• Anonym (Disa)

Blir man någonsin helt okej?

Tänkte precis samma som anonym (Förändring) här ovan! Jag kommer med från ev bakgrund med alkoholism och psykiska övergrepp från hemmet. Har kämpat med dålig självkänsla (prestationsbaserad), svårigheter i relationer och konflikträdsla. Hittade ACA:s hemsida för några år sedan och kände igen mig i allt men det tog många år för mig innan jag vågade mig till ett möte. Det kan upplevas som lite speciellt och är inte för alla, jag är inte inbiten utan har varit där några gånger när jag känner att jag behöver vara med människor som förstår mig och som varit med om samma saker som mig. Väldigt fint sällskap ändå, allt handlar om att hitta acceptans och förlåtelse och landa i sig själv och känna sig trygg i det. Man kan göra det precis till det man vill, inga krav eller nått. Kan vara värt att testa? 

(Tror förövrigt att vi kommer att bära med oss detta hela livet men hitta sätt att hantera det och läka. Stora kramar till dig, vet redan nu att du är en varm människa som känner innerligt <3 )

Svar på tråden Blir man någonsin helt okej?