Inlägg från: Anonym (bisarrt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bisarrt)

Otrogen med sambos bättre vän

Anonym (Svårt dilemma) skrev 2023-11-26 16:39:52 följande:

Hon säger att hon har känslor för mig, men ja hon kan flörta med andra. Men hon har sagt under dagen nu att hon aldrig skulle ligga med nån väns pojkvän bara för skojs skull och gjorde för hon har känslor men tycker själv att de är dumt att vi hamnade där vi hamnade.
    Och att hon kunde skött det snyggare 

Vi har bestämt att vi ska ses på tisdag för att prata och inte ta allt genom text.

Ja sen är det dumt att dumpa å gå till henne, ingen kommer se det på ett possessivt sett så långt fattar jag
    och deras vänskap kommer inte finnas kvar

Hon har sagt (sen om håller de) att om jag dumpar så väntar hon på mig.
    Men vill jag ha henne? ja hon är vacker härligt personlighet känt henne sen jag träffade min sambo 

Fan vad allt är knas , få se vad som händer på tisdag 
    jag är kluven 

Alltid lika lustigt när människor med trasig moralkompass funderar över om de kan lita på någon som bevisligen har en lika trasig moralkompass. Tomte

Vad är problemet TS? Du säger att hon är vacker md en härlig personlighet (om man bortser ifrån att hon är en backstabbing bitch som skulle kunna sälja sin morsa om hon fick ut nåt av det själv), så vad är det du tvekar över?
  • Anonym (bisarrt)
    Anonym (Svårt dilemma) skrev 2023-11-27 15:04:23 följande:

Vet inte vad jag ska svara er tyvärr, min känsla är att man pratar ut om misstag/möjligheter mellan fyra ögon 

Tyck vad ni vill men ska träffa henne i morgon och nej att ha sex med henne igen är ett stort NEJ 

Du menar väl mellan 6 ögon för din sambo är ju oxå en del i den där soppan men henne tycks du ständigt glömma bort.

Som sagt alltid lika lustig när människor med trasig moralkompass ska försöka navigera i moraliska frågor... bara en sån sak som att du påstår att du anser att man ska "prata ut om misstag mellan fyra ögon", det låter ju hederligt och fint,  men erat GIGANTISKA jävla misstag gentemot din sambo är tydligen inget man behöver prata ut om Drömmer

Ja tänk att du bara råkade komma fram till slutsatsen att du bara måste träffa henne igen oavsett vad någon säger, det var ju verkligen heeeelt otippat. Men frågan är bara vilket huvud du använde när du kom fram till den slutsatsen, det lilla eller det stora? Och vilket huvud som kommer sköta tänkandet på eran träff?
  • Anonym (bisarrt)
    Anonym (Svårt dilemma) skrev 2023-11-27 15:39:39 följande:
    Kanske formulerade mig fel i trådstarten och blandade in vita föräldrar 
    Svart men lever som svensk (traditioner) ingen förortstjej med annan tro o liknade.

Lutar stark åt att jag kommer snart bli singel, känner mig som ett svin.
    Men hade ni känt henne så hade ni förstått mig bättre, då detta är en toppen tjej 
    och trodde aldrig att hon skulle ha känslor för mig (haft det ett bra tag) 
    Men för helvete människa, hur mycket tänker du lura dig själv? 
    Fattar du inte själv hur otroligt sjukt du resonerar? Fick du ingen uppfostran öht?

Du känner dig som ett svin för att du BETETT dig som ett svin fort FORTSÄTTER bete sig som ett svin genom att låta din sambo gå ovetandes om vad ni två gjort. Och givetvis "lutar du åt att bli singel" för att du är FEG och vill slippa få skit för vad du gjort. För låt mig gissa, du tänker mata din sambo med en massa BS om hur känslorna svalnat och yada yada men bara råka utelämna att du knullat på hennes kompis, eller hur?

Det spelar ingen roll hur charmig hon är, det är vad man GÖR som räknas och en person som knullar sin sk kompis sambo är absolut inte "toppen". Det är faktiskt jävligt jävligt lågt.
  • Anonym (bisarrt)
    Anonym (cupido) skrev 2023-11-27 16:18:00 följande:
    Jag är ledsen att behöva vara den som säger det, men bli gärna singel men räkna inte med att hon står där och väntar på dig.

Hon har ju redan lyckats vinna trofén , en väninnas pojkvän, men varför skulle hon vara intresserad i dig som singel när det finns så många andra singlar här i världen?

Kanske också lite fördomsfullt av mig men adopterade har ofta identitetsproblem och psykiska issues som omgivningen ofta inte ser. I detta fall verkar det vara rätt så befogat att vara skeptisk omkring hur lämplig hon är som partner.
    I så fall är väl TS adopterad han med för han verkar ju inte vara speciellt frisk i skallen han heller... så din fördomsfulla "teori" suger donkeyballs.
  • Anonym (bisarrt)
    Ascendere skrev 2023-11-27 16:18:45 följande:
    haha fullkomligt älskar hur du använder hennes hudfärg som ursäkt för att  knulla din sambos kompis, snyggt!! Skrattande 
    Har läst många dåliga bortförklaringar till otrohet på Familjeliv genom åren men just denna är ny tror jag 👍
    Haha, ja verkligen, det råder inte brist på kreativitet när det gäller att hitta på dåliga ursäkter och TS verkar vara på elitnivå.

Ta bara hans härliga:
    "min känsla är att man pratar ut om misstag/möjligheter mellan fyra ögon"

Låter ju skitfint, får honom att framstå som en helylle kille som minsann står för sina misstag och inte bara gräver ner dem som en ryggradslös amöba... men hans sambo behöver de tydligen inte alls vara "hederliga" med Tomte
  • Anonym (bisarrt)
    Silverjenny skrev 2023-11-29 13:01:57 följande:
    Det är min erfarenhet också, det är mycket få som håller. Delvis för att det är större risk kanske att en otrogen kommer vara otrogen igen, men mer tror jag för att man inleder relationen med skuldkänslor och lögner. Gräl med exen, påtryckningar från omgivningen, som i det här fallet när hela bekantskapskretsen kommer att tvingas välja sida, då de otrogna får stå med skammen och försvara sig. Det är svårt att få ett förhållande att utvecklas väl med de förutsättningarna.
    Absolut, tillit och förtroende är ju grunden för alla slags relationer, både som vänner eller partners, och börjar man gå bakom ryggen på varandra (ljuger och smusslar) så kommer det givetvis grusa sönder all slags förtroende mellan parterna och då är det ganska kört. 

Att knulla nån annan bakom ryggen på sin partner är en HELT annan sak än att göra det öppet och med sin partners tillåtelse. I båda fallen knullar man andra men i det andra fallet så sker det UTAN att ha sönder förtroendet.
  • Anonym (bisarrt)
    Anonym (Svårt dilemma) skrev 2023-11-28 17:39:55 följande:

Dom pratade igår efter när jag drog var både högt å låga och som jag förstod det som. Ex sa aldrig dra åt helvete, men tror inte att det kommer blir bra mellan dom , för tillfället är vänskapen nog död

Får nog bättre uppdatering senare 

Kan säga att tel har gått varm idag kan jag säga och att det är två läger
    vissa tycker det är bra att vi gjorde slut och vissa tycker att man är ett ass
    En polare jublade tex då han aldrig har gillat mitt ex
    Men har lite knasig 🤪 

Men ett meddelande värmde extra från xxxx vän sedans ung ålder, som berättade att hennes känslor för mig är äkta och har känt så lång tid. Men tycker att de var fel gjort av henne att göra som hon gjorde

Då vet jag att hon inte gjorde det för en kväll

Sen ni som pratar trekant mm kommer inte bli av 

Bra att du berättade, stor eloge där!

Med facit i hand så kanske du nu förstår bättre vad som menas med "ärlighet varar längst". NEJ det är inte bara en tom floskel som naiva människor använder, det är snarare att svek och lögner har en tendens att lösa saker ur ett kort perspektiv, nu nu nu när kuken gör volter i kallingarna, men göra saker 100 ggr värre i ett längre perspektiv.

Som jag tolkar det har du och numera exet inga barn och det är en jävla tur det eftersom det annars hade inneburit att ni behövt ha en väldigt infekterad relation som skilda föräldrar i många många år. Tänk på det nästa gång det pirrar i kallingarna för någon annan än din partner, det ÄR oftast bättre att göra ett snyggt avslut på relationen innan man dra ner brallorna.
  • Anonym (bisarrt)
    Anonym (Elisa) skrev 2023-11-29 16:49:40 följande:
    Alla förhållanden som börjar med otrohet behöver absolut inte spricka, eller betyda att man är otrogen igen mot den nya..

Jag var otrogen mot min fd sambo med min nuvarande man för 25 år sen, och har aldrig varit otrogen mot min man.

Jag ångrar mig verkligen inte, då min fd var en kvinnomisshandlare av stora mått, och min man hjälpte mig därifrån..

Fast det är kanske lite, lite skillnad på anledningen till otrohet mellan tex mig o TS..
    Jag var otrogen för att jag var kär i min man..och för att min fd var en psykopat som jag var rädd för.
    TS var otrogen för att det var en sexfantasi att ligga med en svart tjej..😉
    PS! Förstå mig rätt nu, jag försvarar inte psykopaten eller kritiserar dig, beter man sig på det sättet han gjorde så förtjänar man inte trohet.

Men angående förklaring vs ursäkt så skulle jag vilja påstå att du var otrogen för att du inte förmådde att hantera situationen på ett bättre sätt, jag menar det fanns ju inget som hindrade dig från att avsluta din relation med psykopaten UTAN att vara otrogen och många i din dåvarande situation har ju avslutat sina relationer utan att vara otrogna, så bevisligen är det ju fullt möjligt. 

Så att påstå att man var otrogen "för att" fälj av en viss situation är det ju ett felaktigt påstående, det finns alltid flera alternativ och av alla dessa VÄLJER man just otrohet. Det är alltså ett medvetet val och inte en oundviklig konsekvens. Så den verkliga anledningen är då inte situationen i sig utan utan snarare varför man valde som man gjorde. Alla människor agerar ju inte på samma sätt på en given situation.

TS var otrogen för att han är svag och inte lyckades kontrollera sig själv, för alla killar som har sexfantasier om svarta tjejer springer ju inte runt och är otrogna, eller hur?
Svar på tråden Otrogen med sambos bättre vän