Vad är det sämsta i din relation?
Han är underbar, det är jag som är den toxiska av oss. Jag jobbar på att bättra mig.
Han är underbar, det är jag som är den toxiska av oss. Jag jobbar på att bättra mig.
Samma som i alla förhållanden. Jag förväntas vara ok med att min partner tittar på bilder och videos av, och blir kåt på, och fantiserar om och runkar till tjejer som inte är jag. För det är ju så ?naturligt? att killar ska få göra det. Hur det får mig att känna spelar ingen roll. Hans behov av att dregla över nättjejer och få sitt lystmäte av andra nakna kvinnokroppar mött måste accepteras och förlåtas.
För mig är det mycket det där med att jag har svårt att vara ett stöd när det är något jobbigt i hans liv. Jag är väldigt känslig för om han är ledsen eller har ont, så pass att jag blir ledsen själv. Så om en nära anhörig till honom dör tex. Så blir det väldigt snart att han får trösta mig istället. Det är en sida jag verkligen ogillar hos mig själv.
Jag har läst här om någon som berättade om sin själviska farmor vars man behövde ta hand om henne för det var så jobbigt för henne när HAN var döende i cancer. Det känns som att jag skulle kunna göra en sån sak. Tycka synd om.mig själv och "ta över" på det sättet.