• Anonym (Hoppla!)

Vad attraheras du, kvinna, först av?

Första intrycket är viktigt och vad är det du lägger märke till först, som du vet att du tänder till på om det är den rätta vad det nu kan vara.

När du sitter på bussen och det glider in en kille som har det där rätta leendet. Skriv gärna och berätta. Det ska bli kul att få se resultatet!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad attraheras du, kvinna, först av?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Man) skrev 2024-06-30 14:31:45 följande:
    Kan det vara så enkelt att kvinnor tycker olika? Kvinnor har inte hemliga kongresser där dom bestämmer vad alla ska tycka. Däremot finns det såklart vissa generella egenskaper som dom flesta kvinnor gillar och attraheras av.
    Så är det ju absolut.  Men om en person har gröna eller blå ögon känns ju väldigt konstigt att det är de första man attraheras av.   
    Jag har svårt att tro på det.  
  • Anonym (Biceps och brachioradialis)

Som "namnet" biceps och brachioradialis. Det attraheras jag av på män. Stort skall det vara. Frågor på det?

• Anonym (Man)
    Anonym (Rob) skrev 2024-06-30 14:41:11 följande:
    Så är det ju absolut.  Men om en person har gröna eller blå ögon känns ju väldigt konstigt att det är de första man attraheras av.   
    Jag också, det är troligen oftast helheten utseendemässigt. Där inte bara det rent estetiska spelar roll, utan även allmän utstrålning, energi, kroppsspråk osv.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Biceps och brachioradialis) skrev 2024-06-30 14:43:54 följande:

Som "namnet" biceps och brachioradialis. Det attraheras jag av på män. Stort skall det vara. Frågor på det?

Ja 
    Hur ser du själv ut ?  Är du också vältränad?  
  • Anonym (Biceps och brachioradialis)
    Anonym (Rob) skrev 2024-06-30 15:06:25 följande:
    Ja 
    Hur ser du själv ut ?  Är du också vältränad?  
    Tyvärr inte. Jag har svår rheumatism, är väldigt klen och mina armar ser ut som kokt spaghetti.
  • Anonym (skuggshuggare)
    Anonym (Rob) skrev 2024-06-30 14:41:11 följande:
    Fast ögon är ju så mycket mer än färgen på den. En man som har glimten i ögat är sexig, oavsett färg.

Och för att svara på frågan så ser jag först håret, gillar tjockt hår. Och kroppen, föredrar grova män då jag tycker att det ser manligt ut. En skogshuggartyp.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (skuggshuggare) skrev 2024-06-30 15:14:40 följande:
    Fast ögon är ju så mycket mer än färgen på den. En man som har glimten i ögat är sexig, oavsett färg.

Och för att svara på frågan så ser jag först håret, gillar tjockt hår. Och kroppen, föredrar grova män då jag tycker att det ser manligt ut. En skogshuggartyp.
    Ja, men då pratar man ju inte om ögonfärg. Utan då handlar det ju om charm och humor. Är ju ingen nyhet att kvinnor faller för charm.
  • Gaskarl
    Anonym (Man) skrev 2024-06-30 09:32:37 följande:

Det finns 15 olika alternativ, men ändå kommer det fler och fler saker som borde varit med på listan.

Om man ställt motsvarande fråga till män så hade det räckt med alternativen tuttar eller rumpa.

Jättedum och en helt onödig kommentar. 
    Vi är många män som inte håller med dig.
  • Anonym (skuggshuggare)
    Anonym (Rob) skrev 2024-06-30 16:55:48 följande:
    Ja, men då pratar man ju inte om ögonfärg. Utan då handlar det ju om charm och humor. Är ju ingen nyhet att kvinnor faller för charm.
    Precis som du har dina preferenser har andra sina preferenser. Vissa ögonfärg. Lite konstigt att ifrågasätta vad andra tycker är fint.
  • Anonym (Jo)

Hållningen den fanns inte med i listan. 

Det syns på håll om det är en man som är trygg i sig själv. Ofta har hantverkare en fin hållning. Även de flesta yrken med uniform brukar ha lite snits på sin appearance.

Svar på tråden Vad attraheras du, kvinna, först av?