• Anonym (Kaffedraken)

Ska män ragga i sin egen liga?

Eller är det friskt vågat hälften vunnet? Jag har stött på alla jag var intresserad av. Flera var utanför min liga. De var snygga men jag tänkte att jag chansar. Man har hört om kvinnor som inte bara går efter utseendet, och jag tänkte att jag säkert har nåt som de attraheras av.
    Skadar ju inte att försöka.

• Svar på tråden Ska män ragga i sin egen liga?
  • Anonym (U)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-21 15:15:11 följande:
    Ja, många skrev det, och att jag borde ha fattat det. Att ingen yngre tjej vill ha en ful äcklig gubbe. Såhär är det ofta på nätet, inte mycket att göra. Men det är tydligt att för många så handlar olika ligor om utseendet. Speciellt om män är intresserade av yngre. Då handlar allt om utseendet. Och äldre män är äckliga och feta. Jag skrev själv många gånger att jag tror många tjejer fastnar för andra saker hos en man, men jag hade fel, tyckte de flesta. Jag träffade en tjej på 22 och hon var attraherad av mig och tyckte jag var fin i kroppen. Det var kul att höra.

Det är väl klart att gubbar generellt som raggar på unga tjejer betraktas som äckliga från de unga tjejernas synvinkel. Varför kan du inte ha förståelse och empati för det? Det är inte du som är offret i den ekvationen.

Det är ingen som hindrar dig att ragga däremot.

• Anonym (på vilket sätt menar du?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-21 15:08:39 följande:
    Jag vet, men BÖR jag och andra män göra det, om hon är snyggare än honom och utanför hans liga?
    Fast varför drar du in andra män?
    Dom gör väl som dom vill och du som vill.
    Som sagt mindre attraktiva män kan ha annat som attraherar kvinnor, 
    det ser du om du ser dig runtomkring. Mindre snygga män har snygga kvinnor.

Du upprepar om och om igen utseende, är det pga ditt utseende alltså
    du tror att du inte kan ragga på dom kvinnor du vill?
    DU attraheras av vackra kvinnor som nobbar dig pga ditt utseende, är det
    så du menar? 
    kvinnor anser inte att du ser bra ut eller vad?
    Om du inte har utseendet för dig, vad kan du istället attrahera kvinnor du är intresserad av då? du får ju förmedla andra saker då till dom kvinnorna om du inte ser bra ut.
  • Anonym (på vilket sätt menar du?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-21 15:15:11 följande:
    Ja, många skrev det, och att jag borde ha fattat det. Att ingen yngre tjej vill ha en ful äcklig gubbe. Såhär är det ofta på nätet, inte mycket att göra. Men det är tydligt att för många så handlar olika ligor om utseendet. Speciellt om män är intresserade av yngre. Då handlar allt om utseendet. Och äldre män är äckliga och feta. Jag skrev själv många gånger att jag tror många tjejer fastnar för andra saker hos en man, men jag hade fel, tyckte de flesta. Jag träffade en tjej på 22 och hon var attraherad av mig och tyckte jag var fin i kroppen. Det var kul att höra.
    Men nu har du ju orsaken, det handlade ju inte om utseendet då ingen visste hur ni ser ut.
    Det handlade om att du var en äldre man och hon en yngre kvinna.
    Du vet alla är inte vackra och snygga bara för att dom är 22, en del är snygga, en del inte alls snygga och många bara medel så självklart visste ingen om hon var snygg eller inte.

Det var alltså inte utseendet utan att du var äldre så då var det dom menade.
    Du får skilja på dom sakerna när folk inte vet hur du ser ut.
    Folk gick alltså inte på utseendet!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (på vilket sätt menar du?) skrev 2024-05-21 15:28:06 följande:
    Men nu har du ju orsaken, det handlade ju inte om utseendet då ingen visste hur ni ser ut.
    Det handlade om att du var en äldre man och hon en yngre kvinna.
    Du vet alla är inte vackra och snygga bara för att dom är 22, en del är snygga, en del inte alls snygga och många bara medel så självklart visste ingen om hon var snygg eller inte.

Det var alltså inte utseendet utan att du var äldre så då var det dom menade.
    Du får skilja på dom sakerna när folk inte vet hur du ser ut.
    Folk gick alltså inte på utseendet!
    Jo, för de som pratade om ligor och utseendet så handlade det om just det.
  • Anonym (Mm)

Nej! 

Har flera gånger jag blivit intresserad av män som folk bedömer är ointressanta för mig. Ligor finns inte eller så är det svårt att avgöra. Onödigt att tänka så tycker jag för man kan missa så mycket

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mm) skrev 2024-05-21 15:41:19 följande:

Nej! 

Har flera gånger jag blivit intresserad av män som folk bedömer är ointressanta för mig. Ligor finns inte eller så är det svårt att avgöra. Onödigt att tänka så tycker jag för man kan missa så mycket

Ja, men många tänker så. Ligor och utseendet. Det är det tråden handlar om. Jag frågar de som tänker så, om män ska ragga i sin egen liga utseendemässigt eller kan han ragga på snyggare kvinnor?
  • Anonym (Lina)

Rent objektivt så är jag i en helt annan liga än min man, ännu mer när vi var yngre. Vi träffades när jag var 23 och han 31.

Jag var / är helt klart snyggare än han. Men utseendet är ju bara en liten del i det som gör en människa attraktiv och han hade många saker som var till hans fördel.

Han var / är klok, socialt kompetent, omtänksam, en gentleman, ansvarsfull, har arbetsmoral, händig, en fantastisk kock (passar bra när man som jag hatar matlagning), rolig, jordnära, respektfull, ödmjuk, generös....

Vi har varit tillsammans i 27 år, gifta i 24 år. Vi har två utflugna barn och vårt förhållande är bättre än någonsin trots att åren och gravitationen gjort att vi väl inte kan räknas som särskilt attraktiva längre för någon utom varandraSkrattande.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Lina) skrev 2024-05-21 15:46:06 följande:

Rent objektivt så är jag i en helt annan liga än min man, ännu mer när vi var yngre. Vi träffades när jag var 23 och han 31.

Jag var / är helt klart snyggare än han. Men utseendet är ju bara en liten del i det som gör en människa attraktiv och han hade många saker som var till hans fördel.

Han var / är klok, socialt kompetent, omtänksam, en gentleman, ansvarsfull, har arbetsmoral, händig, en fantastisk kock (passar bra när man som jag hatar matlagning), rolig, jordnära, respektfull, ödmjuk, generös....

Vi har varit tillsammans i 27 år, gifta i 24 år. Vi har två utflugna barn och vårt förhållande är bättre än någonsin trots att åren och gravitationen gjort att vi väl inte kan räknas som särskilt attraktiva längre för någon utom varandraSkrattande.

Ja, så är det nog för många. Man fastnar för varann och allt handlar inte om utseendet. Ändå så pratar många om ligor och då handlar det enbart om utseendet.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Lina) skrev 2024-05-21 15:46:06 följande:

När jag skrev om en yngre tjej jag var kär i så beskrev jag vad jag gillade hos henne, och vad jag trodde att hon kanske gillade hos mig. De flesta viftade bort det och sa att det bara är inbillning, och så nämndes utseendet. Det är det viktigaste, och att man ska vara i samma liga utseendemässigt.
  • Anonym (Borde kanske?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-21 11:07:16 följande:

Nån kvinna här som blivit raggad på av män utanför din liga? Vad tyckte du om det?

Ja, måååååånga ggr. Det är så tydligt att de bara vill stryka "satt pä en dvärg" från bucketlist. Ok jag föll för det kanske första 5 gångerna men sedan gick det in.
Svar på tråden Ska män ragga i sin egen liga?