Snabb förändring i relationen
Jag och min flickvän träffades för några månader sedan och det var som en saga - vi blev tokförälskade nästan omedelbart. Allt gick i rasande fart och inom tre månader hade vi flyttat ihop och blivit gravida av misstag. Det var en omvälvande tid, men vi var lyckliga.
Men när hon var gravid i vecka 10 förändrades allt plötsligt. Hon bestämde sig för att hon ville flytta ut, göra abort och ta en paus från vårt förhållande. Aborten skedde igår, och nu säger hon att hon vill att vi ska starta om och börja dejta igen.
Hon har varit tydlig med att hon inte vill ha några gulliga sms eller liknande. Hon vill att jag ska behandla henne som om vi precis börjat dejta. Problemet är att jag känner en extrem kyla från henne och det känns som att jag pratar med en helt annan person. Det är inte min flickvän som står framför mig längre, eller i alla fall inte den person jag trodde jag kände. Det är inte nödvändigtvis på ett dåligt sätt, men det är förvirrande och det känns konstigt.
Jag har varit i förhållanden tidigare där vi tagit en paus och sedan pratat igenom saker, men det här är annorlunda. Jag känner knappt igen människan framför mig och vet inte hur jag ska hantera situationen.
Min fråga är hur jag ska kunna förändra min vardag och börja behandla henne som en person jag dejtar igen, utan att falla tillbaka i gamla mönster? Jag är så förvirrad och osäker på hur jag ska navigera i det här. Men trots allt älskar jag henne över allt annat och vill verkligen göra det hon behöver just nu.
Har någon här varit med om något liknande eller har några råd att ge? Jag känner mig helt vilsen och skulle verkligen uppskatta er hjälp.