Ex saknar mig..
... Hon säger att hon kände en ?fly? känsla när hon lämnade mig. För att hon kände mycket press och stress. Men att saknaden kom smygandes med tiden. Först att hon saknade familjelivet. Men mer och mer kom saknaden av mig.
Jag ser det sahar:
Hon har haft det bra under studierna, nar forsorjningsbordan lag pa dig. Nar det sen blev omvanda roller sa stottade hon inte precis dig, utan ville hon fly fran stress och press. Levde loppan med nagon annan, men sa fort hon blev dumpad sa var det inte sa roligt langre att vara ensam. Det ar ensamt och kampigt och hon minns tiden da du forsorjde och avlastade. Hon vill helt enkelt ha det latta livet tillbaka, men det betyder nodvandigtvis inte att det ar dig hon egentligen vill ha, utan bara en trygg hamn tills hon slickat sina sar. Efter en tid kommer allt att vara slentrian igen och alla gamla brak och problem kommer åter igen upp till ytan, och dessutom gnager det i dig att hon varit med en annan man. Sa ar separationen ett faktum igen.
Det ar inte dig hon langtar efter. Hon vill ha en trygg hamn, en familj som tycker om henne, ett sammanhang ? for det ar tungt att sitta ensam och dumpad. Hon maste reda ut sina kanslor sjalv och inte anvanda dig som terapeut eller psykolog for att forsoka lyfta upp sig sjalv. Hon drar ju samtidigt ner dig i skiten, forvirrar dig, ger dig falskt hopp osv.
Jag tycker att du ska ga vidare och om hon ar riktigt saker pa sina kanslor sa maste ni reda ut alla problem ni hade innan, eftersom de inte kommer att forsvinna, och ni kan inte ga vidare i relationen (om ni nu till sist valjer det) om inte allt detta forst ar lost. Sa lat henne reda ut sig sjalv forst och under tiden gar du vidare med ditt liv. Slosa inte tid, energi och kanslor pa nagot som kanske aldrig blir av. Ska ni gora ett forsok sa ska hon vara 100 % saker och alla problem utredda. Jag tror bara hon (kanske omedvetet) ar ute efter trygghet tills hon till slut hittar en annan (nar hon inser att det inte var just dig hon saknade, utan bara tryggheten).