Inlägg från: felicityporter |Visa alla inlägg
  • felicityporter

Växande leverfläck

Jag har också en leverfläck som växt och blivit mörkare i perioder, särskilt under/efter min första graviditet. Den sitter på ett litet lustigt ställe då den sitter vid vänstra yttre blygdläppen, jag var också lite nojig när den började växa men helt plötsligt slutade den växa och har till och med krympt lite igen. Det är i varje fall ingen fara med mig åtminstone, vården sa bara att de kan ta bort den om jag vill men jag känner lite ?fuck it, det får vara?.

• felicityporter
    Anonym (Hm) skrev 2024-03-04 07:43:48 följande:

Eftersom den sitter i ansiktet kommer vc ta bort den.
    Mitt tips är att gå till hudklinik. Lika bra att ta bort den. Främst för testa och se om det är cancer, men även för att det är lite äckligt med leverfläckar i ansiktet. Speciellt såna stora utåtpetande. De flesta tycker det.

Va? Varför skulle det vara ?äckligt?, och vad menar du med att ?de flesta? tycker det? Har jag aldrig hört innan.
  • felicityporter
    Eveline87 skrev 2024-03-04 20:57:47 följande:
    Tack:)

Jag har såklart bokat tid, men blir ändå orolig. Å andra sidan tänker jag att det kanske beror på 3 graviditeter? Eller om det är farligt kanske det hade växt snabbare? 
    Ah man tänker för nycket. 
    Åh, har du gått igenom tre graviditeter dessutom tror jag absolut att du inte behöver oroa dig, hormoner och allt sånt tenderar att få leverfläckar att växa. ☺️
    Har som sagt heller inte hört någon säga att det är äckligt, så det kan du också vara lugn över. 😉
Svar på tråden Växande leverfläck