• Moa22

Osäker på vem som är pappan

Jag har råkat sätta mig i en sits som jag inte är stolt över. Jag vågar verkligen inte berätta att jag har vart otrogen för är rädd att min sambo kastar ut mig med huvudet före samt att det är med min väns kille som jag har klevet några ggr med. Nu är Jag gravid och det försent för abort, problemet är att jag inte vet vem pappan är. Denna sitsen är äcklig men jag kan inte ens berätta för min väns kille att jag är gravid för är rädd att han berättar. 

det är väl så att bebisen oftast liknar pappan i början? Om det är så så hoppas jag att det är min sambo som är pappan, jag älskar honom och han ser verkligen fram emot att bli pappa. Jag är så nervös så jag vet inte vad jag ska ta vägen. Jag kanske aldrig behöva berätta att har vart otrogen?

• Svar på tråden Osäker på vem som är pappan
  • Moa22
    Anonym (Fyfan) skrev 2023-11-21 12:27:53 följande:

Om du inte är ett troll så är du en ytterst obehagligt människa minst sagt. 

Om du intr tar ansvar och åtminstone berättar så hoppas jag du gör abort och gör du inget av det så förhoppningsvis för du missfall. Inget barn ska behöva komma till den tillvaron du satt er i. Skäms på dig. 

Det där är verkligen svinigt av dig att önska någon missfall visar vilket stort svin du är.

Jag skäms hela tiden men det är något jag får dras med

• Moa22
    Anonym (Suck) skrev 2023-11-21 12:31:46 följande:
    Varför måste du komma under konsekvenser?

Du vet att bvc och mvc ställer frågor om sjukdomar i släkten osv? Taskigt mot barnet att du inte ens är säker att det vlir korrekt info.
    Vill inte bli behandlad som man vore ett svin. Just därför
  • Moa22
    Anonym (Fyfan) skrev 2023-11-21 12:40:00 följande:

Exakt du försöker komma undan konsekvenser för ditt beteende. Och det skadar många andra va du än intalar dig att du inte vill göra dom ledsna. Du har redan svikit dom vad är det du inte fattar! Känner inte inte dig tack och lov men tillräckligt av de du skrivit för att förstå vilka kassa värderingar du har. 

Stackars stackars din man och vän. Du förtjänar som sagt varenda konsekvens du kan få av det här. Varför anser du att du inte gör det? Du har ju svaret själv på hur dom skulle känna inför de du gjort. Om du inte ens kan ta ansvar för det hur fan kan du anse att du ska ha ansvar för ett barn? 

Jag försöker komma undan för allas bästa. Jag tror inte att varken min sambo eller vän mår bra av sanningen. Dom kommer tycka att vi är svin bli förmodligen äcklade av oss och sprida det till våra vänner. Ingen mår bra av sanningen. Men jag kommer bli en bra mamma
  • Anonym (Gbg)
    Moa22 skrev 2023-11-21 13:28:23 följande:
    Han erkände att han var ett svin föret båda. Idioti
    Vadå idioti? Det var det väl inte. En av få killar som vågar stå upp för sådant. Kan säga att flera varit otrogna med mig eller mot mig. Den enda jag skulle kunna tänka mig att ens prata med är han som berättade. 
  • Moa22
    Anonym (Gbg) skrev 2023-11-21 12:40:25 följande:

Måste man känna någon för att anse att du gör ett otroligr hemskt stort fel? 

Lite komiskt att du undviker så mkt frågor också. 

Nej,det behöver man inte. Vilka frågor svarar jag inte på?
  • Anonym (Gbg)
    Moa22 skrev 2023-11-21 13:39:40 följande:
    Jag försöker komma undan för allas bästa. Jag tror inte att varken min sambo eller vän mår bra av sanningen. Dom kommer tycka att vi är svin bli förmodligen äcklade av oss och sprida det till våra vänner. Ingen mår bra av sanningen. Men jag kommer bli en bra mamma

Men snälla, hur tänker du? Du kan ju bara tänka Just Nu. Du måste tänka Framåt! Varför gör du inte det? 

Är ni gifta? Annars är man väl tvungen att säga vem pappan är.

• Anonym (Gbg)

Likaså att testa barnet. hoppas båda killarna vill man ska det! 

• Anonym (Ann Ahl)

Ta konsekvenserna för ditt handlande och berätta! 

• Moa22
    Anonym (Gbg) skrev 2023-11-21 12:40:52 följande:

Är ni gifta?

Nej
  • Anonym (Judge Anderson)

Om du ändå inte kan göra abort så vänta tills barnet är fött, ta ett hårstrå av barnet och ena pappa-kandidaten och skicka in för analys.

Så får du sedan ta beslut vidare när du vet vad som är vad.

Jag tänker enbart på barnet nu och det minsta- absoluta minimum!- du är skyldig barnet är att veta om det är din väns kille som är dess pappa, och att i så fall hålla reda på hans adress framöver så att du åtminstone en dag kan berätta, och ge ditt barn dess ursprung tillbaka.

Gör du inte ens det så förtjänar du all skit du kan få, ärligt talat.

Svar på tråden Osäker på vem som är pappan