• Anonym (Kär och galen!)

Förlovar man sig som särbos?

Jag träffade vad jag tror är mitt livs kärlek för lite mer än ett år sedan. Vi är båda lite äldre, runt 45 så att vara tillsammans med någon nu är annorlunda då det finns barn inblandade från båda sidor. Vi kommer inte flytta ihop på ett bra tag p.g.a barnen (vissa uttrycker att de inte vill bli del av en ny familj) samt platsbrist men vi ses ändå när vi kan och sover över mm. Jag undrar lite över det här med förlovning, jag känner att jag gärna hade velat förlova mig men det kanske är för tidigt? Förlovar man sig ens som särbo? Ska jag vänta på att han tar upp det? Jag har nog en dröm om att han ska fråga men det kanske han också väntar på att jag ska göra. 

Vad säger ni? Förlovar man sig som särbo och när kan vara lagom?

• Svar på tråden Förlovar man sig som särbos?
  • Anonym (Miss me)

Klart man kan förlova sig som särbos!

När det är lagom är ju så individuell,oftast kommer det väll av sig självt och kanske inget man direkt planerat som ett par utan det är en som tar initiativet när känslorna tar över och man vill dela sitt liv med sin partener.

Men om vi pratar om TID så kan ju jag tycka att har man varit tillsammans i ett år och ämnar leva som ett par typ resten av livet?har planer på att flytta ihop såsmoningom så är det ju bara att hitta ett fint tillfälle och köra!

Nyår är så utstuderat och vanligt?jag hade hellre satsar på en annan dag?.

• Anonym (Mx)

Min personliga uppfattning är att det inte spelar någon roll om man är särbo eller inte. Det vettigaste är väl dock att vänta med förlovningen tills förälskelsefasen lägger sig och det brukar väl ta lite dryga 2 år för dom flesta sägs det.

Men ibland kanske man bara vill dras med i den härliga känslan och köra på. Det finns väl egentligen inget rätt och fel här. Det är upp till var och en.

• Anonym (S)

Man gör som man vill. Man kan gifta sig också, utan att bo ihop.

• Anonym (HH)
    Anonym (S) skrev 2023-12-29 10:04:09 följande:

Man gör som man vill. Man kan gifta sig också, utan att bo ihop.

Intressant med gifta särbos. Var det så från början eller blev de särbos?
  • Anonym (Ff)

Jag och min kille pratade lite smått om förlovning förra helgen. Vi har varit tillsammans i nästan 9 månader. Vi får se när det blir av. 

Flytta ihop kommer vi inte göra på ett tag då jag har en gymnasieungdom som bor hemma. Tycker inte det är mer än rätt att vänta att flytta ihop till mitt barn iaf slutat skolan. Min kille bor ca 1h ifrån med bil. 

Oavsett förlovad eller gift så betyder det inte att man måste bo ihop. Man gör det som passar en själv bäst. 

• Anonym (Mimmi)

Varför inte, om båda vill det så är det väl bara att köra?
    Det innebär ju trots allt inget mer än att man har en symbol på fingret.

• Anonym (K)
    Anonym (HH) skrev 2023-12-29 10:24:22 följande:
    Intressant med gifta särbos. Var det så från början eller blev de särbos?
    ? Va? Vem..?
  • Anonym (Kär och galen!)
    Anonym (Miss me) skrev 2023-12-29 09:37:27 följande:

Klart man kan förlova sig som särbos!

När det är lagom är ju så individuell,oftast kommer det väll av sig självt och kanske inget man direkt planerat som ett par utan det är en som tar initiativet när känslorna tar över och man vill dela sitt liv med sin partener.

Men om vi pratar om TID så kan ju jag tycka att har man varit tillsammans i ett år och ämnar leva som ett par typ resten av livet?har planer på att flytta ihop såsmoningom så är det ju bara att hitta ett fint tillfälle och köra!

Nyår är så utstuderat och vanligt?jag hade hellre satsar på en annan dag?.

Jag känner mig själv och vet att jag har väldigt svårt att komma till skott. Jag kan gå och tänka på saker länge men sen vågar jag inte berätta vad jag tänkt på eftersom jag inte vill att det ska uppfattas på fel sätt eller att jag ska sårad. Jag tror att jag kommer vänta på att han ska fråga, vi har ju inte varit tillsammans så jättelänge, han kanske tycker det är alldeles för tidigt att tänka på förlovning redan?
  • Anonym (jury)

Att förlova sig som särbos och det efter bara ett års förhållande verkar lite överdrivet. En lite självmotsägande blandning av gammalt och nytt. 

Verkar lite impulsivt som ett bröllop i Las Vegas. Säkert en kul grej, men vad skall det egentligen symbolisera om ni kommer att förbli särbos i överskådlig framtid?

• Anonym (Vår)
    Anonym (jury) skrev 2023-12-30 22:51:04 följande:

Att förlova sig som särbos och det efter bara ett års förhållande verkar lite överdrivet. En lite självmotsägande blandning av gammalt och nytt. 

Verkar lite impulsivt som ett bröllop i Las Vegas. Säkert en kul grej, men vad skall det egentligen symbolisera om ni kommer att förbli särbos i överskådlig framtid?

Förlovade oss efter några månader, gifte oss lite mer än ett år efter det. Gifta i över 20 ärGlad
Svar på tråden Förlovar man sig som särbos?