1omtänksam skrev 2024-05-23 00:01:19 följande:
Jättebra ts! Kanon :) då hoppas vi på att höra hur det har gått för dig efter att du frågar henne innan veckan är slut! Lycka till nu :)
Jag gillar att du (1omtänksam) precis som jag gjorde tidigare i veckan också gav dig utmaningen att våga ta steget!
Jag tror absolut inte att det är fel att du frågar ut henne direkt, ni har trots allt utbytt några ord (om än inte många) och regelbundet två gånger i veckan varit i samma sociala sammanhang under en längre tid, och det är helt uppenbart att hon definitivt vet vem du är och dessutom uppmärksammat dig (även om det bara är genom leenden och blickar, så är det fortfarande en bra start att gå på, för det visar på intresse!). Så nej, det är inte creepy på nåt sätt, du är inte en random dude som traskar förbi henne på stan och frågar efter en dejt, det hade varit en helt annan sak!
Ta mod till dig och börja prata med henne, försök att inte "känna efter" för mycket, du kommer vara nervös och det kommer kännas obekvämt iom att både du och hon verkar vara så blyga, men nån gång måste någon spräcka den bubblan för att komma vidare.
Uppdatera oss alla som håller tummarna för dig och att det ska gå bra med tjejen nu! Alla har vi varit förälskade och handlingsförlamade någon (eller flera) gånger i livet, och vi har alla haft situationer där vi känner oss nervösa eller osäkra på hur vi ska föra oss fram för att lyckas försöka komma nära någon som vi gillar.
Men men - practice makes perfect! Öva, öva, öva. Se det som en personlig utveckling och anta utmaningen, du kommer växa som människa och få en bättre feeling för att våga fråga ut andra tjejer i framtiden (om det inte slutar i ett happily-ever-after med denna tjejen, om du föredrar disney-film versionen med rosa moln, haha).
Lycka till och uppdatera oss! :D