• Moa22

Osäker på vem som är pappan

Jag har råkat sätta mig i en sits som jag inte är stolt över. Jag vågar verkligen inte berätta att jag har vart otrogen för är rädd att min sambo kastar ut mig med huvudet före samt att det är med min väns kille som jag har klevet några ggr med. Nu är Jag gravid och det försent för abort, problemet är att jag inte vet vem pappan är. Denna sitsen är äcklig men jag kan inte ens berätta för min väns kille att jag är gravid för är rädd att han berättar. 

det är väl så att bebisen oftast liknar pappan i början? Om det är så så hoppas jag att det är min sambo som är pappan, jag älskar honom och han ser verkligen fram emot att bli pappa. Jag är så nervös så jag vet inte vad jag ska ta vägen. Jag kanske aldrig behöva berätta att har vart otrogen?

• Svar på tråden Osäker på vem som är pappan
  • Moa22
    Anonym (Fyfan) skrev 2023-11-21 23:47:12 följande:
    I så fall. Du har redan bestämt dig så finns inget att diskutera ju? du borde dock tänka ett varv extra kring ditt barns rätt till att veta vem pappan är, du kan inte mena allvar att du tänker ljuger för BVC om viktig hälsoinformation som skulle kunna baseras på fel pappa? som sagt du är ingen bra mamma ifsll du dela undanhåller barnet att ens ha en chans att få veta vem pappan är, eller att det kommer fram senare och barnet då levt i en lögn pga dig. Ta testet åtminstone så vet du att de inte  är den andra killen iaf. 
    Hur tar man test utan att det kommer mer frågor från sambon? Jag vill inte ljuga mer en vad jag har gjort. M

men som sagt det är inte så enkelt det handlar om en sambo och en vän. Kommer känna mig så liten om den sanningen kommer ut
  • Anonym (Gunnar)
    Anonym (Elaka) skrev 2023-11-21 22:42:01 följande:
    Osäker på vem som är pappan

Men jösses vad elaka folk är mot TS! Gör ni som svarar aldrig fel eller misstag? Ni som svarat är ju inget annat än trasiga och tragiska individer. Usch.

Ja det där kändes lika... säkert
    Anonym (Elaka) skrev 2023-11-21 22:53:33 följande:

Jag avskyr när en hel jävla mobb går på någon som troligtvis redan mår jättekass.

Ny på FL? Missat hur TS skriver, vad FL är byggt av? TS anonyma nick?
  • Moa22
    Anonym (Fyfan) skrev 2023-11-21 23:50:39 följande:
    Varför gjorde du inte abort innan de va för sent? Är du emot abort eller religös på något sätt? Eller varför valde du att sätta dig i den här situationen? 
    När jag misstänkte att jag var gravid så var det sent. Jag blev glad och tänkte nigningen för utan berättade för min sambo som blev öveelycklig. Då kan jag inte bara säga i sista minuten att vi gör abort. Han vet ju att jag vill bli mamma och vi har ju pratat om det innan, så hade ingen bra förklaring till honom. Sen växte bara lögnen mot honom som man inte kan ta sig ur på ett bra sätt
  • Anonym (F)

Min son är nästan en kopia av sin pappa (fast ljusare) nu när han är snart två år men han var inte speciellt lik honom alls när han var nyfödd. Pappa är halvgambian och jag är svensk och sonen såg ut som asiat när han föddes.. pappan skämtade om att jag måste ha vänstrat med en kines.
    Antagligen såg han ut så för att jag har lite samiskt blod och såg också ut så när jag var bebis.. men ja ,poängen var väl att bebisar absolut inte alltid liknar pappan i början. Ibland liknar de mamman och ibland ingen alls. 

Du måste vara ärlig och göra faderskapstest. 

• Moa22
    Anonym (F) skrev 2023-11-22 00:00:42 följande:

Min son är nästan en kopia av sin pappa (fast ljusare) nu när han är snart två år men han var inte speciellt lik honom alls när han var nyfödd. Pappa är halvgambian och jag är svensk och sonen såg ut som asiat när han föddes.. pappan skämtade om att jag måste ha vänstrat med en kines.
    Antagligen såg han ut så för att jag har lite samiskt blod och såg också ut så när jag var bebis.. men ja ,poängen var väl att bebisar absolut inte alltid liknar pappan i början. Ibland liknar de mamman och ibland ingen alls. 

Du måste vara ärlig och göra faderskapstest. 

Nu har vi samma hudfärg så tror inte någon märker det. Vi alla 3 är mörkhåriga men min sambo har klarblå ögon och det hoppas jag bebisen också får
  • Anonym (iskall)
    Anonym (Suck) skrev 2023-11-21 23:40:25 följande:
    Folk är mer arga att TS tänker dölja detta än stt TS varit otrogen, märk väl.

Otrohet är ändå rätt vanligt. Att undanlåta att ens barn vet vem pappan är när det är enkelt att ta reda på, om än med konsekvenser för en själv, är faktiskt ett väldigt elakt beteende där man sätter sig själv före barnet. 
    Ok. Det med barnet, ja kanske det blir viktigt att veta vem som är den riktiga pappan någon gång, kanske!? Den tiden, den sorgen..Varför ta ut saker i förhand?
    Men med stor sannolikhet kommer det aldrig någonsin bli någon "akut-situation" som vissa "drama-queens" har målat upp i tråden..

Hur vanligt är det att barnet, ens behöver benmärg, osv..Väldigt ovanligt.

Hur stor sannolikhet är det att själva barnet kommer fråga mamma o pappa--"vem är min riktiga pappa" om hennes man hela tiden varit som en pappa..Minimal!

Det finns barn som har det mycket mycket värre än så..herregud, titta lite längre än näsan räcker..Så finns det riktigt grova brott som görs mot barn dagligen i världen, som sextrafficking, barnarbete, misshandel av barn, osv..

Barn som växer upp i svedala, i en relativt normal familj, bör skatta sig lyckliga..

TS har iaf inte begått något brott, som hon bör bli stenad eller inlåst för..JO om ni fick bestämma så skulle ni väl stena henne till döds, som dom gör i vissa efterblivna länder (om kvinnan har varit "otrogen"
    , men så funkar det inte i gamla svedala..;))
  • Anonym (Malin)
    Moa22 skrev 2023-11-21 11:24:52 följande:
    Om jag berättar sanningen nu så kommer min sambo kasta ut mig och vågar inte ens veta vad min vän gör. Killen som jag har haft sex med älskar också sin sambo och han kan också bli straffad över det här.  Jag kanske är lite feg men då får jag vara det då
    Och hur tror du att din sambo och din vän kommer reagera när de får reda på sanningen när du minst anar det?
    För sanningen kommer att komma fram, tro inte annat. 
    Killen som varit otrogen förtjänar bli straffad (ta konsekvenserna av sitt beteende), så noll sympati för honom.   Hans sambo förtjänar bättre. 
    Du är inte bara "kanske lite feg",  du valde helt frivilligt att sätta dig i denna situationen,  och sen vågar du inte ta konsekvenserna av vad du ställt till med. 
    Tänk åtminstone på de oskyldiga som drabbas av eran idioti! 
  • Moa22
    Anonym (Malin) skrev 2023-11-22 00:58:19 följande:
    Och hur tror du att din sambo och din vän kommer reagera när de får reda på sanningen när du minst anar det?
    Killen som varit otrogen förtjänar bli straffad (ta konsekvenserna av sitt beteende), så noll sympati för honom.   Hans sambo förtjänar bättre. 
    Du är inte bara "kanske lite feg",  du valde helt frivilligt att sätta dig i denna situationen,  och sen vågar du inte ta konsekvenserna av vad du ställt till med. 

som sagt sitter i en röten sits. Om man berättar sanningen så kommer sambon kasta ut mig och även kalla mig äcklig och svin. Min vän kommer inte vilja ha med mig att göra eller hon kommer ge mig en örfil och hon kommer berätta vilket svin till vän jag är och be mig dra åt helvete och det gör hon med killen jag strulade med också. 

Jo, jag är lite feg. men vi skyddar dom genom att inte bli ledsna. Men man känner sig som en skit

• Anonym (iskall)
    Anonym (Malin) skrev 2023-11-22 00:58:19 följande:
    Hur kan du VETA att sanningen kommer komma fram?

Är du synsk? Annars kan du inte veta det alls..du verkar inte ha en aning om vad du ens pratar om..Eller har du själv blivit påkommen, eller kommit på någon..

Dom flesta som blir sk "påkommna" med att dom har varit otrogna, har blivit avslöjade för att dom VELAT bli avslöjade...
    För att dom ändå ville avsluta det gamla förhållandet, eller för att dom ville ge det gamla en "skjuts" typ..

Om inte TS berättar något så behöver det inte alls komma fram någonting om deras otrohet..

Dom allra flesta som är otrogna () blir aldrig påkommna, hur många ggr man än har legat med andra..Speciellt brukar inte karlar märka sånt...
    Nu vill jag inte dra alla män över en kam, men men...det gjorde jag visst..
  • Anonym (Suck)
    Anonym (iskall) skrev 2023-11-22 00:43:51 följande:
    Ok. Det med barnet, ja kanske det blir viktigt att veta vem som är den riktiga pappan någon gång, kanske!? Den tiden, den sorgen..Varför ta ut saker i förhand?
    Men med stor sannolikhet kommer det aldrig någonsin bli någon "akut-situation" som vissa "drama-queens" har målat upp i tråden..

Hur vanligt är det att barnet, ens behöver benmärg, osv..Väldigt ovanligt.

Hur stor sannolikhet är det att själva barnet kommer fråga mamma o pappa--"vem är min riktiga pappa" om hennes man hela tiden varit som en pappa..Minimal!

Det finns barn som har det mycket mycket värre än så..herregud, titta lite längre än näsan räcker..Så finns det riktigt grova brott som görs mot barn dagligen i världen, som sextrafficking, barnarbete, misshandel av barn, osv..

Barn som växer upp i svedala, i en relativt normal familj, bör skatta sig lyckliga..

TS har iaf inte begått något brott, som hon bör bli stenad eller inlåst för..JO om ni fick bestämma så skulle ni väl stena henne till döds, som dom gör i vissa efterblivna länder (om kvinnan har varit "otrogen"
    , men så funkar det inte i gamla svedala..;))

Nej ingen ska stenas. Du är en dramaqueen om någon.

Men saker kommer fram. Det kan ju också vara saker som att en släkt har diabetes och anges inte det kanske vården inte tar lika hårt på en signal. Eller andra ärftliga sjukdomar.

Plus vanligheten idag med dnaprov. 

PLUS att TS kanske lurar i någon att den är far. Om de inte skaffar fler barn och detta kommer fram om 20-30 år kansjke killen aldrig blir biologisk pappa. Det kan ju knäcka någon.

Svar på tråden Osäker på vem som är pappan