Soc vill familjehems placera mitt barn
Nu säger jag inte att TS inte gjort något men faktum är att man misslyckas rejält om man inte kan få sin 15åriga flicka till skolan utan bara ger upp.
Jag tvingade iväg min 14-åriga dotter under ett par månader i åttan. Det slutade med att hon fick en utmattningsdepression:( Jag hade ingen aning om att hon kunde ha autism och de vårdinstanser jag vände mig till förstod det inte heller.
Efter att ha gått till en psykolog på BUP i ett halvår kom utredning ang autism på tal. Innan jag läste på om autism hos flickor kändes det helt orimligt, men när jag började läsa på så var det mitt i prick.
Min dotter avskydde att gå till psykologer,skolkuratorn mm. Det var starkt ångestfyllt och hon sprang ibland iväg när hon skulle dit, som ett litet barn. Hon kunde inte prata med psykologerna för hon visste inte vad hon skulle säga för hon hade ingen aning om varför hon mådde som hon mådde. Nu efter diagnosen har hon fortfarande dålig koll på sina känslor, men nu tvingas hon aldrig prestera hos en psykolog.
Hemmet var hennes enda trygghet, och vi föräldrar (även om vi i okunskap krävde för mycket av henne). Att ta det ifrån henne hade varit förödande. Reducerad skolgång i anpassad klass var det som blev räddningen. Och att hon fick vila upp sig hemma.
Så TS, kräv en utredning för autism!