• Anonym (Hm)

Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?

Jag och en tjej har gillat varandra ett tag nu. Men ingen av oss vågar ta första steget. Hela tiden ett steg fram, två bak osv.
    Min fundering är nu om det jag ska försöka mer eller om det bara är att lägga ner då det förmodligen inte kommer bli något då vi båda är för blyga, samt att det känns som det gått för länge nu och hamnat i ett konstigt läge? 

Mvh

• Svar på tråden Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?
  • Anonym (KD)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-29 16:29:59 följande:
    Jo, men det här var något nytt för mig.
    Så har jag säkert inbillat mig att hon känner samma.
    För har svårt se hur man bara kan gå vidare och dejta runt om man känner som jag gör. 
    Du eller någon annan kan inte vet vad hon tycker om dig, bara gissa.

Ta reda på det genom att fråga!

Eller fortsätt lev i en incelfantasi
  • Anonym (Hm)
    Anonym (KD) skrev 2024-05-29 16:36:37 följande:
    Du eller någon annan kan inte vet vad hon tycker om dig, bara gissa.

Ta reda på det genom att fråga!

Eller fortsätt lev i en incelfantasi
    Jag är inte incel.
    Tjejer har visat intresse under året men som jag har nekat eftersom det inte har varit intressant när jag redan har någon annan jag är intresserad av.
  • Anonym (KD)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-29 16:40:21 följande:
    Jag är inte incel.
    Tjejer har visat intresse under året men som jag har nekat eftersom det inte har varit intressant när jag redan har någon annan jag är intresserad av.
    Fråga henne då som du är intresserad av och se vart det leder
  • Anonym (Hm)
    Anonym (KD) skrev 2024-05-29 16:45:10 följande:
    Fråga henne då som du är intresserad av och se vart det leder
    Jag ska göra det, om hon matchar med mig på dejtingsidan, annars får jag väl anta att det inte finns intresse.
  • Anonym (KD)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-29 16:48:30 följande:
    Jag ska göra det, om hon matchar med mig på dejtingsidan, annars får jag väl anta att det inte finns intresse.
    Vad hindrar att du gör det nästa gång ni träffas?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (KD) skrev 2024-05-29 16:50:39 följande:
    Vad hindrar att du gör det nästa gång ni träffas?
    För att sist jag skulle göra det så svimmade jag nästan på väg fram. Det blir inte så när jag pratar med andra. 
  • Anonym (KD)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-29 16:59:38 följande:
    För att sist jag skulle göra det så svimmade jag nästan på väg fram. Det blir inte så när jag pratar med andra. 
    Kör på Tinder då

Lycka till! Berätta ur det går
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-29 16:15:49 följande:
    Ja, jag trodde vi hade någon kärlek vid första ögonkastet grej, men eftersom ni inte varit med om det så vet ni inte hur det känns.

Ja självklart. Förstår inte på vilket sätt jag skulle tycka jag är ett offer, Du vet väl inte hur blyg jag blir eller något sånt. det är inte rätt att lägga allt ansvar på killen heller om hon nu känner samma. 

Du trodde det, men du kan ju inte svara för henne.

Hon kanske tycker du är trevlig och vill lära känna dig. Eftersom du inte tar kontakt går hon vidare. Du betyder kanske inte mer än så. En möjlighet som inte blev av. 

Känns lite läskigt att du tillskriver henne känslor som hon kanske inte alls har, och sedan utgår från det och börjar fantisera ihop något om att hon minsann inte bryr sig längre utan snabbt går vidare. 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Oj) skrev 2024-05-29 17:37:44 följande:

Du trodde det, men du kan ju inte svara för henne.

Hon kanske tycker du är trevlig och vill lära känna dig. Eftersom du inte tar kontakt går hon vidare. Du betyder kanske inte mer än så. En möjlighet som inte blev av. 

Känns lite läskigt att du tillskriver henne känslor som hon kanske inte alls har, och sedan utgår från det och börjar fantisera ihop något om att hon minsann inte bryr sig längre utan snabbt går vidare. 

Ok. Så hur gör tjejer när dom är kär då? Tar intiativ eller skickar ut signaler så man ska förstå dom är det? 

Ja, men just precis som den andra skrev vi måste förstå rätt. Är hon inte kär så får jag inte tänka så, men är hon det så ska jag förstå det på hennes signaler. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-29 18:21:20 följande:
    Ok. Så hur gör tjejer när dom är kär då? Tar intiativ eller skickar ut signaler så man ska förstå dom är det? 

Ja, men just precis som den andra skrev vi måste förstå rätt. Är hon inte kär så får jag inte tänka så, men är hon det så ska jag förstå det på hennes signaler. 

Måste de vara kära i dig innan du tar initiativ? 

Om du är intresserad så ta kontakt. Är hon också intresserad svarar hon ja, annars nej. Sedan ta det därifrån. Man måste inte var jättekära på första träffen. 

Svar på tråden Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?