Inlägg från: Anonym (Tina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tina)

Behöver det förbjudna.

TS! 

Kan relatera till din längtan efter något nytt och känslan av att vilja uppleva pirr. Tror helt ärligt att det är väldigt många som känner så i vår ålder och med 10 år bakom sig med samma partner, vardag och rutiner. Iallafall personer som är någorlunda sexuella och som tycker att sex och njutning är en viktig del av livet.

Steget att göra något åt det är nog kortare eller längre beroende på person. Vissa accepterar situationen utan att göra något åt det och fantiserar och drömmer sig bort medan andra mer aktivt agerar på det, med eller utan sin partner.

Personligen har jag alltid sett min relation som väldigt viktig och känt rädsla inför att göra något som skulle kunna riskera att den tar slut. Jag älskar min partner och vill inte heller såra varför jag alltid varit öppen och ärlig med mina behov. 

Om jag vore du (och du värnar om din relation) skulle jag ta ett till snack med din partner. Berätta att det är viktigt för dig, kanske din partner förstår och du slipper eventuell risk att såra? 

Eller är det så att du tänder på att göra något du inte får? Tanken av att du kan bli påkommen och tanken av att din partner kan lämna? Jag har förstått det som att det är något vissa går igång, som otrohet och liknande. Om så är fallet så är det ju vad det är, även det är vanligt så det finns säkert någon annan härinne som kan relatera och diskutera dom bitarna!

Svar på tråden Behöver det förbjudna.