• Anonym (Rätten till sin kropp)

Rätten till sin kropp borde inkludera prostitution

Många kvinnor kan snacka om att kvinnor ska få göra en abort för de har rätt till sin kropp. Det borde då innebära att man har rätt att exempelvis prostituera sig.
    Det snarare handlar om att många skyller på "rätten till sin kropp" när det passar de själva bra.

Ska inte kvinnor som vill prostituera sig ha rätt till sin kropp och andra personer ska inte få bestämma över kvinnas val? 

• Svar på tråden Rätten till sin kropp borde inkludera prostitution
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Man)
    Aliona skrev 2024-07-07 17:00:48 följande:

Ja, och man har rätt att prostituera sig (sälja sex) i Sverige. 

Men eftersom det inte är lagligt att köpa sex så fungerar det inte i praktiken.
  • Anonym (U)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-07 17:59:47 följande:
    Du pratar om rätten till någon annans kropp, vilket är en helt annan grej. Finns ingen brist på torskar trots det förbudet tyvärr.
  • Anonym (U)
    Aliona skrev 2024-07-07 17:00:48 följande:

Ja, och man har rätt att prostituera sig (sälja sex) i Sverige. 

Ja, det borde ts veta.
  • FruTe

Jag är så jävla trött på folk (män) som resonerar så här. I princip INGEN väljer frivilligt att prostituera sig. Om man är så dum att man inte fattar det så rekommenderar jag att man läser på lite. 

• Anonym (Man)
    Anonym (U) skrev 2024-07-07 18:28:33 följande:
    Du pratar om rätten till någon annans kropp, vilket är en helt annan grej. Finns ingen brist på torskar trots det förbudet tyvärr.
    Man har rätt till någon annans kropp på den personens villkor. Om det sker med våld/tvång eller liknande så är det inte prostitution. Om det inte är på säljarens villkor så kategoriseras det istället som våld, övergrepp etc
  • Anonym (Håller med!)
    FruTe skrev 2024-07-07 18:40:02 följande:

Jag är så jävla trött på folk (män) som resonerar så här. I princip INGEN väljer frivilligt att prostituera sig. Om man är så dum att man inte fattar det så rekommenderar jag att man läser på lite. 

Håller med om det här. Även om man bortser från fattiga människor som gör det för att försörja sig och trafficking så hittar man alltid någon form av oftast dyrt beroende. Droger är givetvis vanligast, men kan vara andra grejer som plastikoperationer, shopoholic, lyxkonsumtion.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-07 17:59:47 följande:
    Jadå? Det finns ju många som prostituerar sig. Omsätter miljoner varje år 
  • Anonym (U)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-07 18:40:24 följande:
    Man har rätt till någon annans kropp på den personens villkor. Om det sker med våld/tvång eller liknande så är det inte prostitution. Om det inte är på säljarens villkor så kategoriseras det istället som våld, övergrepp etc
    Du har rätt att sälja, inte att utöva kontroll över någons annans kropp (via köp) dvs din kropp är din egna
Svar på tråden Rätten till sin kropp borde inkludera prostitution