Inlägg från: Anonym (Tvillingmorsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Hur pallar hans psyke?

Anonym (Förundrad) skrev 2024-07-22 21:49:42 följande:
    Att han inte berättar är inte konstigt.
    Men jag är förvånad att han håller sig över ytan eftersom jag känner honom som svag i det inre.

Men som andra påpekar såg kan friheten ge honom styrkan.
    Eller så biter han ihop. Vägrar visa något för dig. Förälskelsen kanske inte betydde så mycket, eller så betydde den mer än han vill erkänna. Han kanske är helt färdig med er relation, eller så är skilsmässan jobbig. Han kanske njuter av att vara barnfri, eller så saknar han barnen mycket när han inte har dem. Han kanske inte tycker att hans mammas sjukdom är så jobbig, eller så har han ångest i det tysta.

Det kan vara vilket som helst av ovanstående, men att han är HELT oberörd tvivlar jag faktiskt på. Många män biter ihop tills de går in i kaklet, det därför de oftare har svårare att hantera livskriser. Samt att det finns ett stort mörkertal av psykisk ohälsa hos män. De pratar inte om det på samma sätt som kvinnor ofta gör. Inte heller söker de hjälp i tid.
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Det är inte ovanligt att män mår ganska dåligt, ibland t om mycket dåligt, men utåt verkar de må finfint, eller i alla fall helt ok.

Kvinnor kan också uppträda så, men i mindre utsträckning.

Av det du berättar, tror jag INTE att ditt ex mår prima inombords. Därmed inte sagt att han mår jättedåligt.

Svar på tråden Hur pallar hans psyke?