• molly50

Otrogen med sambos bättre vän

Anonym (Svårt dilemma) skrev 2023-11-27 15:39:39 följande:
    Kanske formulerade mig fel i trådstarten och blandade in vita föräldrar 
    Svart men lever som svensk (traditioner) ingen förortstjej med annan tro o liknade.

Lutar stark åt att jag kommer snart bli singel, känner mig som ett svin.
    Men hade ni känt henne så hade ni förstått mig bättre, då detta är en toppen tjej 
    och trodde aldrig att hon skulle ha känslor för mig (haft det ett bra tag) 
    Det är nog bra om du lämnar din sambo,för hon förtjänar bättre.
    Men glöm inte att vara ärlig om vad du har gjort.
    Ärlighet varar längst.
    Och om du väljer att bli ihop med din sambos väninna så måste du ju vara ärlig förr eller senare,i alla fall då din sambo lär få reda på det.

En toppentjej som ligger med sin bästa väns sambo?
    Nja,jag håller inte med.
    En toppentjej ligger inte med andras pojkvänner.
    I synnerhet inte sina vänners.
  • molly50
    Anonym (Svårt dilemma) skrev 2023-11-28 11:21:53 följande:

Till er alla hatare Skäms Vet att vi har gjort fel och tog modet i går kväll och berättade. Togs inte bra och som är förväntat blev jag utkastad, sov hon mina föräldrar i natt som tyckte att jag var dum i huvudet.

Nu loggar jag ut

Bra att du berättade,i alla fall.
    Och du fick vad du förtjänade.
    Väninnan då?
    Har ditt ex behållit henne eller bett henne fara och flyga också?
  • molly50
    Anonym (Bocken) skrev 2023-11-28 12:13:31 följande:
    Vänta några dagar tills hon har lugnat ner sig lite. 

Även om det tar slut så är det inte omöjligt att få till en trekant. Då är det inga känslor inblandade längre, vilket kan vara en fördel. Det är ju inte ovanligt att folk har sitt ex som kk tills de hittar någon ny så här kan du ha ett window of opportunity att få till träffar med båda tjejerna.
    Tror du att det bara tar några dagar att komma över ett sådant svek?
    Och vad får dig att tro att TS ex skulle vilja ligga med honom och sin väninna igen efter hur de har behandlat henne?
    Alla tänker inte med det de har mellan benen. 
  • molly50
    Anonym (Bocken) skrev 2023-11-28 12:33:02 följande:
    Det kan ta lite längre för en del, medan andra snabbt går vidare i livet utan att älta det hela.

TS sambo lär väl inte vilja leva sitt liv i celibat utan kommer bli sugen på sex igen, troligen inom en vecka. Det är då TS har en bra chans att komma med sitt erbjudande. 

För sambon kan det kännas lättare med en trekant än att de träffas själva för sex. Då blir det ingen diskussion om de är ihop igen, utan det är mer uppenbart att det bara handlar om sex. Det är kul att ha trekant med en polare så varför inte, särskilt på en mysfredag med lite gott dricka. Skulle gissa att det är 75% chans att TS har fått doppa innan nästa helg är slut, om han sköter sina kort rätt.
    Jag antar att du aldrig har blivit bedragen?
    Och har du det så kan du inte bry dig särskilt mycket om det.
    För de flesta så tar det betydligt längre tid än en vecka innan man börjar tänka på sex igen.
    I synnerhet när otroheten har skett med någon som står en nära.
    Som sagt så tänker inte alla med könet,som du verkar göra.
  • molly50
    Anonym (Bocken) skrev 2023-11-28 14:43:05 följande:
    Har blivit utsatt för otrohet så jag vet vad det handlar om. Beror mycket på hur länge man varit ihop och vilka känslor som är inblandade. 

Hade jag "bara" varit sambo och ej haft gemensamma barn hade jag fortsatt att knulla henne medans jag letade ny tjej. 
    Jag var också "bara" sambo med mitt ex när han var otrogen med min bästa vän.
    Men aldrig att jag hade velat fortsätta vara kk med honom och än mindre ha trekant med honom och min sk vän efter det.
    Det fanns inte på kartan.
    Jag var hellre utan sex än att ha det med någon som sårat mig så djupt.
    Du kan inte ha haft tillräckligt starka känslor för ditt ex om du ändå ville fortsätta ha sex med henne efter ett sådant svek.
  • molly50
    Anonym (Svårt dilemma) skrev 2023-11-28 17:39:55 följande:

Dom pratade igår efter när jag drog var både högt å låga och som jag förstod det som. Ex sa aldrig dra åt helvete, men tror inte att det kommer blir bra mellan dom , för tillfället är vänskapen nog död

Får nog bättre uppdatering senare 

Kan säga att tel har gått varm idag kan jag säga och att det är två läger
    vissa tycker det är bra att vi gjorde slut och vissa tycker att man är ett ass
    En polare jublade tex då han aldrig har gillat mitt ex
    Men har lite knasig 🤪 

Men ett meddelande värmde extra från xxxx vän sedans ung ålder, som berättade att hennes känslor för mig är äkta och har känt så lång tid. Men tycker att de var fel gjort av henne att göra som hon gjorde

Då vet jag att hon inte gjorde det för en kväll

Sen ni som pratar trekant mm kommer inte bli av 

Det lär nog bli svårt för dem att fortsätta vara vänner som förut efter det här-
    Hur ska hon kunna lita på henne igen?

Jag sällar mig nog til den skaran som tycker att du har betett dig som ett ass.
    Hur kär eller kåt man än må vara så är det inte ok att bete sig så som du gjorde.
    Om det var dåligt mellan dig och exet så hade det varit ärligare att göra slut istället.

Du tycker det var fel av exets vän?
    Men du själv då? Har inte du gjort minst lika mycket fel?
    Eller är du oskyldig som bara "råkade" hamna i hennes säng?
    Hur är det med det egna ansvaret?
    Har du inget samvete gentemot ditt ex?
  • molly50
    Anonym (Svårt dilemma) skrev 2023-11-29 08:16:12 följande:
    Är väl självklart att jag tycker att jag har gjort fel, men gjort är gjort 

Kanske fel att säga men jag är lycklig har aldrig känt mig så här nyförälskad
    Och samtidigt sån ångest vad jag har gjort mot mitt ex

Jag kommer åka hem idag och prata lite med ex 
    Ok. Jag uppfattade det som att du bara tyckte att väninnan har gjort fel.
    Men då missuppfattade jag det.

Jag förstår att du känner så.
    Men frågan är om du skulle kunna ha ett förhållande med ditt ex väninna om du har sådan ångest?
    Förhållanden som börjar med otrohet har ju en tendens att spricka också.

Vad finns det mer att säga till ditt ex egentligen?
    Hon vet ju läget nu så varför strö mer salt i såren?
  • molly50
    Silverjenny skrev 2023-11-29 13:01:57 följande:
    Det är min erfarenhet också, det är mycket få som håller. Delvis för att det är större risk kanske att en otrogen kommer vara otrogen igen, men mer tror jag för att man inleder relationen med skuldkänslor och lögner. Gräl med exen, påtryckningar från omgivningen, som i det här fallet när hela bekantskapskretsen kommer att tvingas välja sida, då de otrogna får stå med skammen och försvara sig. Det är svårt att få ett förhållande att utvecklas väl med de förutsättningarna.
    Ja,det är precis det jag menar.
    Det är ingen bra grund att gå in i ett förhållande på.
  • molly50
    Anonym (Elisa) skrev 2023-11-29 16:49:40 följande:
    Alla förhållanden som börjar med otrohet behöver absolut inte spricka, eller betyda att man är otrogen igen mot den nya..

Jag var otrogen mot min fd sambo med min nuvarande man för 25 år sen, och har aldrig varit otrogen mot min man.

Jag ångrar mig verkligen inte, då min fd var en kvinnomisshandlare av stora mått, och min man hjälpte mig därifrån..

Fast det är kanske lite, lite skillnad på anledningen till otrohet mellan tex mig o TS..
    Jag var otrogen för att jag var kär i min man..och för att min fd var en psykopat som jag var rädd för.
    TS var otrogen för att det var en sexfantasi att ligga med en svart tjej..😉

Nej,självklart behöver inte alla förhållanden som börjar med otrohet göra det.
    Men många gör det,enligt min erfarenhet.

Jag kan faktiskt ha lite större förståelse för att man väljer otrohet som en väg ut ur ett destruktivt förhållande.
    Men jag kan samtidigt känna att otrohet inte är mer ok för att man är kär eller kåt.
    I synnerhet inte när det är som i TS fall,ens partners bästa vän.
    Då är det ärligare att göra slut först.

Ja,det kanske var en sexfantasi. Men han har ju samtidigt skrivit att han aldrig varit så lycklig och känner sig nyförälskad.
    Men det är oavsett ingen ursäkt för det han har gjort.

Svar på tråden Otrogen med sambos bättre vän