• Anonym (Siv)

Vad göra åt deprimerad förälder

Vad sorgligt det ni alla går igenom.
    Är din mammas åkomma något hon kan bli bra ifrån och med rehabs hjälp bli återställd? Eller är det något hon måste leva med resten av livet?
    Antagligen är hon inne i en djup depression/ trauma och i en bearbetnings process och det är något hon måste gå genom.

Vad säger vården, hon kan behöva medicin mot sin depression?

Det går inte att tvinga någon som inte vill men kan ni försöka att få hembesök av läkare?

och går man fråga vad hon har råkat ut för?
    Med vänlig hälsning

• Anonym (Siv)

Min mammas väninna råkade ut för samma åkomma en gång i tiden,blev verkligen så sjuk och kunde endast röra ett finger i början.
    Vet inte hur länge hon var sjuk ( kanske ett år) men blev helt återställd.

Nu lever inte min mamma längre och jag har ingen kontakt med väninnan men kanske det här kan ge din mamma lite motivation till att se ljuset i mörkret.

Varje steg i rätt riktning är ett framsteg och närmare mål.
    Hon får inte ge upp nu när rehabiliteringen ändå gett framgång! 

Hon behöver hitta sitt jävla anamma! 

Bra att försöka få till en kurator hem
    och hon behöver ta medicinen mot depressionen,det är ett hjälpmedel som med tex rullstol bara det att rullstolen får dig att komma fram kroppsligen och medicinen mentalt framåt.
    Var och annan tar ju medicin mot depression, även jag gjorde det ett kort tag (3 månader) vid ett trauma. 

Inga biverkningar och sinnet blev lättare så jag kunde hantera det jag gått ( gick) igenom.

Lycka till och kram 

Svar på tråden Vad göra åt deprimerad förälder