• Moa22

Osäker på vem som är pappan

Jag har råkat sätta mig i en sits som jag inte är stolt över. Jag vågar verkligen inte berätta att jag har vart otrogen för är rädd att min sambo kastar ut mig med huvudet före samt att det är med min väns kille som jag har klevet några ggr med. Nu är Jag gravid och det försent för abort, problemet är att jag inte vet vem pappan är. Denna sitsen är äcklig men jag kan inte ens berätta för min väns kille att jag är gravid för är rädd att han berättar. 

det är väl så att bebisen oftast liknar pappan i början? Om det är så så hoppas jag att det är min sambo som är pappan, jag älskar honom och han ser verkligen fram emot att bli pappa. Jag är så nervös så jag vet inte vad jag ska ta vägen. Jag kanske aldrig behöva berätta att har vart otrogen?

• Svar på tråden Osäker på vem som är pappan
  • Anonym (J2)
    Moa22 skrev 2023-11-21 22:55:33 följande:
    Eh, vad kan inte vara sant? vad Jag svarar och hur jag känner mig är olika saker. Jag känner mig som ett äckel.
    Att vara otrogen flera gånger mot den man älskar och kalla det ett misstag?

Rått, vidrigt och hjärtlöst! Du tänder på att vara otrogen och kommer i så fall alltid att vara det. Så din kille måste i så fall få bort dig.

Att fortsätta försvara det är det som inte går ihop!
  • Moa22
    Anonym (Fyfan) skrev 2023-11-21 22:50:33 följande:

Jag skulle inte sätta mig i den sitsen. Det är så många mer steg i de här än en otrohet bara.

Jag skulle inte vara otrogen. Jag skulle ännu mindre kunna göra så mot både min vän och min kille samtidigt. Ännu mindre upprepade gånger. Ännu mindre gå hem sen och ligga med min kille och leva som ingenting. Ännu mindre behålla ett barn i det där läget också. 

Så det blir liksom helt omöjligt att ens föreställa mig för nej jag skulle aldrig klara av att ta mig så långt i det du satt dig i, jag skulle nallat ut för längesen och inte kunnat hålla minen inför min partner. Jag hade behövt ta konsekvenserna för mitt eget handlande. För jag hade inte kunnat ta konsekvensen att leva i en lögn resten av mitt liv. Dessutom inte mot så många inblandade. Tror vilken vettig människa som hels, till å med du ts, skulle bli knäpp förr eller senare. Förstå att ditt barn, förhoppningsvis kommer leva resten av ditt liv, du kanske har svårt att sätta dig in i det nu innan barnet är fött men att ljuga för sitt barn och leva med pappan tror jag inte du kommer palla med Utan att bli psykiskt sjuk och De ändå kommer komma fram

Nej, jag är långt ifrån perfekt och jag har gjort mitt livs största misstag. Jag menar det verkligen och om jag jag var säker på att min sambo skulle förlåta mig så kanske. Men jag är helt säker. Han slänger ut mig med huvudet före och även berättar vilket äckel han tycker jag är och Mumin vän skulle exakt göra likadant. skulle inte palla att dom behandlade mig så hårt och samtidigt kalla mig elaka saker.

Jag är inte stolt över mig själv och jag själv behandlar mig som jag kanske förtjänar. Spelar ingen roll hur du. jag har gjort mig när jag kollar i spegeln ser jag bara en feg, äcklig lögnare och detta kommer jag leva i tysthet. 
  • Moa22
    Anonym (Fyfan) skrev 2023-11-21 22:55:11 följande:

Okej men känner du så då kommer de bara vara en tidsfråga innan han märker att något är fel. Alternativt att du tillslut mör så dåligt att det verklgien inte går mer. 

lämna själv då så slipper du ens berätta för han ?? 

Jag älskar honom, jag kommer inte berätta något själv. Om det skulle komma fram så får jag ta i det då. 
  • Moa22
    Anonym (J2) skrev 2023-11-21 23:01:55 följande:
    Att vara otrogen flera gånger mot den man älskar och kalla det ett misstag?

Rått, vidrigt och hjärtlöst! Du tänder på att vara otrogen och kommer i så fall alltid att vara det. Så din kille måste i så fall få bort dig.

Att fortsätta försvara det är det som inte går ihop!

Jag tänder inte på att vara otrogen. Det har blivit som det har blivit. Jag vet ärligt talat inte varför jag har gjort som jag har gjort. 

det jag har gjort är grisigt, jag tycker det själv så vad har jag försvarat menar du? 

• Anonym (iskall)
    Anonym (Elaka) skrev 2023-11-21 22:42:01 följande:

Men jösses vad elaka folk är mot TS! Gör ni som svarar aldrig fel eller misstag? Ni som svarat är ju inget annat än trasiga och tragiska individer. Usch.

Precis jag håller med...Men vissa trivs tydligen med att kunna skylla på ts i olika trådar pga att dom själva mår skit..

Alla kan göra misstag..men enligt många här så får man ev BARA göra ETT misstag...

Dom menar på att om TS bara hade gjort ett enda misstag..bara legat med den andra EN gång...Så hade det inte gjort så mycket, tydligen...ha ha..Bra vetande kan ju vara att man KAN bli gravid efter bara EN gång också...

Vad är det man brukar kalla såna ? Jo hycklare..Dom "tror" att misstag dom själva har gjort i livet inte är så pass illa, eller att deras partner inte skulle kunna göra något misstag....Alltså NOLL självinsikt!
  • Anonym (Suck)
    Anonym (iskall) skrev 2023-11-21 23:21:33 följande:
    Precis jag håller med...Men vissa trivs tydligen med att kunna skylla på ts i olika trådar pga att dom själva mår skit..

Alla kan göra misstag..men enligt många här så får man ev BARA göra ETT misstag...

Dom menar på att om TS bara hade gjort ett enda misstag..bara legat med den andra EN gång...Så hade det inte gjort så mycket, tydligen...ha ha..Bra vetande kan ju vara att man KAN bli gravid efter bara EN gång också...

Vad är det man brukar kalla såna ? Jo hycklare..Dom "tror" att misstag dom själva har gjort i livet inte är så pass illa, eller att deras partner inte skulle kunna göra något misstag....Alltså NOLL självinsikt!
    Folk är mer arga att TS tänker dölja detta än stt TS varit otrogen, märk väl.

Otrohet är ändå rätt vanligt. Att undanlåta att ens barn vet vem pappan är när det är enkelt att ta reda på, om än med konsekvenser för en själv, är faktiskt ett väldigt elakt beteende där man sätter sig själv före barnet. 
  • Anonym (Suck)
    Moa22 skrev 2023-11-21 22:51:43 följande:
    Du jag har det inte lätt heller. Jag känner mig som en feg gris rent ut sagt och det kommer jag få leva med i tystnad. jag straffar mig själv varje dag och tycker inte om det svin jag är.
    Med det sagt så klarar jag inte av att han skulle tycka det. Det svider att bara tänka på det
    Och pga detta kommer ditt barn inte veta exakt vem som är pappan? Och en pappa kanske inte få veta att han är pappa?
  • Anonym (Fyfan)
    Moa22 skrev 2023-11-21 23:07:12 följande:
    Jag älskar honom, jag kommer inte berätta något själv. Om det skulle komma fram så får jag ta i det då. 
    I så fall. Du har redan bestämt dig så finns inget att diskutera ju? du borde dock tänka ett varv extra kring ditt barns rätt till att veta vem pappan är, du kan inte mena allvar att du tänker ljuger för BVC om viktig hälsoinformation som skulle kunna baseras på fel pappa? som sagt du är ingen bra mamma ifsll du dela undanhåller barnet att ens ha en chans att få veta vem pappan är, eller att det kommer fram senare och barnet då levt i en lögn pga dig. Ta testet åtminstone så vet du att de inte  är den andra killen iaf. 
  • Moa22
    Anonym (Suck) skrev 2023-11-21 23:42:30 följande:
    Och pga detta kommer ditt barn inte veta exakt vem som är pappan? Och en pappa kanske inte få veta att han är pappa?
    Ja, det blir förmodligen så
  • Anonym (Fyfan)
    Moa22 skrev 2023-11-21 23:48:23 följande:
    Ja, det blir förmodligen så
    Varför gjorde du inte abort innan de va för sent? Är du emot abort eller religös på något sätt? Eller varför valde du att sätta dig i den här situationen? 
Svar på tråden Osäker på vem som är pappan