• Anonym (30+)

Vad fan kan unga morsor erbjuda ett barn??

Ja, vad fan kan unga morsor (20-29) erbjuda ett barn? Jag är 33, välutbildad, bor i ett stort hus i ett finare område i en storstad, gift, min man och jag är båda höginkomsttagare och har det allmänt bra. Vi väntar vårat första barn nu, för först nu tycker vi att vi kan erbjuda ett barn ett vettigt liv. Vi har rest, utbildat oss, vi är matlagnings- och och dryckintresserade, gillar klassisk musik och är intresserad av kultur.

Vad fan kan Erika, 26 år, undersköterska, bor i hyresrätt och sambo sen några få år tillbaka erbjuda ett barn? Låginkomsttagare båda två, röker, har husdjur, inte så bildade och åker med kommunala medel då familjen inte har råd med bil. Äter onyttigt och inte intresserad av vin och matlagning.

Eller vad fan har Julia, 24 år, låginkomsttagare, bor i en sunkig hyra i ett mindre fint område, handlar kläder från HM, inte intresserad av att resa och satsa på karriär utan det minsta möjliga för att kunna försörja sitt barn som var "oplanerad" med pappan som också arbetar i ett låglöneyrke. Handlar mest begagnat och är inte intresserad av märken och verkar allmänt blåst.

Vad fan har dessa unga tjejer att erbjuda ett barn? Vill man inte mer för sina barn, kunna ge dom ordentliga saker, trygghet och ett fint boende där dom slipper dela rum med eventuella syskon?

Sätt stopp för unga föräldrar nu tack. Och ni som är som exemplen ovan, varför så bråttom med barn och varför skaffar man barn som låginkomsttagare?

• Svar på tråden Vad fan kan unga morsor erbjuda ett barn??
  • Anonym (Guckosko)
    Anonym (30+) skrev 2024-04-18 22:07:57 följande:
    Vad SVORDOM  kan unga morsor erbjuda ett barn??