• Anonym (Hm)

Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?

Jag och en tjej har gillat varandra ett tag nu. Men ingen av oss vågar ta första steget. Hela tiden ett steg fram, två bak osv.
    Min fundering är nu om det jag ska försöka mer eller om det bara är att lägga ner då det förmodligen inte kommer bli något då vi båda är för blyga, samt att det känns som det gått för länge nu och hamnat i ett konstigt läge? 

Mvh

• Svar på tråden Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Tuff love) skrev 2024-05-22 22:25:33 följande:

Varför vågar du inte? Fråga henne bara om hon vill fika.
    Okej, om du är jättejätte blyg, skriv en lapp till henne där du frågar om hon vill ta kaffe efter seminariet, skriv ditt namn och telefonnummer. 

Du måste hitta ett sätt för att fråga henne.

Jag blir väldigt blyg nära henne.
    Första gången vi möttes och kollade på varandra blev jag blyg, så tog det några veckor innan jag ens vågade möta hennes blick igen. 
    Jag vet inte vad det är med mig. 
    När jag skulle gå fram till henne höll jag nästan på att svimma, så det är inte lättaste saken att fråga ut henne. Samt att jag har väntat lite på att hon ska ta initiativ, eftersom det känts som hon är intresserad också, men det händer inte heller, så det är jag som måste göra något åt det här så att jag får veta hur det ligger till. 

• 1omtänksam
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-22 20:46:43 följande:
    Ja. Jag tolkar det som att hon är intresserad.
    Varje dag i flera månader så står hon på andra sidan rummet och har ögonkontakt och ler mot mig. Sedan när vi ska sätta oss ner så kollar hon mot mitt håll flera gånger. 
    När vi går förbi varann så kollar hon alltid extra. med mera
    Sedan tänkte jag att hon var blyg när vi ska ha något arbete och sitter nära varann, att hon då inte vågar prata så mycket med mig. 

Jag besvara alltid hennes blickar och leenden, men jag tänker inte fortsätta med det. Speciellt inte eftersom jag lägger all min tid på henne medans hon dejtar runt på appar. Så det får bli nånting nu eller så tänker jag gå vidare. 

För du har rätt att jag måste veta nu :) jag kan inte lägga mer energi utan att det blir nånting. 

Sen vet jag ju att det kanske inte blir nånting ändå, Om det visar sig att vi inte har något gemensamt efter några dejter, men då vet man det iallafall. 

Tack, jag antar utmaningen, jag ska fråga henne innan veckan är slut. :)
    Jättebra ts! Kanon :) då hoppas vi på att höra hur det har gått för dig efter att du frågar henne innan veckan är slut! Lycka till nu :) 
  • Anonym (Tuff love)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-22 22:55:50 följande:

Jag blir väldigt blyg nära henne.
    Första gången vi möttes och kollade på varandra blev jag blyg, så tog det några veckor innan jag ens vågade möta hennes blick igen. 
    Jag vet inte vad det är med mig. 
    När jag skulle gå fram till henne höll jag nästan på att svimma, så det är inte lättaste saken att fråga ut henne. Samt att jag har väntat lite på att hon ska ta initiativ, eftersom det känts som hon är intresserad också, men det händer inte heller, så det är jag som måste göra något åt det här så att jag får veta hur det ligger till. 

Du klarar det. Du kommer bli mycket stolt över dig själv sedan efter. Och vet du, det blir inte lika läskigt framöver.
  • 1omtänksam

Till Tuff love: Du verkar så fin som människa. Ger så många bra  och kloka råd till ts!  Fint att hjälpa varandra:) ville bara säga det. Ha en fin dag I solen! :) 

Anonym (Tuff love) skrev 2024-05-23 07:15:36 följande:
    Du klarar det. Du kommer bli mycket stolt över dig själv sedan efter. Och vet du, det blir inte lika läskigt framöver.
  • Anonym (Våga och sluta undra!)
    1omtänksam skrev 2024-05-23 00:01:19 följande:
    Jättebra ts! Kanon :) då hoppas vi på att höra hur det har gått för dig efter att du frågar henne innan veckan är slut! Lycka till nu :) 
    Jag gillar att du (1omtänksam) precis som jag gjorde tidigare i veckan också gav dig utmaningen att våga ta steget!

Jag tror absolut inte att det är fel att du frågar ut henne direkt, ni har trots allt utbytt några ord (om än inte många) och regelbundet två gånger i veckan varit i samma sociala sammanhang under en längre tid, och det är helt uppenbart att hon definitivt vet vem du är och dessutom uppmärksammat dig (även om det bara är genom leenden och blickar, så är det fortfarande en bra start att gå på, för det visar på intresse!). Så nej, det är inte creepy på nåt sätt, du är inte en random dude som traskar förbi henne på stan och frågar efter en dejt, det hade varit en helt annan sak!

Ta mod till dig och börja prata med henne, försök att inte "känna efter" för mycket, du kommer vara nervös och det kommer kännas obekvämt iom att både du och hon verkar vara så blyga, men nån gång måste någon spräcka den bubblan för att komma vidare.

Uppdatera oss alla som håller tummarna för dig och att det ska gå bra med tjejen nu! Alla har vi varit förälskade och handlingsförlamade någon (eller flera) gånger i livet, och vi har alla haft situationer där vi känner oss nervösa eller osäkra på hur vi ska föra oss fram för att lyckas försöka komma nära någon som vi gillar.

Men men - practice makes perfect! Öva, öva, öva. Se det som en personlig utveckling och anta utmaningen, du kommer växa som människa och få en bättre feeling för att våga fråga ut andra tjejer i framtiden (om det inte slutar i ett happily-ever-after med denna tjejen, om du föredrar disney-film versionen med rosa moln, haha).

Lycka till och uppdatera oss! :D
  • Anonym (Tuff love)
    1omtänksam skrev 2024-05-23 11:51:00 följande:

Till Tuff love: Du verkar så fin som människa. Ger så många bra  och kloka råd till ts!  Fint att hjälpa varandra:) ville bara säga det. Ha en fin dag I solen! :) 

Tack! Det är du med. Hjälper gärna om jag kan, skriver också ibland och få hjälp av andra.
  • 1omtänksam

Tack 🙏 känns sä fint att både kunna hjälpa själv, samt att själv ta emot hjälp och klokskap här av vettiga kloka  personer. Trevlig helg. 

Anonym (Tuff love) skrev 2024-05-23 13:28:48 följande:
    Tack! Det är du med. Hjälper gärna om jag kan, skriver också ibland och få hjälp av andra.
  • 1omtänksam

Ja, jag hoppas verkligen på att ts antar vår utmaning. Du skriver också klokt till ts! Bra tankar. Trevlig helg till dig med och alla kloka, empatiska och varma människor som jag ser finns här. 

Idag är det fredag TS - veckan har runnit ut till sitt slut. Hur har det gått nu? Vågade du? 

Anonym (Våga och sluta undra!) skrev 2024-05-23 12:53:21 följande:
    Jag gillar att du (1omtänksam) precis som jag gjorde tidigare i veckan också gav dig utmaningen att våga ta steget!

Jag tror absolut inte att det är fel att du frågar ut henne direkt, ni har trots allt utbytt några ord (om än inte många) och regelbundet två gånger i veckan varit i samma sociala sammanhang under en längre tid, och det är helt uppenbart att hon definitivt vet vem du är och dessutom uppmärksammat dig (även om det bara är genom leenden och blickar, så är det fortfarande en bra start att gå på, för det visar på intresse!). Så nej, det är inte creepy på nåt sätt, du är inte en random dude som traskar förbi henne på stan och frågar efter en dejt, det hade varit en helt annan sak!

Ta mod till dig och börja prata med henne, försök att inte "känna efter" för mycket, du kommer vara nervös och det kommer kännas obekvämt iom att både du och hon verkar vara så blyga, men nån gång måste någon spräcka den bubblan för att komma vidare.

Uppdatera oss alla som håller tummarna för dig och att det ska gå bra med tjejen nu! Alla har vi varit förälskade och handlingsförlamade någon (eller flera) gånger i livet, och vi har alla haft situationer där vi känner oss nervösa eller osäkra på hur vi ska föra oss fram för att lyckas försöka komma nära någon som vi gillar.

Men men - practice makes perfect! Öva, öva, öva. Se det som en personlig utveckling och anta utmaningen, du kommer växa som människa och få en bättre feeling för att våga fråga ut andra tjejer i framtiden (om det inte slutar i ett happily-ever-after med denna tjejen, om du föredrar disney-film versionen med rosa moln, haha).

Lycka till och uppdatera oss! :D
  • Anonym (Våga och sluta undra!)
    1omtänksam skrev 2024-05-24 18:48:25 följande:

Ja, jag hoppas verkligen på att ts antar vår utmaning. Du skriver också klokt till ts! Bra tankar. Trevlig helg till dig med och alla kloka, empatiska och varma människor som jag ser finns här. 

Idag är det fredag TS - veckan har runnit ut till sitt slut. Hur har det gått nu? Vågade du? 

Tack och detsamma, vi är många varma och omtänksamma här i just denna tråden (ger lite hopp om livet ändå måste jag säga i ett annars ganska hat- och nedvärderande klimat som råder på diskussionsforum och sociala medier numera).

Ingen uppdatering i tråden sedan i fredags - hur har det gått för TS?
  • Anonym (Traditionell)

Tycker att det är mannens uppgift att ta initiativen.

prova bara. Släng iväg ett sms om du inte vågar. Bara tryck på skicka så är det för sent sedan ☺️

Svar på tråden Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?