• Anonym (S)

Pappa skjuten framför sin 12årige son

Så i Skärholmen igår var en pappa på väg till simhallen med sin 12årige son men han kom aldrig dit för han blev skjuten av ett ungdomsgäng på vägen. Sonen blev vittne och pappan dog.

Hur fan kan det ha blivit såhär? Hur kommer sonens liv bli nu? Vad kommer inte han växa upp och känna för skräck och hat mot andra människor. Hur kunde vi, hela samhället, tappa bollen såhär och vad ska vi göra för att åtgärda det samhälle vi fått idag?

• Svar på tråden Pappa skjuten framför sin 12årige son
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (What?)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-04-11 22:11:26 följande:
    Nu skrev jag ju lite olika saker, men jo jag menar absolut vad jag skriver..

Jag förstår inte varför det är så svårt att förstå att vi alla kommer att dö en dag, eller tror ni att ni kommer undan döden..

Skulle ni hellre välja att torteras till döds eller få ett skott i pannan?
    Jag vet vad jag skulle ha valt iaf..jag är inte ett dugg rädd för döden, däremot för att lida innan jag dör..

Så han hade ju tur helt enkelt.för han slapp dö i plågor.
    Han är enligt mig en riktig lyckost.o jag skulle gärna ha tagit hans plats.

Hur många av er människoälskare hade kunnat tänka er att ta hans plats då istället, så att sonen hade sluppit missta sin pappa..

Nej DÅ helt plötsligt så är ni inte så goa människor längre..om ni inte kan tänka er att ta ett skott i er eget huvud istället.
    Dubbelmoral!

Ni tror er vara goda, men ni skulle minsann inte kunna dö för offret..haha ja då är ni ju inte jesus i vilket fall..
    Hoppas du inte får några barn - det är ju något allvarligt fel i huvudet på dig.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Pragmatiker)
    Anonym (qwerty) skrev 2024-04-11 22:00:23 följande:
    Hur är man funtad om man skyller på OFFRET ???
    Det där med egenansvar är inget för dig förstår jag.... Bada med krokodiler så blir man biten, nej nej det är bara krokodilernas fel då!
  • Anonym (S)
    Anonym (Pragmatiker) skrev 2024-04-11 21:12:20 följande:

Samtidigt kan man undra hur smart det var av pappan att vända om för att konfrontera ett ungdomsgäng. Klappa gärna en arg pitbull också liksom....

Det blir svårt för honom att klappa något alls nu när han blivit skjuten i huvudet av någon gangbangare på cykelbanan.
    Hur f-n kan man uttrycka sig så om en människa som fallit offer för sinnessjukt våld.
  • Anonym (What?)
    Anonym (What?) skrev 2024-04-11 22:16:33 följande:
    Hoppas du inte får några barn - det är ju något allvarligt fel i huvudet på dig.
    Är det verkligen ingen mer än jag som  reagerar på vad troller Lisa skriver?
     Jävla ynkryggar i så fall . Om idioter ska få styra så är ju skjutningarna inte slut heller. Sådana människor är bara waste of space.
  • Anonym (Blåklocka)
    Anonym (S) skrev 2024-04-11 22:27:17 följande:
    Det blir svårt för honom att klappa något alls nu när han blivit skjuten i huvudet av någon gangbangare på cykelbanan.
    Hur f-n kan man uttrycka sig så om en människa som fallit offer för sinnessjukt våld.
    Man upphör aldrig att förvånas alltså... vissa kan inte ens visa respekt mot en som avrättades när han visade civilkurage.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Pragmatiker) skrev 2024-04-11 22:26:39 följande:
    Det där med egenansvar är inget för dig förstår jag.... Bada med krokodiler så blir man biten, nej nej det är bara krokodilernas fel då!
    Skillnaden är att du kan räkna med att vilda krokodiler har instinkten att ge sig på en människa som är hotfull på deras revir.

Du ska inte däremot bli skjuten i skallen av någon ghettosmurf för att deras egna föräldrar inte haft vett nog att uppfostra dem. 
  • Anonym (Blåklocka)

What: jodå, men Lisa är bara ute efter att provocera och ju fler svar hon får, desto mer triggad blir hon att fortsätta.

Svar på tråden Pappa skjuten framför sin 12årige son