Anonym (Tuff love) skrev 2024-05-15 22:44:06 följande:
Då tycker jag att du ska fråga henne ut, hon kommer nog att tacka ja. Men var förberedd på att det kanske inte blir något av det.
Jag känner inte dig , men jag har varit med den känslan och sits du har nu och antar att ?vi? som kan blir så förtjusta i någon och tänker på personenen hela tiden och vänta så länge är ganska extra romantiker. Det jag vill komma fram till är att du kanske känner så starkt för henne men när ni ska nu gå ut kommer du märka att hon ?kanske? inte känner lika starkt. Du kanske har jättestora romantiska förväntningar när hon säger ja, men i verkligheten finns det inget emellan er och det blir ett krock.
Det har hänt mig tidigare men har lärt mig att inte vänta länge och inte ha några förväntningar förutom att se vad det kan leda till. Och naturligtvis att komma ihåg vad som är viktigt för mig i en relation/partner.
Att bara falla för en person och låta känslorna måla en bild på den perfekta kille/tjej istället för att ta reda på vem den personen egentligen, gör dejtandet helt omöjligt.
Det tog mig flera år för att fatta varför jag ofta hamnar med fel killar.
lycka till
Det är så jag känner.
Sedan ska jag träffa henen på kursen varje vecka om hon skulle säga nej
Hon vet ju att jag är väldigt intresserad också.
Om hon nu skulle känna samma för mig, tror du då hon också väntar? Eller så blir det som du skriver hon kanske säger ja, men jag sedan upptäcker att hon inte känner lika starkt för mig?
Jag vill ju inte tänka på henne ,eller ha starka känslor om det inte blir något av det hela, eller att hon inte känner samma. och jag har försökt att inte tänka på henne, men det verkar som sagt omöjligt. Jag måste nog sluta kursen om det ens ska gå, vilket jag har funderat på att göra eftersom jag inte kan sluta tänka på henne när jag ser henne där hela tiden?