• Strump­a
    Äldre 20 Aug 19:32
    1769 visningar
    26 svar
    26
    1769

    När ni öppnar en ny bok...

    ..vad gör ni då?

    Själv skriver jag mitt namn på första sidan och snusar i den. En ny bok luktar fantastikt gott, har ni tänkt på det?

    Själv skulle jag aldrig låna ut en bok jag inte läst själv, jag måste läsa den först, då får den som vill låna vänta!!!

    Strumpa

  • Svar på tråden När ni öppnar en ny bok...
  • pups
    Äldre 20 Aug 19:33
    #0

    *snusar*
    kollar originaltitel, årtal och sånt. vem som gjort omslaget...

  • Äldre 20 Aug 19:33
    #0

    Känner på bladen, bläddrar - och börjar läsa!

  • Griiis­en
    Äldre 20 Aug 19:35
    #0

    Haha, jag skulle heller aldrig låna ut någon av mina nya böcker som jag inte läst själv. Köper alltid pocket oxå så jag vill att den ska vara helt fin när jag läser den, sen gör det inget om den blir lite trasig.

    Brukar oxå alltid skriva mitt namn på första sidan. Sen sätter jag nog igång och läser, om jag inte håller på med en annan bok förstås.

    Förr brukade jag titta lite snabbt på sista sidan men det gör jag inte nu längre!

  • Äldre 20 Aug 19:37
    #0

    LUKTAR!! Gör jag alltid... även i postorderkataloger :)

  • Äldre 20 Aug 21:57
    #0

    Luktar! Jag luktar på allt! Helt beroende av dofter..Kommer på mig själv med att lukta på det mesta,besticken,kläder, mina vänner, pennor etc

    I övrigt ställer jag direkt in boken i bokhyllan i bokstavsordning, köper ofta 4-5 pocketböcer samtidigt (en vända i månaden vid lön), sen börjar jag med den som verkar bäst!

  • Äldre 20 Aug 21:58
    #0

    när jag går runder inne på maxi brukar jag också alltid lukta o peta på allt ;) konstig ovana

  • Strump­a
    Äldre 20 Aug 22:00
    #0

    Jag tror det är en typisk tjejgrej att lukta på allt!!

    På jobbet i fikarummet gjorde vi följade test. Vi lade fram en ny sorts riskakor och bjöd på.... ALLA tjejer som smakade luktade på den först, och de var inte ens medvetna om det själva (innan vi sa något så klart) Killarna luktade inte.

    Så nu vet ni det :- En helt vetenskapligt genomförd undersökning

  • turia
    Äldre 20 Aug 22:01
    #0

    Jag gör som jag lärt mig av någon klok biblotek tant dvs, viker några sidor i taget för att lixom mjuka upp i ryggen

  • Lilou
    Äldre 20 Aug 22:38
    #0

    Skriver mitt namn, datum och var jag har kopt boken!...Sedan nar jag laser kanske jag klottrar ner ngn rad i boken om jag blir inspirerad o far till ngt fint!...Kan inte lana ut mina bocker...inte for att jag ar snal, men de ar sa personliga for mig...speciellt med alla mina sma anteckningar o understrykningar!

  • Elisa
    Äldre 20 Aug 22:48
    #0

    Skriver förstås mitt namn i den och sedan öppnar jag den försiktigt genom att först slå upp mitten, sedan delar jag de övriga pärmarna på mitten. Inser att det låter lite dumt, men det är för att boken ska tåla lite mer. Sedan läser jag vad den handlar om, sätter mig skönt tillrätta och mumsar på nåt gott kanske. Åh, vad jag längtar efter en ny bok och att få krypa upp i soffan en ruggig höstkväll...

Svar på tråden När ni öppnar en ny bok...