Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Nej tack till ons och sexuella kontakter.

Jag är inte ute efter förhållande själv, sånt obäke kan man vara utan, sällan värt besväret. Sex kan vara trevligt om än för att få lite bekräftelse, annars duger onani bra.

Hur andra ligger eller inte ligger rör mig inte ryggen, ser inte ner på någon för det.

• Anonym (Man)
    Hjelm skrev 2024-07-30 17:50:52 följande:

Ja, det är självklart din fulla rätt att välja bort någon som legat med många eller haft sex på premisser som du inte kan relatera till. So far so good, och det är bra att du är ärlig med det om det är viktigt för dig!

Det enda problemet är väl att du aldrig kan lita på att männen du träffar talar sanning om att de har en historik som liknar din. Finns många män som skulle älska att träffa en kvinna som haft väldigt få partners, samtidigt som de själva legat runt som Djingis Khan. Säkert är många beredda att skarva med sanningen för att du ska vilja ha dem.

Det är det jag menar med att det aldrig helt går att kontrollera.

Jag har aldrig frågat min partner om hur många han haft, och han har aldrig frågat om mina heller. Vi har det helt fantastiskt tillsammans och är helt på samma våglängd i sexlivet och allt annat. Det räcker för mig.

Nja, jag förstår poängen, men är det verkligen många män som legat runt och har en tresiffrig body count? Tror det är ganska sällsynt.

• Anonym (Man)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-07-30 17:59:45 följande:
    Fast nu är det ju så att de som reagerar starkt på body count reagerar redan när det närmar sig tvåsiffrigt...

Men du skulle alltså inte ha problem med en tjej som legat med runt 50-80 personer?
    Jag bryr mig inte om sånt där. Men å andra sidan är jag inte ute efter förhållande heller så för mig är det nästan en fördel om de är mer lättfotade. Inte för att det brukar hjälpa mig, men ändå.
  • Anonym (Man)
    Hjelm skrev 2024-07-30 20:12:16 följande:
    För TS handlar det ju inte om antal, utan att man haft sex med någon man inte har romantiska känslor för. Då antar jag att tre är för många om två av dem är ONS.
    Absolut. Reagerade mer på påståendet att de var vanligt att killar låg runt som Genghis Khan, för det tror jag inte en sekund på. Sen sätter väl alla sin gräns hur de vill, det ska jag inte lägga mig i.
  • Anonym (Man)
    Anonym (N) skrev 2024-07-30 21:28:51 följande:
    Det är olika.

En kille var väldigt kär i mig, men det hindrade ju inte honom från att försöka skaffa ons medans han höll på ragga på mig. Så det blev nej tack där och all attraktion försvann och jag gick vidare, ingen tanke alls på att fortsätta där. 
    Det finns säker några som ligger runt med ett tresiffrigt antal, men de är sällsynta. Troligen är de som du och ligger inte runt alls, eller så ligger de på en siffra mellan 5-25 eller något åt det hållet. Ingen aning hur killen i ditt exempel hade det, kanske bara var just en annan person, sen är det fritt upp till dig att inte vilja gå vidare där.
  • Anonym (Man)
    Hjelm skrev 2024-07-30 22:38:53 följande:
    Haha, ja nu skrev jag ju inte att det var direkt vanligt. Och jag tror också att de flesta förstår att "ligga som Djinghis Khan" var en metafor för att ligga runt frekvent - inte att bokstavligt talat ha haft lika många partners.

Inlägget handlade om att det nog tyvärr är stor risk att inte alla skulle vara ärliga, utan bara utge sig för att vara på samma våglängd som TS. Det finns tyvärr fortfarande många som har olika måttstock på män och kvinnor på den här fronten.

TS ska självklart vara ärlig med sina kriterier. Men till skillnad från t.ex. "har inga barn" eller "inte under 180 cm lång" är tidigare antal partners eller inställning till partners inget man kan "bevisa". Så man kan bara hoppas att de som svarar är ärliga.
    Okej då förstår jag. Var inte meningen att blåsa upp påståendet i för stor proportion, men jag fick massa inlägg från olika håll och kanter som verkade handla om annat.
    Men ja, det är ju ganska enkelt att ljuga om antalet tidigare partner. Finns ju bland annat trådar här emellanåt där frågan ställs om man ska vara ärlig eller ej, för att siffrorna börjar bli lite höga.
Svar på tråden Nej tack till ons och sexuella kontakter.