Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Oro Operationer

Jag har gått igenom stora operationer, men inte den typen av operationer som du nämner. Däremot har jag nog alltid tänkt så att om läkaren rekommenderar operation så kör jag på det. 

Men jag förstår fullständigt att man inte vill riskera att bli sämre än innan. 

Ljumskbråcket låter som en no-brainer i mina icke-kunniga öron, det är väl ingen stor operation och du måste ju bli av med dem? 

Ryggen kanske är ett känsligare kapitel, men du kan väl ringa och diskutera med din läkare hur det kan bli efteråt. Har du haft ont i 20 år kan det väl inte bli värre?

Ta hand om dig. 

• Mrs Moneybags
    ME70 skrev 2024-01-08 10:55:23 följande:

Hej Mrs Moneybags, tack för ditt logiska svar, jag höller med dig om det du säger fullt ut. Vilken typ av operation har du gått genom och kände du nåt lugn på sjukhuset liksom ?

Jag har gjort en bypassoperation av hjärtat samt en bukoperation för att ta bort en tumör. Jag kände mig inte särskilt lugn tyvärr, men personalen är väldigt bra på att ta hand om en och man får lugnande innan det är dags så att man inte freakar ut på väg till operationen. 

Det är alltid läskigt, men man får tänka att de är proffs och vet vad de gör. Det som är en jättejobbig stor händelse för oss patienter är vardag och rutin för dem. När det väl är gjort så är det över och spänningen släpper och man kan fokusera på att försöka må bättre och hämta sig fysiskt och psykiskt.
Svar på tråden Oro Operationer