• Anonym (S)

Pappa skjuten framför sin 12årige son

Så i Skärholmen igår var en pappa på väg till simhallen med sin 12årige son men han kom aldrig dit för han blev skjuten av ett ungdomsgäng på vägen. Sonen blev vittne och pappan dog.

Hur fan kan det ha blivit såhär? Hur kommer sonens liv bli nu? Vad kommer inte han växa upp och känna för skräck och hat mot andra människor. Hur kunde vi, hela samhället, tappa bollen såhär och vad ska vi göra för att åtgärda det samhälle vi fått idag?

• Svar på tråden Pappa skjuten framför sin 12årige son
  • Anonym (Blåklocka)

Att Magdalena Andersson - som hela tiden varit motståndare till visitationszoner - ens har mage att visa sig i Skärholmen för röstfiske. 
    Hade hon insett värdet av visitationszoner i kriminellt utsatta områden hade det kanske funnits militär eller polis på plats som förhindrat detta mord.
    Nu passar det minsann att bry sig. Fy fan.

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Blåklocka) skrev 2024-04-12 14:05:31 följande:

Att Magdalena Andersson - som hela tiden varit motståndare till visitationszoner - ens har mage att visa sig i Skärholmen för röstfiske. 
    Hade hon insett värdet av visitationszoner i kriminellt utsatta områden hade det kanske funnits militär eller polis på plats som förhindrat detta mord.
    Nu passar det minsann att bry sig. Fy fan.

Ja, det är ofattbart . Jag förstår inte detta, att S motarbetar de få förslag som kan göra nytta och minska våldet. 
  • Xenia
    Anonym (IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII) skrev 2024-04-12 05:33:43 följande:
    Jag skrev här på FL redan år 2016 att Sverige kommer gå åt helvete när de släpper in en massa sinnesrubbade isiskrigare och våldsmän utan någon slags kontroll som helst. Jag fick mina inlägg raderade när jag varnade om att just dessa scenarion kommer att bli vardagsmat. Nu ni, era PK trädkramare, jag hoppas ni trivs i ert nya multikultiland med en bismak av Allah. Och värre kommer det bli, vänta bara. Kanske lika bra att släppa in fler sinnessjuka kriminella mördare så att ni har fler att åma er över. Fuck Sverige och svenskarna, fuck alla gamlingar som inte får sylt på pannkakorna för det räcker inte budgeten till. Ge allt till de utländska mördarna, låt dom få ta över allt. Låt isisflaggan få vaja över slottet och riksdagen. Jag hoppas ni är nöjda nu alla vidriga politiker som förstörde Sverige. 
    Det där stämmer ju inte.

Det är oftast inte flyktingarna själva som ägnar sig åt denna kriminalitet utan deras söner. Och var kommer Isiskrgare in? Sverige har inte släppt in några Isiskrigare som flyktingar. Det är flyktingarnas barn som radikaliserats framför datorn.

Det här gänget var inga Isiskrigare utan vanliga kriminella som säljer droger.
  • Xenia
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-04-12 10:00:53 följande:
    Jag har aldrig röstat på SD men funderar på att göra dett nästa val, trots alla deras brister . Om det inte finns något annat parti som tar tag i immigrations och kriminalitetsfrågan.
    Nuvarande regering har visst tagit tag i frågan. Det gäller inte bara visitationszoner. Kronofogden tar brottsvinster från kriminella. Ungdomsfängelser planeras. Myndigheter ska dela information med varandra, det ska bli svårare att lura välfärdssystemet.

Sedan kan mer göras. Diamant Salihu berättade att de kriminella ungdomarna själva trodde att hårdare straff är det bästa.

Det duger inte att unga mördare bara får fyra år på "slutna" hem. (Det verkar inte vara några problem att rymma därifrån.)
  • Dr Nail

De sporrar varandra att pusha gränser, vem som är värst och tuffast. Det var inte okej förut att avrätta civila och gå efter släkt och folk med samma efternamn. Idag får man en fittstämpel i kretsarna om man inte vill gå så långt. Det beror på att konsekvenserna inte skrämmer.

I Japan måste fångarna under sina promenader titta åt det hållet som fängelsevakten säger. Skiftar man blicken blir det konsekvenser i form av isoleringscell och kall dusch. Vi behöver mer sånt i Sverige och mindre ungdomsvård i fyra år. Gör rättsväsendet skrämmande igen.

• Anonym (Nog med trams)
    Dr Nail skrev 2024-04-12 14:55:28 följande:

De sporrar varandra att pusha gränser, vem som är värst och tuffast. Det var inte okej förut att avrätta civila och gå efter släkt och folk med samma efternamn. Idag får man en fittstämpel i kretsarna om man inte vill gå så långt. Det beror på att konsekvenserna inte skrämmer.

I Japan måste fångarna under sina promenader titta åt det hållet som fängelsevakten säger. Skiftar man blicken blir det konsekvenser i form av isoleringscell och kall dusch. Vi behöver mer sånt i Sverige och mindre ungdomsvård i fyra år. Gör rättsväsendet skrämmande igen.

Japans befolkning består till 99% av japaner med samma kulturella värderingar, kan vara värt att nämna 
  • Blue Waffle
    Dr Nail skrev 2024-04-12 14:55:28 följande:

I japan har alla isoleringscell och man tillåts inte ha mobil, ringa samtal, titta på TV eller har tillgång till internet. Du får läsa tidningen för att hålla dig a jour med världen utanför så när du kommer ut så uppskattar du allt som den ger dig..
  • Anonym (...)

När familjer som inte integrerats i vårt samhälle skaffar 8+ barn i en liten trea är det väl klart att mamman inte orkar ta hand om dem. Pappan sitter som bekant på något cafe i närheten och gör allting utom att ta hand om barn och hem.

När barnen är stora nog uppmuntras de till att vara hemifrån så mycket som möjligt. Hjälp med läxor finns det inget tal om, mamma och pappa har varken kunskap eller tid att hjälpa till. De äldre barnen halkar mer och mer efter i skolan. Har ingenstans att hänga på fritiden, då de umgås med barn i samma sits som de själva. De stryker omkring på gatorna, har inget att göra och har inga pengar.

Sen kommer en äldre pojke och erbjuder dem pengar om de tar en väska från plats a till b. 1000:- är mycket för ett barn under 15. Uppgifterna eskalerar och pengarna blir större. "Varför ska jag plugga? Jag misslyckas/jag inte ändå. När jag gör uppdrag har jag ju allting jag behöver." tänker barnet, som nu börjar bli äldre tonåring. Dessutom känner han sig respekterad och mäktig när han får ha hand om vapen. Vaggas sakta in i vetskapen att liv inte är så viktigt. Respekt har han alltid velat ha, men aldrig fått hemifrån med en pappa som inte bryr sig och en mamma som inte har tid.

Sen en dag blir han provocerad, och något sånt här händer.

Sen bölar hans föräldrar ut när han hamnar i fängelse. "Han är världens snällaste!", "Han hade svårt i skolan men vi kunde inte hjälpa honom!" samt "Varför tar inte samhället sitt ansvar?" är meningar man får höra från föräldrarna.

Detta är hur det brukar gå till.

Summan av min fina lilla berättelse ovan:
    FÖRÄLDRAR KAN BÖRJA TA ANSVAR ÖVER SINA POJKAR! Ta kontroll över ert liv och integrera er själva i det svenska språket!

Det är så SJUKT tröttsamt att allt ska skyllas på samhället!

Jag kan bara se en sak som samhället gjorde fel, och det var att vi "öppnade våra hjärtan" och tog in FÖR MÅNGA invandrare som vi totalt misslyckats med att integrera!
    Och det var inte ens något som vi invånare fick rösta om, att Sverige skulle bli en "humanitär stormakt" bestämdes över huvudet på oss, samtidigt som det skreks "rasist!" om man tyckte annat.

Så ja, alla ni som röstade rött samt alla idioter till politiker - det är ni som har blodet på era händer! Alla invandrarföräldrar som låter era söner löpa fritt på gatorna - det är ni som har blodet på era händer!

HELT GALET att detta har kunnat hända i Sverige med tanke på vår historia - vi är ett hårt arbetande folk med stor tilltro till staten. Att tro att det bara är en slump att det blivit så är absurt - folk som flyttar hit får inte automatiskt samma syn bara för att vi bor på samma ställe!

• Anonym (56)
    Anonym (C) skrev 2024-04-11 19:26:09 följande:
    Herregud.. Ibland är det bättre o vara tyst...
    Ja, allt för stora risker att konfrontera ett gäng på det här sättet. Så oerhört tragiskt att det skulle sluta såhär Gråter
  • Blue Waffle
    Anonym (...) skrev 2024-04-12 15:25:32 följande:

När familjer som inte integrerats i vårt samhälle skaffar 8+ barn i en liten trea är det väl klart att mamman inte orkar ta hand om dem. Pappan sitter som bekant på något cafe i närheten och gör allting utom att ta hand om barn och hem.

När barnen är stora nog uppmuntras de till att vara hemifrån så mycket som möjligt. Hjälp med läxor finns det inget tal om, mamma och pappa har varken kunskap eller tid att hjälpa till. De äldre barnen halkar mer och mer efter i skolan. Har ingenstans att hänga på fritiden, då de umgås med barn i samma sits som de själva. De stryker omkring på gatorna, har inget att göra och har inga pengar.

Sen kommer en äldre pojke och erbjuder dem pengar om de tar en väska från plats a till b. 1000:- är mycket för ett barn under 15. Uppgifterna eskalerar och pengarna blir större. "Varför ska jag plugga? Jag misslyckas/jag inte ändå. När jag gör uppdrag har jag ju allting jag behöver." tänker barnet, som nu börjar bli äldre tonåring. Dessutom känner han sig respekterad och mäktig när han får ha hand om vapen. Vaggas sakta in i vetskapen att liv inte är så viktigt. Respekt har han alltid velat ha, men aldrig fått hemifrån med en pappa som inte bryr sig och en mamma som inte har tid.

Sen en dag blir han provocerad, och något sånt här händer.

Sen bölar hans föräldrar ut när han hamnar i fängelse. "Han är världens snällaste!", "Han hade svårt i skolan men vi kunde inte hjälpa honom!" samt "Varför tar inte samhället sitt ansvar?" är meningar man får höra från föräldrarna.

Detta är hur det brukar gå till.

Summan av min fina lilla berättelse ovan:
    FÖRÄLDRAR KAN BÖRJA TA ANSVAR ÖVER SINA POJKAR! Ta kontroll över ert liv och integrera er själva i det svenska språket!

Det är så SJUKT tröttsamt att allt ska skyllas på samhället!

Jag kan bara se en sak som samhället gjorde fel, och det var att vi "öppnade våra hjärtan" och tog in FÖR MÅNGA invandrare som vi totalt misslyckats med att integrera!
    Och det var inte ens något som vi invånare fick rösta om, att Sverige skulle bli en "humanitär stormakt" bestämdes över huvudet på oss, samtidigt som det skreks "rasist!" om man tyckte annat.

Så ja, alla ni som röstade rött samt alla idioter till politiker - det är ni som har blodet på era händer! Alla invandrarföräldrar som låter era söner löpa fritt på gatorna - det är ni som har blodet på era händer!

HELT GALET att detta har kunnat hända i Sverige med tanke på vår historia - vi är ett hårt arbetande folk med stor tilltro till staten. Att tro att det bara är en slump att det blivit så är absurt - folk som flyttar hit får inte automatiskt samma syn bara för att vi bor på samma ställe!

+1 på den.
Svar på tråden Pappa skjuten framför sin 12årige son