Inlägg från: Anonym (N) |Visa alla inlägg
  • Anonym (N)

Nej tack till ons och sexuella kontakter.

Någon mer som väljer bort ons och sexuella kontakter, och som tycker att sex hör ihop med kärlek? 

Det verkar som flesta tänker tvärtom, vilket gör det även svårt att skaffa partner för jag tycker det är väldigt ofräscht med folk som ligger med främlingar och bara har sex för skojs skull.
    Jag vill ha en partner som har samma tankesätt som mig, 

Jag har ingen respekt för killar som ligger runt, och skulle inte vilja ta i dessa med tång. Skulle inte kunna njuta av att ha sex med en man som jag vet ligger runt och med vem som helst i princip.

Folk träffar någon på Tinder ,eller krogen etc och bestämmer att dom ska ha sex, dom vet ingenting om personen ens, och skaffar sig en massa sjukdomar, dom tycker inte sex är något speciellt.
    Jag skulle inte låta någon njuta av mig som jag inte är kär och tillsammans med. Och jag vill inte röra en kille som ligger runt och äcklar ner sig. 

Någon mer? 

Jag tycker samma om killar och tjejer som beter sig så. 

• Svar på tråden Nej tack till ons och sexuella kontakter.
  • Anonym (N)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-07-30 14:32:15 följande:
    Sant, men då kan man ta den måttstocken för sig själv som någon skrev, UTAN att döma andra som lever på ett annat sätt!
    Man har självklart rätt att välja en partner som har samma syn på sex och relationer som en själv. 

Ligger man själv runt kan man såklart inte kräva en partner som tänker annorlunda eftersom dessa hör ihop. Precis som jag hör ihop med någon som tänker som mig. 
  • Anonym (N)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-07-30 15:10:20 följande:
    Helt klart, men som sagt då utan att komma med fördömanden mot hur andra lever.
    Som sagt, min åsikt, och jag har rätt att välja bort dessa lösaktiga killar om jag vill.

jag väljer själv bort ONS och tycker kärlek och sex hör ihop. Jag har min rätt att välja en kille som tänker så också. 
  • Anonym (N)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-07-30 15:20:19 följande:
    Ja, det är som sagt helt ok att välja vad man vill för egen del, men man behöver inte sitta och snacka skit om de som väljer att leva annorlunda. Man behöver liksom inte bry sig så mycket om hur andra väljer att leva sina liv.
    Som sagt, i min trådstart står det tydligt att jag vill höra om det finns fler som tänker som mig, eftersom jag skrev det i trådstarten också att det inte finns så många som mig tyvärr. 
  • Anonym (N)
    Hjelm skrev 2024-07-30 03:30:25 följande:

Jag förstår och respekterar den känslan till 100 procent, att man inte vill ha sex utan kärlek. Eller i alla fall att man inte ligger med en fullkomlig främling utan någon man lärt känna lite och har någon form av känslor för. Absolut!

Men det går inte att ha en sådan måttstock på andra - bara på sig själv.

För hur vet du att mannen talar sanning om hur många han haft sex med, eller hur relationen var till dem?

Och vad gör du om du blir helt himlastormande kär i en man som känns perfekt för sig, och så visar det sig att han haft mängder av ONS? Ska du dumpa honom då och välja en annan, som du först korsförhör om hans sexuella historik och kan bara hoppas på att han talar sanning?

Var trygg i DITT val, fråga inte andra om deras "antal" och gå på känslan av vad som finns här och nu.

Självklart väljer jag bort killen även om jag skulle vara så kär. Precis som dom flesta skulle välja bort en kille som gör något som äcklar dom? 

Självklart tappar jag all attraktion då. Senaste valde jag bort en kille som uttryckte hur mycket han gillar tjejer som ligger runt, och hur trevligt det var med ons. Bra då finns det säkert en hel hög för honom att välja, och jag gick vidare utan problem.

Jag har valt bort mängder med killar, men det finns guldkorn också som går att hitta.
  • Anonym (N)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-07-30 15:27:13 följande:
    Jodå, det finns så klart massor :) Vet inte vilket som är vanligast numera, men det är ju inte som att såna som du är i någon minoritet direkt.
    Jag tror absolut att jag är i minoritet. 

Att folk har denna åsikt är absolut vanlig ja, men inte så att dom lever efter det själva. stor skillnad. 
  • Anonym (N)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-07-30 15:57:46 följande:
    Bra. Man ska göra det man själv vill. Det roliga tycker jag är att de som är för det här verkar bli jäkligt provocerade av denna åsikt. Kanske beror detta på att vi inte hade velat ligga med dem. 
    Det tror jag absolut.

Sen folk som är otrogen till höger och vänster. Undra vilka det kan vara? knappast vi som inte ens ligger runt när vi singel och som bara vill ha sex med någon vi är tillsammans och i förhållande med. 
  • Anonym (N)
    Meenos skrev 2024-07-30 16:32:51 följande:

ja tycker samma om tjejer. kan dock medje att jag är kär i en tjej som på kort tid legat med flera stycken men är äcklad av det. 

jag har enbart haft sex med långtidsförhållande. helst skulle jag bara vilja ha en sista partner igentligen livet ut men det är inte alltid så lätt.

Jaha, det kommer inte som en chock att du blir äcklad.

men att jag tycker killar är äckliga verkar svårt acceptera för folk.
  • Anonym (N)
    Smecker skrev 2024-07-30 20:02:17 följande:
    Självklart får du välja bort män som har en helt normal inställning till sex, precis som de får välja bort frigida och inskränkta kvinnor som dig. 
    Hahahah. Du tror dom väljer bort mig? jag är deras drömkvinna, men dom är inte min drömman, utan dom får hålla sig till sina likasinnade. 
  • Anonym (N)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-07-30 17:01:54 följande:
    Fast det är väl samma sak om tjejer har gjort det?
    Självklart är det samma sak. Det är lika äckligt såklart. Men jag är bara intresserad av killar och jag rör inte dessa med tång som har det beteendet. 
Svar på tråden Nej tack till ons och sexuella kontakter.