Inlägg från: Anonym (Anafor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anafor)

Saknar min kropp på mitt gamla BMI...

Anonym (Ananas) skrev 2024-04-04 01:10:43 följande:
    Saknar min kropp på mitt gamla BMI...

Ok, vill börja med att lägga ut en stor fet triggervarning om att om du har en ÄS och/eller är lätt-triggad när det gäller vikt, BMI etc så ska du inte läsa detta.

Jag hoppas att ni som läser vidare efter att ha läst triggervarningen inte anmäler mitt inlägg, och att mod inte tar bort det, för jag skulle verkligen behöva lite pepp och positiva tankesätt från nån...

Jag vårdas fn på slutenavd m LPT för min anorexia, och vet verkligen inte hur jag ska klara det här... jag väger typ flera ton och känner mig som en elefant, och mina kontaktpersoner kan liksom inte hjälpa mig alls (och ingen annan i personalen heller för den delen). När jag las in låg jag under 10 i BMI, och hur sjukt jag än vet att det är så saknar jag min kropp som den var då nåt så fruktansvärt. Jag vill bara slita bort allt det här vidriga tjocka från min kropp! Samtidigt vet jag ju att svält i slutänden alltid leder till döden, och jag vill ju inte dö... jag vill bara inte leva på det här sättet, i den här kroppsångesten! 

Finns det nån som har varit i samma sits, och som har några tankar eller tips på hur man kan tänka för att klara sig förbi kroppsångesten och acceptera sin nya "feta" kropp??? 

Men gud ja - fattar precis! Tyvärr har jag inga bra tips mer än att försöka stå ut... till slut lugnar det ner sig, och de där rösterna som skriker i huvet på en blir aningen lågmäldare. Men ja - skittufft är det ju... skickar massor av styrka och kärlek ❤️
  • Anonym (Anafor)
    Anonym (Tänk till) skrev 2024-04-11 11:48:45 följande:

Fokusera på din kropps funktion istället för utseende ... Fundera också på om det verkligen är värt att dö för att vara fin, är utseendet verkligen så viktigt finns det inte andra saker i livet du värdesätter mer? 

Men alltså... jag fattar att du menar väl, men herregud vilket provocerande inlägg! Ätstörningar handlar inte om att man vill vara "fin". De flesta av oss som ligger/har legat på ensiffrigt BMI inser tvärtom att vi ser/såg rent ut sagt för jävliga ut. Det du ska fråga är alltså inte "är utseendet verkligen så viktigt..." eller om det "verkligen är värt att dö för att vara fin"; det du ska fråga (om du nu anser att du behöver fråga) är i stället "är det verkligen så viktigt att inte hela tiden ha skyhög ångest..." eller "är det verkligen värt att dö för att slippa leva i konstant panik". Det är det det är frågan om, inget annat. Sen är det ju öht lite märkligt att fråga om TS tycker det är värt att dö, när hen uttryckligen skrivit i sin trådstart att hen inte vill dö...

Som sagt: jag fattar att du menar väl, och du har ju rätt i det du skriver om hur svälten påverkar kroppen, men... ja - sjukt provocerande blev det...
  • Anonym (Anafor)

Hur går det för dig, ts? Jag ville bara säga att jag tänker på dig, och hoppas att det går åt rätt håll iaf ♥️

Svar på tråden Saknar min kropp på mitt gamla BMI...