• Anonym (Ebba)

Blir "rädd" av tinder

Jag vet inte om det är våren eller vad det är. Jag har haft tinder ett tag men inte varit speciellt aktiv där. Nu i vår bär vädret blivit bra tänkte jag att det var dags att byta bilder och göra en nystart på appen. Inga utlämnade bilder alls! Absolut inte! Står att jag söker seriöst. Så är inga frågetecken där. Men så börjar det plinga i telefonen. Inte mindre än 5 män har letat upp mig på Facebook och instagram. Där har jag meddelande förfrågningar från dessa män. Jag har inte matchat med dem på tinder så dom har alltså valt att leta reda på mig på andra plattformar och skriver där. Och jag blir faktiskt förnärmad. Jag lider av ptsd. Jag har inte svarat någon av dessa men tycker det är väldigt oförskämt. 2 av dem har skrivit att de sett mig på tinder. De övriga gissar jag bara. Utifrån ett förnamn och skola som ligger i en liten stad letar dom upp en och skriver mitt i natten i vissa fall. Överreagerar jag? Har fler varit med om detta? 

• Svar på tråden Blir "rädd" av tinder
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mandel skrev 2024-05-03 05:29:34 följande:
    Troligen för att kvinnor precis som jag skrev inte vill vara medlemmar på dejtingsidor för att så många män beter sig som idioter och avskräcker. De orkar inte och männen själva får kvinnorna att hellre leva ensamma än att försöka träffa någon ny...

Hade nätdejtingsvängen varit normal och känts seriös hade förmodligen fler kvinnor varit med.
    Jag är en av dem som gärna hade varit med!
    Den är normal och seriös. Men även oseriös och det finns udda figurer. Precis som i verkliga livet.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-03 07:26:17 följande:
    Det är en av fördelarna med nätdejting. Att man kan stanna hemma och hitta nån.
    Och ändå hittar majoriteten av män inte någon. Hemmasittare i vuxen ålder står oftast inte högt i kurs. Det bör du veta. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mia) skrev 2024-05-03 08:14:53 följande:
    Och ändå hittar majoriteten av män inte någon. Hemmasittare i vuxen ålder står oftast inte högt i kurs. Det bör du veta. 
    Jag vet inte. Många verkar hitta varann när de nätdejtar. Men det kanske mest är kvinnor som hittar andra kvinnor. Om majoriteten av män inte hittar nån.
  • Anonym (Scilla)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-02 22:21:02 följande:
    På ex Tinder går det 3 män per kvinna i snitt. På mindre orter är balansen förmodligen ändå sämre.
    Fler kvinnor skulle nog vara på Tinder om de inte blev stalkade på det här viset. 

Min syster är singel och jättetrevlig, men hon har raderat alla appar nu för hon orkar inte med sexmeddelanden och annat. 

Hon hoppas på att hitta någon irl istället. 
  • Anonym (Vi)

Det gjorde min väninna också.

• Anonym (Vi)
    Anonym (Vi) skrev 2024-05-03 08:37:03 följande:

Det gjorde min väninna också.

D.v.s raderade alla apparna av samma anledning.
  • Mandel
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-03 07:29:05 följande:
    Den är normal och seriös. Men även oseriös och det finns udda figurer. Precis som i verkliga livet.
    Vänligen meddela mig vilken sajt man kan vara med på utan att det direkt kommer sexuella anspelningar av män som inte ens läst ens profiltext och sedan blir arg för att man inte vill lära känna dem...

Är så trött på män 30 mil bort, män som fortfarande bor med sitt "ex", män som söker lite spänning då sambon är tråkig, män som skriver knulla? som första meddelande osv. Urk!
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Vi) skrev 2024-05-03 08:38:29 följande:
    D.v.s raderade alla apparna av samma anledning.

Känner också kvinnor som tröttnat på äckliga gubbslem. 

• Anonym (Kaffedraken)
    Mandel skrev 2024-05-03 08:39:55 följande:
    Vänligen meddela mig vilken sajt man kan vara med på utan att det direkt kommer sexuella anspelningar av män som inte ens läst ens profiltext och sedan blir arg för att man inte vill lära känna dem...

Är så trött på män 30 mil bort, män som fortfarande bor med sitt "ex", män som söker lite spänning då sambon är tråkig, män som skriver knulla? som första meddelande osv. Urk!
    Det finns nog ingen sån. Men de männen finns överallt, svårt att undvika. Du har säkert råkat ur för dom irl också.
    Ja, kan inte vara kul att de männen hör av sig. Jag brukar söka i mitt närområde, tror fler män är så att de inte vill ha distansförhållande.  Och om jag ev. skriver till en kvinna så skriver jag inte knulla i första meddelandet. Det låter som nåt en idiot skulle göra.
  • Anonym
    Anonym (Mia) skrev 2024-05-02 22:26:18 följande:
    Hjälper det att bete dig som ett rövhål då?
    Eh..ja? Det gör det väl?
Svar på tråden Blir "rädd" av tinder