Barn eller inte
Ha, klart din pappa och din pojkvän är på. Det är ju inte dom som ska föda barnet. Med förlossningsskador och allt annat man kan få. Nu menar jag inte att det som att göra det jättestort. Men det är ju inte utan risker. Som man föder.
Din längtan måste vara starkare än allt annat. Du kommer förlora ekonomiskt på att få barn. Om du nu inte har väldigt gott om pengar. Så att det inte spelar någon roll. Dessutom av dom jag känner runt mig. Är det nästan kvinnan som får sköta allt med barnen och hushållet. Helt ärligt, dom verkar inte speciellt lyckliga. Som det målas upp. Många av dom är både trötta och griniga. Jag blir mest stressad av att se det.
Två har skiljt sig, pga av detta. Det verkar tära något oerhört på förhållanden.
Jag har aldrig varit speciellt intresserad av barn. Och tycker mest föräldrar idag är väldigt slappa. På min pappas gård. Där verkar ungarna få vara ute sent. Springer och gapar och har sig . Cyklar hur som helst. Och varje gång jag besöker honom. Slås jag av att man aldrig ser någon förälder. Eller som säger till. Som granne hade jag nog inte varit så glad. Dålig hänsyn till sina medmänniskor.
Så ja, att ha barn verkar mest jobbigt. Föräldrar idag verkar ju inte ens orka att ta hand och fostra dom.
Jag har det alldeles underbart utan. Det lugnet, byter jag aldrig.