• Anonym (Hm)

Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?

Jag och en tjej har gillat varandra ett tag nu. Men ingen av oss vågar ta första steget. Hela tiden ett steg fram, två bak osv.
    Min fundering är nu om det jag ska försöka mer eller om det bara är att lägga ner då det förmodligen inte kommer bli något då vi båda är för blyga, samt att det känns som det gått för länge nu och hamnat i ett konstigt läge? 

Mvh

• Svar på tråden Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?
  • Anonym (Mes)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-15 17:11:57 följande:
    Med lägga ner menar jag att försöka sluta tänka på henne, fokusera på kursen istället för på henne, och gå vidare och leta någon annan.
    Men sluta mesa och trappa upp flörtandet lite. Det är klart inget händer om ni bara går omkring och småvänliga mot varandra. om hon inte trappar upp flörtandet för och känna av läget så måste du göra det. Om hon då ger svar så är det inte så svårt och faktiskt skicka ett meddelande eller nått och sakta glida in på andra samtalsämnen Och då fråga om hon vill ta en fika eller promenad eller liknande.
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Mes) skrev 2024-05-15 17:21:37 följande:
    Men sluta mesa och trappa upp flörtandet lite. Det är klart inget händer om ni bara går omkring och småvänliga mot varandra. om hon inte trappar upp flörtandet för och känna av läget så måste du göra det. Om hon då ger svar så är det inte så svårt och faktiskt skicka ett meddelande eller nått och sakta glida in på andra samtalsämnen Och då fråga om hon vill ta en fika eller promenad eller liknande.
    Onödigt att kalla det för att mesa, men jag känner också att han bör nog göra nåt. Så han åtminstone får veta om det finns nåt där. Alternativet, att aldrig fått veta, kan göra en galen.
  • Anonym (Janne Max)

Jag tror inte det spelar så stor roll hur du gör det, TS, viktigaste är nog att hon känner att du är äkta och att känner som du gör. Och att du är schysst mot henne, inte slemmig, eller blir arg om du skulle få nej. Men så är du säkert inte, så egentligen behövde jag inte ha skrivit det Glad

• Anonym (Tuff love)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-14 22:35:37 följande:
    Exakt så känner jag. Det är inte bara ett vanligt intresse från min sida, utan jag tänker på henne hela tiden. Och jag vill gå vidare, samtidigt som hon ger mig tecken hela tiden, men ingen av oss gör något. 

Då tycker jag att du ska fråga henne ut, hon kommer nog att tacka ja. Men var förberedd på att det kanske inte blir något av det. 

Jag känner inte dig , men jag har varit med den känslan och sits du har nu och antar att ?vi? som kan blir så förtjusta i någon och tänker på personenen hela tiden och vänta så länge är ganska extra romantiker. Det jag vill komma fram till är att du kanske känner så starkt för henne men när ni ska nu gå ut kommer du märka att hon ?kanske? inte känner lika starkt. Du kanske har jättestora romantiska förväntningar när hon säger ja, men i verkligheten finns det inget emellan er och det blir ett krock.
    Det har hänt mig tidigare men har lärt mig att inte vänta länge och inte ha några förväntningar förutom att se vad det kan leda till. Och naturligtvis att komma ihåg vad som är viktigt för mig i en relation/partner.
    Att bara falla för en person och låta känslorna måla en bild på den perfekta kille/tjej istället för att ta reda på vem den personen egentligen, gör dejtandet helt omöjligt.
    Det tog mig flera år för att fatta varför jag ofta hamnar med fel killar.

lycka till

• Anonym (Hm)
    Anonym (Tuff love) skrev 2024-05-15 22:44:06 följande:

Då tycker jag att du ska fråga henne ut, hon kommer nog att tacka ja. Men var förberedd på att det kanske inte blir något av det. 

Jag känner inte dig , men jag har varit med den känslan och sits du har nu och antar att ?vi? som kan blir så förtjusta i någon och tänker på personenen hela tiden och vänta så länge är ganska extra romantiker. Det jag vill komma fram till är att du kanske känner så starkt för henne men när ni ska nu gå ut kommer du märka att hon ?kanske? inte känner lika starkt. Du kanske har jättestora romantiska förväntningar när hon säger ja, men i verkligheten finns det inget emellan er och det blir ett krock.
    Det har hänt mig tidigare men har lärt mig att inte vänta länge och inte ha några förväntningar förutom att se vad det kan leda till. Och naturligtvis att komma ihåg vad som är viktigt för mig i en relation/partner.
    Att bara falla för en person och låta känslorna måla en bild på den perfekta kille/tjej istället för att ta reda på vem den personen egentligen, gör dejtandet helt omöjligt.
    Det tog mig flera år för att fatta varför jag ofta hamnar med fel killar.

lycka till

Det är så jag känner.
    Sedan ska jag träffa henen på kursen varje vecka om hon skulle säga nej

Hon vet ju att jag är väldigt intresserad också.
    Om hon nu skulle känna samma för mig, tror du då hon också väntar? Eller så blir det som du skriver hon kanske säger ja, men jag sedan upptäcker att hon inte känner lika starkt för mig? 

Jag vill ju inte tänka på henne ,eller ha starka känslor om det inte blir något av det hela, eller att hon inte känner samma. och jag har försökt att inte tänka på henne, men det verkar som sagt omöjligt. Jag måste nog sluta kursen om det ens ska gå, vilket jag har funderat på att göra eftersom jag inte kan sluta tänka på henne när jag ser henne där hela tiden? 
  • Anonym (Sol)

Som kvinna ser jag det som attraktivt med en man som tar kommando. Velande är inte sexigt (oavsett om det sker av en man eller kvinna).

Ge henne komplimang, sätt upp en dejt och var tydlig och drivande. Hon behöver det.

• Anonym (Janne Max)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-15 23:27:06 följande:
    Det är så jag känner.
    Sedan ska jag träffa henen på kursen varje vecka om hon skulle säga nej

Hon vet ju att jag är väldigt intresserad också.
    Om hon nu skulle känna samma för mig, tror du då hon också väntar? Eller så blir det som du skriver hon kanske säger ja, men jag sedan upptäcker att hon inte känner lika starkt för mig? 

Jag vill ju inte tänka på henne ,eller ha starka känslor om det inte blir något av det hela, eller att hon inte känner samma. och jag har försökt att inte tänka på henne, men det verkar som sagt omöjligt. Jag måste nog sluta kursen om det ens ska gå, vilket jag har funderat på att göra eftersom jag inte kan sluta tänka på henne när jag ser henne där hela tiden? 
    Tycker inte du ska sluta kursen bara p g a henne. Inte ens om du tar initiativ och får nej. Jag har ju själv gjort det flera gånger med tjejer jag fortsatte jobba med sen. Det var lite genant och spänt ett tag, men gick över. Då har du i alla fall försökt, och vet.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-16 10:38:24 följande:
    Tycker inte du ska sluta kursen bara p g a henne. Inte ens om du tar initiativ och får nej. Jag har ju själv gjort det flera gånger med tjejer jag fortsatte jobba med sen. Det var lite genant och spänt ett tag, men gick över. Då har du i alla fall försökt, och vet.
    Fick höra idag av en kurskamrat att han såg henne på en dejtingsida för några veckor sedan. då betyder det alltså att hon inte känner samma för mig som jag gör?
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-16 10:51:19 följande:
    Fick höra idag av en kurskamrat att han såg henne på en dejtingsida för några veckor sedan. då betyder det alltså att hon inte känner samma för mig som jag gör?
    Inte säkert. Jag har varit på dejtsidor trots att jag haft känslor för kvinnor. Vi var ju singlar och då håller man dörrarna öppna. Även om hon skulle känna nåt för dig, så kanske hon tänker som dig. Att hon inte vet. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-16 10:54:06 följande:
    Inte säkert. Jag har varit på dejtsidor trots att jag haft känslor för kvinnor. Vi var ju singlar och då håller man dörrarna öppna. Även om hon skulle känna nåt för dig, så kanske hon tänker som dig. Att hon inte vet. 
    Ja och saken är att jag håller inga dörrar öppna. Jag går och väntar på henne för att hon är den enda jag tänker på. Vilket börjar bli jobbigt, speciellt nu om hon dejtar runt andra.
    jag ville veta hur det bli med henne innan jag eventuellt går vidare?
Svar på tråden Ingen av oss vågar ta steget, vad göra?