Inlägg från: Anonym (Madame) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Madame)

Känslor i sig är inte otrohet

Anonym (On point) skrev 2023-11-29 17:19:56 följande:
    Men är det inte alltid så att om man lägger upp en tråd vill man ha input. Annars är det väl ingen vits med tråden, kan jag tycka.  Objektivitet existerar inte här. Alla har sina agendor och referensramar.  Där emot tycker jag att det inte är på sin plats att uttala sig, och ibland till och med sätta diagnoser på de som lägger upp trådar eller besvarar dem. 

Är man road av att diagnostisera sina medmänniskor så finns det utbildningar för detta. Men det krävs att man ägnar minst 15 år till studier.

Detta är min personliga åsikt.
    Du har rätt, men det verkar somliga i tråden inte ens vara i närheten av att förstå.
  • Anonym (Madame)
    Anonym (rationalisera mera) skrev 2023-11-29 17:39:16 följande:
    Om man lägger upp en tråd för att få medhåll så finns ju en vits.

Man dövar sitt samvete genom att intala sig att det man gör är rätt och får det bekräftat av andra.

Att kalla en person BETEENDE för narcissistisk är absolut inte att sätta en diagnos, en diagnos sätter man på PATOLOGISK narcissism. Du verkar inte heller ha fattat skillnaden mellan dessa.
    Är du läkare, eller psykolog/psykiater möjligtvis?

• Anonym (Madame)

För övrigt skulle jag säga att alla har rätt till sin inställning och åsikt i vad som definieras som otrohet.
    Det viktiga är att båda parter har samma definition av begreppet.

Jag äv benägen att säga att det ts gjort kan ses som ett stort svek, men inte som en direkt otrohet.
    Personligen hade jag inte valt att fortsätta relationen med ts då jag vill kunna lita på min partner.
    Det betyder inte att jag ser det hon gjort som otrohet. För mig räcker det gott med ett svek som detta.

Svar på tråden Känslor i sig är inte otrohet