• Anonym (Orolig)

Inte gravid men rörelser i magen, vad är det?

Hej.. 

Förra veckan var jag på VUL på sjukhuset då jag var övertygad om att jag är gravid, tagit fler tester hemma och har till och med fått gjort ett blodprov för att mäta gravidhormonvärdet och det har varit mindre än 3 så läkaren sa att då är det inte mätbart och det finns således inget gravidhormon i blodet. Jag har haft ont i nedre delen av magen ett tag typ som, molande mensvärk liksom, men som sagt, alla gravtest har varit negativa, om jag hade varit gravid nu så hade jag varit i vecka 16-17, men läkaren som gjorde vul säger att jag till 200% inte är gravid för då hade hon sett det tydligt på ultraljudet, men jag är nojjig ändå eftersom det bubblar och rör sig i magen, kan någon snälla som kanske har lite kunskap om detta lugna mig? Så fort jag känner något i magen så blir jag rädd att det ändå är något där inne. Kanske finns det någon sköterska med gynekologisk inriktning här inne? Hälsningar en väldigt orolig själ 😞

• Svar på tråden Inte gravid men rörelser i magen, vad är det?
  • Sniffmusen

Tror du på fullaste allvar att ett litet embryo som är nån vecka gammalt rör sig så till den grad att du skulle känna det? Nej, det är troligtvis gaser eller något annat kopplat till mag-och tarmkanalen.

• Anonym (Fettan)

Du är skengravid och inbillar dig att dina inre pruttar är en bebis. Krysta med rövhålet så släpper det. 

• Anonym (Orolig)
    Anonym skrev 2024-06-30 20:01:32 följande:

Gaser

Har tänkt på också 😬
  • Anonym (Orolig)
    Sniffmusen skrev 2024-06-30 20:11:54 följande:

Tror du på fullaste allvar att ett litet embryo som är nån vecka gammalt rör sig så till den grad att du skulle känna det? Nej, det är troligtvis gaser eller något annat kopplat till mag-och tarmkanalen.

Säkerligen 
  • Anonym (Orolig)
    mammatill6 skrev 2024-06-30 20:20:22 följande:

Gaser. Magen rör sig hela tiden.J

Ja det är det säkert men läskigt 

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Fettan) skrev 2024-06-30 20:17:00 följande:

Du är skengravid och inbillar dig att dina inre pruttar är en bebis. Krysta med rövhålet så släpper det. 

Jag sa faktiskt det till läkaren som gjorde vul, kan en människa vara skengravid? Hon skrattade bara.. 😄
  • Anonym (Korvspad)

Varför är det läskigt med gaser....? Se över din diet, sluta äta mat som ger gaser. Och titta inte på Alien-filmer.....

• Anonym (Korvspad)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-06-30 21:36:36 följande:
    Jag sa faktiskt det till läkaren som gjorde vul, kan en människa vara skengravid? Hon skrattade bara.. 😄
    Ja det kan man. Vet inte varför hon skrattade, det var inte snällt.

sv.wikipedia.org/wiki/Skengraviditet
Svar på tråden Inte gravid men rörelser i magen, vad är det?