mamma att ta reda på vem den biologiska  pappan är för att hon vill göra det bekvämaste för sig då.
    ?
  • Moa22
    Djurvän03 skrev 2023-11-21 17:17:52 följande:
    Misstag? Nä, du gjorde ett aktivt val. Särskilt eftersom det verkar som du varit otrogen vid fler tillfällen.
    Jaha, och vad vill du ha sagt?
  • Moa22
    Anonym (J2) skrev 2023-11-21 17:25:29 följande:
    Du behöver inte vara en värdelös person för det. Men du har gjort något huvudlöst och hjärtlöst, till en person du påstår dig älska. Den man älskar vill man aldrig göra något ont, så det är därför jag ifrågasätter att du älskar honom.

Du bör stå för vad du gjort och sen ta konsekvenserna för det.
    Jag älskar honom, men jag har vart taskig. Jag kan inte berätta, vågar ej avslöja
Svar på tråden Osäker på vem som är pappan