• Anonym (Kaffedraken)

Ska män ragga i sin egen liga?

Eller är det friskt vågat hälften vunnet? Jag har stött på alla jag var intresserad av. Flera var utanför min liga. De var snygga men jag tänkte att jag chansar. Man har hört om kvinnor som inte bara går efter utseendet, och jag tänkte att jag säkert har nåt som de attraheras av.
    Skadar ju inte att försöka.

• Svar på tråden Ska män ragga i sin egen liga?
  • Anonym (på vilket sätt menar du?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-21 11:38:13 följande:
    Flera brukar nämna utseendet när de pratar om olika ligor. Så jag antar att de menar utseendet.
    Ok men i ditt fall som tog upp var det ju inte utseendet utan något annat som gjorde att dom sa att du inte var i hennes liga.
    Så om flera sa det som du skrev att dom gjorde så var dom ju flera som just inte menade utseende utan andra saker.
    Vad det kunde vara kan du välja på att fundera på och försöka komma fram till eller så lämnar du bara det men om du funderar på ligor kanske du inte kan lämna det utan vill veta varför folk tyckte det när det inte gällde utseendet.
  • Anonym (Cecilia)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-21 11:40:35 följande:
    En del kvinnor verkar tycka att det är patetiskt att män utanför hennes liga visar intesse. Vad tror han egentligen? Hur kan han tro att han har nån chans?
    Då är det dessa kvinnor som är patetiska. Inte männen.
  • Anonym (Hin håle)

Liga.....? 
    Detta igen....

• Anonym (Noob)

Det här med ligor innefattar så mycket mer än utseende om man är äldre än högstadieålder. Det innefattar intelligens, utbildning, arbete, social kompetens, socialt umgänge, hobbies, intressen, humor, allmänbildning, ambitioner mm mm. En intelligensbefriad hunk utan jobb som är socialt efterbliven spelar i en mycket lägre liga än mannen med ett medelmåttigt utseende som är intelligent med ett bra jobb och hög social kompetens. 

• Anonym (Elin)

Av all välmening kaffedraken. Men jag vill ändå slå ett slag för att prata professionellt med någon, för att kunna gå vidare i livet. 

Det känns som att du ältar det som varit, då samma händelse dyker upp med lite olika vinkling. Vore det inte skönt att få bearbeta det så pass att du kan gå vidare?

• Anonym (U)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-21 11:40:35 följande:
    En del kvinnor verkar tycka att det är patetiskt att män utanför hennes liga visar intesse. Vad tror han egentligen? Hur kan han tro att han har nån chans?
    Du är så jävla elak mot kvinnor, du kan liksom inte låta bli att kränga ditt budskap "det är så synd om män pga kvinnor" jämt. Varenda tråd du startar har det budskapet.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Elin) skrev 2024-05-21 12:28:33 följande:

Av all välmening kaffedraken. Men jag vill ändå slå ett slag för att prata professionellt med någon, för att kunna gå vidare i livet. 

Det känns som att du ältar det som varit, då samma händelse dyker upp med lite olika vinkling. Vore det inte skönt att få bearbeta det så pass att du kan gå vidare?

Jo absolut, tycker ändå det är tänkvärt att det ser ut såhär angående ligor och utseende. Jag är ju inte ensam om att ha sett det.
  • Anonym (på vilket sätt menar du?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-21 12:32:12 följande:
    Jo absolut, tycker ändå det är tänkvärt att det ser ut såhär angående ligor och utseende. Jag är ju inte ensam om att ha sett det.
    Fast du verkar ha fastnat i just utseende, om du tittar runt dig ser du säkert män som inte tillhör de snyggaste men ändå är tillsammans med snygga kvinnor så det handlar inte bara om utseende utan dom har ju något annat som kvinnorna faller för. Intelligens, charm, gemensamma intressen, humor mm.
    Det är sådant som också ingår i paketet, det är inte bara utseende. Kanske du måste ta med helheten när du tänker ? ligor? och inte bara utseende.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (på vilket sätt menar du?) skrev 2024-05-21 12:44:49 följande:
    Fast du verkar ha fastnat i just utseende, om du tittar runt dig ser du säkert män som inte tillhör de snyggaste men ändå är tillsammans med snygga kvinnor så det handlar inte bara om utseende utan dom har ju något annat som kvinnorna faller för. Intelligens, charm, gemensamma intressen, humor mm.
    Det är sådant som också ingår i paketet, det är inte bara utseende. Kanske du måste ta med helheten när du tänker ? ligor? och inte bara utseende.
    Ja, fast i den här tråden så pratar vi om ligor där det handlar om utseendet. För många tar inte hänsyn till resten när de pratar om ligor. En man kan tänka att hon kanske känner nåt trots att han inte är snyggast. Att det finns kemi t ex, att de klickar. Fel, säger många. Allt handlar om utseendet.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-21 12:49:40 följande:
    Ja, fast i den här tråden så pratar vi om ligor där det handlar om utseendet. För många tar inte hänsyn till resten när de pratar om ligor. En man kan tänka att hon kanske känner nåt trots att han inte är snyggast. Att det finns kemi t ex, att de klickar. Fel, säger många. Allt handlar om utseendet.
    Jag har aldrig någonsin hört någon, varken man eller kvinna som sagt att allt handlar om utseende. Möjligen när jag var 14, men inte i vuxen ålder.

Är 50+ och nej, INGEN har någonsin sagt eller tyckt så. 

Du kanske har stannat i utveckling och mognadsprocessen om du går runt och tänker så?
Svar på tråden Ska män ragga i sin egen liga?