Dottern används som ett redskap för att straffa pappan
Det här flickebarnet skriker ju efter hjälp men får ingen så länge det är så här. Ja jag tror säkert hon kommer bli traumatiserad efter alla år med det. hon kommer inte kunna hålla det samman. Skolans kurator kommer bli inkopplad. BUP kommer bli inkopplad.
Det du kan göra är att försöka fungera som ö mitt i hennes stormande hav men då gäller det att du fokuserar på din relation med henne, er tillit, inte att hon vet, känner, att du springer till pappan så fort det är något. Den här flickan som är gjord av 2 stycken föräldrar blir tärd i sönder. Du är med pappan på pappans sida. Säkert står mammans partner på mammans sida.
Jag är skilsmässobarn jag med. Jag var en "duktig flicka" tills jag till slut exploderade i tonåren pga all den skit mina föräldrar tillsammans orsakat i sitt dåliga samarbete om mig.
Jag ville inte träffa min pappa en tid. Jag hade blivit galen om han då inte respekterat min vilja utan stått utanför med sin sambo och väntat. Då hade jag nog själv ringt polisen. Nu är ni ett svårt läge då flickan bara är 7 år gammal. Hur mycket ska hon få bestämma?
Om jag varit dig hade jag föreslagit till pappan att du och han påbörjar terapi ihop för att få stöd och vägledning hur ni ska hantera den här situationer, och kommande, för det här kommer inte ta slut på mycket, mycket länge. Det är viktigt att du får de redskap du behöver för att må bra i den här toxiska situationen du blivit indragen i tack vare att du föll för den här mannen du nu väntar barn med. Jag tycker det är mycket fint av dig hur du själv relaterar till den här flickan. Jag hade själv en fin kontakt med min styvförälder när detta var. Han tog ingen sida. Jo, förresten det gjorde han visst. Han tog min. Han var den enda som såg min sida hela tiden. De andra (föräldrarna) kunde efter lång tid sedan komma överens. Då var det som att de ville låtsas som all tid före då de med deras bråk förstört för mig aldrig funnits. Jag tänkte inte låtsas med dem. Jag vet mycket väl vad de har utsatt mig för och jag blev en tickande bomb, med all rätt. Det här passerade sedan, men det var viktigt att min röst blev hörd utan att bli överröstad av de s.k vuxna föräldrarna. Om du blir som min styvfar kommer du ha gjort allt du kunnat. Jag kommer alltid se honom som en förebild. En mycket klok man. Kände mig alltid respekterad av honom.