• Anonym (S)

Pappa skjuten framför sin 12årige son

Så i Skärholmen igår var en pappa på väg till simhallen med sin 12årige son men han kom aldrig dit för han blev skjuten av ett ungdomsgäng på vägen. Sonen blev vittne och pappan dog.

Hur fan kan det ha blivit såhär? Hur kommer sonens liv bli nu? Vad kommer inte han växa upp och känna för skräck och hat mot andra människor. Hur kunde vi, hela samhället, tappa bollen såhär och vad ska vi göra för att åtgärda det samhälle vi fått idag?

• Svar på tråden Pappa skjuten framför sin 12årige son
  • Anonym (ni na ni na ni nanna)
    Xenia skrev 2024-04-12 14:32:09 följande:
    Nuvarande regering har visst tagit tag i frågan. Det gäller inte bara visitationszoner. Kronofogden tar brottsvinster från kriminella. Ungdomsfängelser planeras. Myndigheter ska dela information med varandra, det ska bli svårare att lura välfärdssystemet.

Sedan kan mer göras. Diamant Salihu berättade att de kriminella ungdomarna själva trodde att hårdare straff är det bästa.

Det duger inte att unga mördare bara får fyra år på "slutna" hem. (Det verkar inte vara några problem att rymma därifrån.)
    Berömvärt men det kommer inte att räcka på långa vägar.

Volymen av individer som inte kan/vill delta på ett normalt sätt i det svenska samhället är så stor att det enda som skulle kunna lösa situationen är ett massivt utvisnings-program för alla dessa individer.

Det kommer inget parti att våga genomföra ens med egen majoritet bakom sig.

Återstår att se samhället förfalla, bit för bit och bara se till att rädda sig själv och de sina så gott det går. 
  • Anonym (56)

DN:

Det finns en oro för att mordet på Mikael kan avskräcka människor från att visa civilkurage. Andreas Bagoly, tillförordnad lokalpolisområdeschef i Skärholmen, säger att han har förståelse för att dödsskjutningen skapar ett obehag hos befolkningen.

? Jag inser att det kan kännas olustigt i det här läget, men det är en absolut förutsättning för att få till stånd en förändring. Alltså att vi alla vågar påverka i någon mån, i stort som smått.

Hur ska man agera som medborgare?

? Det är svårt att ge ett generellt svar, det får var och en avgöra i den specifika situationen. Men som allra minst hoppas vi att folk vågar meddela sig till polisen, säger Andreas Bagoly.

• Anonym (Hum)

Måste väl gå s ta militären å polisen  å samla  in alla de har koll på för en gång skull s sätt den i Ukraina mot Ryssland så den de ja va super häftiga där !!

• Tobben
    Anonym (Lisa) skrev 2024-04-11 22:46:11 följande:
    Artist?  

Jag förstår att det måste vara svårt att förstå vad jag menar, men jag tror nog att du någonstans förstod vad jag menade, trots allt! Bara det att ni inte vill förstå av någon anledning!

Jag menade att han TILLSLUT kunde vända denna tragedi till något positivt..
    Genom att tex som vuxen hjälpa andra i samma situation or whatever..
    Jag menade inte att han skulle tycka det var positivt direkt efter..såklart.

Men du tycker det är bättre att han gräver ner sig för resten av sitt liv antar jag..För enligt dig så får han ju absolut aldrig någonsin vända detta till något positivt. Nej då är det bättre att man mår dåligt år ut o år in.

Hur tycker du att han ska hantera detta senare då? Gå ut och skjuta folk kanske är vad ni tycker skulle vara det bästa att göra..Jahapp.det är ju konstruktivt och friskt..
    Om pojken växer upp och en dag väljer att ge igen och skjuter samtliga av gängmedlemmarna i det gäng som dräpte hans far så ser jag inga problem med det. Gängmedlemmarnas familjer, vänner och anhöriga kommer troligen att en dag ha möjlighet att göra något positivt av händelsen.
  • Tobben
    Anonym (Pragmatiker) skrev 2024-04-11 21:12:20 följande:

Samtidigt kan man undra hur smart det var av pappan att vända om för att konfrontera ett ungdomsgäng. Klappa gärna en arg pitbull också liksom....

Väljer man att bosätta sig bland gängkriminella får man skylla sig själv helt enkelt.
    Så svårt är det inte att flytta.
  • Tobben
    Anonym (IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII) skrev 2024-04-12 05:33:43 följande:
    Jag skrev här på FL redan år 2016 att Sverige kommer gå åt helvete när de släpper in en massa sinnesrubbade isiskrigare och våldsmän utan någon slags kontroll som helst. Jag fick mina inlägg raderade när jag varnade om att just dessa scenarion kommer att bli vardagsmat. Nu ni, era PK trädkramare, jag hoppas ni trivs i ert nya multikultiland med en bismak av Allah. Och värre kommer det bli, vänta bara. Kanske lika bra att släppa in fler sinnessjuka kriminella mördare så att ni har fler att åma er över. Fuck Sverige och svenskarna, fuck alla gamlingar som inte får sylt på pannkakorna för det räcker inte budgeten till. Ge allt till de utländska mördarna, låt dom få ta över allt. Låt isisflaggan få vaja över slottet och riksdagen. Jag hoppas ni är nöjda nu alla vidriga politiker som förstörde Sverige. 
    Huvudsaken tycker jag är att vi återställer våtmarkerna!
  • Tobben
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-04-12 10:00:53 följande:
    Jag har aldrig röstat på SD men funderar på att göra dett nästa val, trots alla deras brister . Om det inte finns något annat parti som tar tag i immigrations och kriminalitetsfrågan.
    Både den här regeringen och den förra har ju visat att de absolut inte vill göra något åt det.
    Inget av de partier som varit med och styrt de senaste 20 åren borde få en endaste röst i nästa val. Det är helt obegripligt att de får fortsätta.
  • Anonym (What?)

Tobben ... ytterligare ett "snille-troll" i tråden

• Anonym (Nog med trams)
    Anonym (What?) skrev 2024-04-12 17:15:37 följande:

Tobben ... ytterligare ett "snille-troll" i tråden

Tror han är ett ryss-troll..
  • Xenia

Det är väl inget fel att vilja ta emot dem som flyr från förtryck och krig. Det har Sverige gjort förr och det har gått bra. Men den här gången gick det inte bra.

Men jag vägrar gå med på att jag har "blod på mina händer" för att jag inte röstat på SD.

Svar på tråden Pappa skjuten framför sin 12årige son