• Anonym (30+)

Vad fan kan unga morsor erbjuda ett barn??

Ja, vad fan kan unga morsor (20-29) erbjuda ett barn? Jag är 33, välutbildad, bor i ett stort hus i ett finare område i en storstad, gift, min man och jag är båda höginkomsttagare och har det allmänt bra. Vi väntar vårat första barn nu, för först nu tycker vi att vi kan erbjuda ett barn ett vettigt liv. Vi har rest, utbildat oss, vi är matlagnings- och och dryckintresserade, gillar klassisk musik och är intresserad av kultur.

Vad fan kan Erika, 26 år, undersköterska, bor i hyresrätt och sambo sen några få år tillbaka erbjuda ett barn? Låginkomsttagare båda två, röker, har husdjur, inte så bildade och åker med kommunala medel då familjen inte har råd med bil. Äter onyttigt och inte intresserad av vin och matlagning.

Eller vad fan har Julia, 24 år, låginkomsttagare, bor i en sunkig hyra i ett mindre fint område, handlar kläder från HM, inte intresserad av att resa och satsa på karriär utan det minsta möjliga för att kunna försörja sitt barn som var "oplanerad" med pappan som också arbetar i ett låglöneyrke. Handlar mest begagnat och är inte intresserad av märken och verkar allmänt blåst.

Vad fan har dessa unga tjejer att erbjuda ett barn? Vill man inte mer för sina barn, kunna ge dom ordentliga saker, trygghet och ett fint boende där dom slipper dela rum med eventuella syskon?

Sätt stopp för unga föräldrar nu tack. Och ni som är som exemplen ovan, varför så bråttom med barn och varför skaffar man barn som låginkomsttagare?

• Svar på tråden Vad fan kan unga morsor erbjuda ett barn??
  • Anonym (Guckosko)
    Anonym (30+) skrev 2024-04-18 22:07:57 följande:
    Vad SVORDOM  kan unga morsor erbjuda ett barn??

Ja, vad SVORDOM kan unga morsor (20-29) erbjuda ett barn? Jag är 33, INBILLNINGSSJUK, bor i ett stort huTÄLTs i ett finare TRAILEROMRÅDE i en SKOG, gift, min HUND och jag är båda BIDRAGSTAGARE och har det allmänt ROLIGT. Vi väntar vårat FJORTONDE barn nu, för först nu tycker vi att vi kan erbjuda ett barn ett vettigt liv. Vi har rAst, utbildat oss, vi är FINDUS- och och SPRITntresserade, gillar klassisk ÖLoch är intresserad av SEX.

Vad SVORDOM kan Erika, 26 år, undersköterska, bor i VÅNING och sambo sen några HUNDRA år tillbaka erbjuda ett JUR? BIRAGSTAGARE SOM JAG båda två, ÄTER, har GAFFLAR, inte så bildade och åker med kommunala HÄSTSKJUTSAR då JAG inte har råd med bil. Äter onyttigt och inte intresserad av SPRIT OCH KNARK och matlagning.

Eller vad SVORDOM har Julia, 24 år, HOMOSEXUELL, bor i en sunkig hyra (VAD ÄR DET?) i ett mindre fint område, SNOR kläder från HM, inte intresserad av att SOVA och satsa på EN BRA MADRASS utan det minsta möjliga för att kunna SNYTA sitt barn som var "oplanerad" med KRUKVÄXTEN som också arbetar i EN KRUKA. Handlar mest SNOTT och är  intresserad av märken och verkar allmänt blåst.

Vad SVORDOM har dessa unga STON att erbjuda ett FÖL? Vill man inte mer för sina FÖL, kunna ge dom SMISK , trygghet och ett fint STALL där dom slipper dela BOX med eventuella syskon?

Sätt stopp för KORKADE TRÅDAR nu tack. Och ni som är som exemplen ovan, varför så bråttom med EN NY TOALETT och varför skaffar man KYLSKÅP som VEGETARIAN?

• Anonym (Jo)
    EpicF skrev 2024-04-20 12:06:01 följande:
    Hade hellre bott i en sunkig hyreslägenhet och haft föräldrar med sunkiga lånlönejobb än att ha dig till morsa. 
    Har du någon aning om hur det är att leva med ett låglönejobb och ha barn dessutom. Hur tror du att barn mår som inte har råd med aktiviter eller någon semester. Att bara hänga i sin sunkiga hyreslögenhet? Hur du föräldrar mår som inte kan ge något?

Kom inte dragandes med bidrag för det är många som jobbar och ontr kan gå bidrag då de gränserna är väldigt låga.

Så nej, fu hade inte hellre levt med en förälder som inte kan ge något, inte göra något.
  • Morgonsolen
    Anonym (M) skrev 2024-04-20 10:53:02 följande:
    Lite svårt att ange källor vara och få till en korrekt examensarbete. Kommer inte bli godkänt om det är grunden till ett examensarbete
    När jag skrev mitt examensarbete i sociologi på universitetet så var det några av mina kurskamrater som ställde en fråga i ett forum och använde svaren de i sin uppsats istället för att intervjua folk, därav min tanke. De sammanställde svaren de fick i forumet och kopplade det till forskning och de fick godkänt på arbetet.

De var dock tvungna att föra en diskussion om det etiska i att inte berätta att frågan ställdes i forskningssyfte och vilka bias det kunde metfört om de berättat att frågan ställts som grund för ett forskningsprojekt, för att få godkänt. 
    Goneril skrev 2024-04-20 11:00:16 följande:

Uppsats för inlämning har antytts, det hade kunnat vara en förklaring till denna ytterst provokativa tråd om det inte vore för det bristfälliga språket; det håller inte akademisk standard.

Jag har sett många exempel på akademikers bristande kunskaper i det svenska språket under mina år på universitetet. Det är bara att gå in på diva-portal.org så kan du söka upp och läsa godkända kandidatuppsatser och du kommer hitta många grammatiska- och formuleringsfel i många av dem. 
  • Anonym (ko)
    Anonym (Guckosko) skrev 2024-04-20 12:18:55 följande:
    Vad SVORDOM  kan unga morsor erbjuda ett barn??

Ja, vad SVORDOM kan unga morsor (20-29) erbjuda ett barn? Jag är 33, INBILLNINGSSJUK, bor i ett stort huTÄLTs i ett finare TRAILEROMRÅDE i en SKOG, gift, min HUND och jag är båda BIDRAGSTAGARE och har det allmänt ROLIGT. Vi väntar vårat FJORTONDE barn nu, för först nu tycker vi att vi kan erbjuda ett barn ett vettigt liv. Vi har rAst, utbildat oss, vi är FINDUS- och och SPRITntresserade, gillar klassisk ÖLoch är intresserad av SEX.

Vad SVORDOM kan Erika, 26 år, undersköterska, bor i VÅNING och sambo sen några HUNDRA år tillbaka erbjuda ett JUR? BIRAGSTAGARE SOM JAG båda två, ÄTER, har GAFFLAR, inte så bildade och åker med kommunala HÄSTSKJUTSAR då JAG inte har råd med bil. Äter onyttigt och inte intresserad av SPRIT OCH KNARK och matlagning.

Eller vad SVORDOM har Julia, 24 år, HOMOSEXUELL, bor i en sunkig hyra (VAD ÄR DET?) i ett mindre fint område, SNOR kläder från HM, inte intresserad av att SOVA och satsa på EN BRA MADRASS utan det minsta möjliga för att kunna SNYTA sitt barn som var "oplanerad" med KRUKVÄXTEN som också arbetar i EN KRUKA. Handlar mest SNOTT och är  intresserad av märken och verkar allmänt blåst.

Vad SVORDOM har dessa unga STON att erbjuda ett FÖL? Vill man inte mer för sina FÖL, kunna ge dom SMISK , trygghet och ett fint STALL där dom slipper dela BOX med eventuella syskon?

Sätt stopp för KORKADE TRÅDAR nu tack. Och ni som är som exemplen ovan, varför så bråttom med EN NY TOALETT och varför skaffar man KYLSKÅP som VEGETARIAN?

Hahaha, så rätt"
  • Anonym (2143)

Jag var 21 år när äldsta föddes. Bodde då med med hennes pappa. Jag var då utan arbete men gick ingen nöd på oss ändå. När nästa föddes så var jag 27 år. 
    Separerade när yngsta var 2 år. 
    Har sedan dess bott ensam i hyreslägenhet och är Undersköterska. Äger dessutom bil. 
    Men det har aldrig gått någon nöd på oss och dessutom har de uppskattat att jag tagit mig tid att umgås med dem och hittat på saker med dem. Vi har även haft råd att semestra både i Sverige och utomlands. Vad man har råd med och inte handlar först och främst om var du bor och sen vad du lägger pengar på. 
    Finns ju de som tjänar betydligt mer men ändå har det sämre ställt för att de vill ha en viss status. 

Är idag 43 år och med stora barn kan jag göra det jag vill nu, fortfarande ung och livet framför mig. 

• Less is more
    Anonym (2143) skrev 2024-04-20 12:52:51 följande:

Jag var 21 år när äldsta föddes. Bodde då med med hennes pappa. Jag var då utan arbete men gick ingen nöd på oss ändå. När nästa föddes så var jag 27 år. 
    Separerade när yngsta var 2 år. 
    Har sedan dess bott ensam i hyreslägenhet och är Undersköterska. Äger dessutom bil. 
    Men det har aldrig gått någon nöd på oss och dessutom har de uppskattat att jag tagit mig tid att umgås med dem och hittat på saker med dem. Vi har även haft råd att semestra både i Sverige och utomlands. Vad man har råd med och inte handlar först och främst om var du bor och sen vad du lägger pengar på. 
    Finns ju de som tjänar betydligt mer men ändå har det sämre ställt för att de vill ha en viss status. 

Är idag 43 år och med stora barn kan jag göra det jag vill nu, fortfarande ung och livet framför mig. 

Pappan hade kamske hygglig inkomst och betalde sin del för barnen. Din hyra var kanske inte alltför dyr?
  • Anonym (J)
    EpicF skrev 2024-04-20 12:06:01 följande:
    Hade hellre bott i en sunkig hyreslägenhet och haft föräldrar med sunkiga lånlönejobb än att ha dig till morsa. 
    Samma här!
  • Spucks
    Anonym (Jo) skrev 2024-04-20 12:28:26 följande:
    Har du någon aning om hur det är att leva med ett låglönejobb och ha barn dessutom. Hur tror du att barn mår som inte har råd med aktiviter eller någon semester. Att bara hänga i sin sunkiga hyreslögenhet? Hur du föräldrar mår som inte kan ge något?

Kom inte dragandes med bidrag för det är många som jobbar och ontr kan gå bidrag då de gränserna är väldigt låga.

Så nej, fu hade inte hellre levt med en förälder som inte kan ge något, inte göra något.

Jag har levt på pengar som ligger runt fattigdomsgränsen under längre tid, har även fått bistadsbidrag och var dessutom under en tid arbetslös. Har alltid i mitt liv bott i lägenhet (just nu i en trea med ett vuxet barn och ett mindre barn) och aldrig i mitt liv ägt en bil.
    Visst hade det varit kul att ha mer pengar, men jag kände mig aldrig fattig och jag led definitivt inte.
    Om du frågar mina barn om deras barndom tror jag inte heller att de har mycket att klaga över. De mesta som gör att en barndom är en bra sådan handlar inte om pengar - om de nödvändiga behov är uppfyllda och bristen på pengar inte orsakar stress i hemmet.

• Anonym (2143)
    Less is more skrev 2024-04-20 13:11:56 följande:
    Pappan hade kamske hygglig inkomst och betalde sin del för barnen. Din hyra var kanske inte alltför dyr?
    Visst han betalade sin del men han tjänade och tjänar fortfarande inte så mycket. Jag tjänar mer trots att jag är undersköterska. Hyran då när vi separerade låg på runt 6000,  idag på 8000:-. 
Svar på tråden Vad fan kan unga morsor erbjuda ett barn??