Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Räcker studiebidraget?

Jag tycker verkligen inte din son är bortskämd. Skitsnack från de personerna. 1250 kr är inget att hurra över så bra jobbat till honom att kunna röra sig med de pengarna så gott det går. 

Jag tycker att om man som förälder har möjlighet att underlätta för sitt barn så tycker jag inte att det är fel att ger mer pengar utöver studiebidraget om det behövs. Bara en flaska sprit kostar ju 400kr Cool

Nej men skämt åsido, de bör höja studiebidraget något för tonåringar, men det är vad jag tycker.

• Anonym (.)
    Anonym (M) skrev 2024-03-16 23:18:55 följande:

Anonym (.): Nu får ts son dock 3650kr per månad. Du tycker inte han är bortskämd då? 

Studiebidag + 1600kr (från mamman) + 800kr från pappan. Allt framkommer i ts första tråd. 

Nej bortskämd tycker jag fortfarande inte, 3650kr är inte heller något att hurra för. Det är väll toppen om föräldrarna har pengar utöver studiebidraget som de kan ge sonen. Varför inte liksom :) Tycker alla är så gnälliga, alla har olika förutsättningar och bara för att en person har mer pengar blir de direkt stämplade som bortskämda. Finns barn där ute som får allt de pekar på - de är bortskämda på riktigt. 

Hoppas föräldrarna dock förklarar att en del av pengarna ska gå till sparande om de ger honom mer pengar utöver de 1250 kr
  • Anonym (.)
    Anonym (M) skrev 2024-03-17 11:15:25 följande:

Anonym (.): 3650kr i månaden för en gymnasieungdomar som inte jobbar är mycket pengar och man är bortskämd. 

Det är absolut inte vanligt att en gymnasieungdomar har så "mycket" pengar i den åldern utan att jobba. 

äsch sluta klaga nu M. Var glad för sonens skull. Han verkar kämpa på bra och fixar skolan galant - kanske pga han har mer pengar att röra sig med för exempelvis gymmet som får honom att må bättre? 

Om man har möjlighet, gör det inte mer krångligt för barnen än vad det redan är i deras ålder. Han sommarjobbar ju även så helt bortskämd e han ju inte isåfall? Många högpresterande elever hinner INTE jobba efter skolan utan behöver plugga så tycker det är märkligt egentligen att det nästan blivit som ett krav att ha helgjobb och jobb efter skolan. 
  • Anonym (.)
    Anonym (M) skrev 2024-03-16 23:18:55 följande:

Anonym (.): Nu får ts son dock 3650kr per månad. Du tycker inte han är bortskämd då? 

Studiebidag + 1600kr (från mamman) + 800kr från pappan. Allt framkommer i ts första tråd. 

det är ju du som inte kan läsa. Allt framkommer i TS första tråd. LÄS IGEN
  • Anonym (.)
    Anonym (M) skrev 2024-03-17 18:57:57 följande:
    Ja, och där framkommer att ts betalar 1600kr utöver studiebidraget och att sonen i tillägg får 800kr av sin pappa. 1600 pluss 800 är lika med 2400kr, vare sig du vill eller inte. 
    skämt åsido jag vet inte. Orkar inte tänka mer på TS ekonomiska sits eller sonen. Alla verkar må bra och det är väll det viktigaste. Nu ska jag åka iväg med mitt private jet till maldiverna. Sen vidare till några öar med min yacht. WIHO!
Svar på tråden Räcker studiebidraget?